Alla inlägg under februari 2008

Av Miss Iskalla - 26 februari 2008 10:31

Det var två finnar, Nilsa och Pinnka, som gick in på en svensk bar. Efter några öl var det dags att betala, varpå Nilsa gick upp till baren och sa:
- Jag drack två och Pinnka fyra.
- Då behöver du bara betala för två, för det kostar inget att pinka, sa bartendern.
När han kom tillbaka till Pinnka sa han:
- Vilken tur du har Pinnka, du slapp betala.

Av Miss Iskalla - 26 februari 2008 10:28

Det sitter två alkoholister och tittar ut över havet.
Plötsligt dyker en vindsurfare upp.
- Kolla, vad duktig han är! Säger den ena.
Plötsligt ramlar surfaren i vattnet, och sjunker.
De sitter en stund, sedan bestämmer sig för att rädda honom.
De tar en roddbåt och ror ut till platsen, där surfaren föll i.
Den ena hoppar i vattnet, och simmar ner i djupet.
Efter en stund kommer han upp med en kropp, och börjar ge honom konstgjord andning.
Efter några försök utbrister han:
- Fy vad, han luktar illa!
Då säger den andra:
- Inte så konstigt, han har ju skridskor på sig!

Av Miss Iskalla - 26 februari 2008 10:23

Ett förälskat par var ute och gjorde stan. När det är hennes tur att beställa så berättar hon för sin käraste att hon har hört talas om en ny fantastisk drink som han bara måste prova!
Sagt och gjort, han går givetvis med på detta nyfiken som han är och hon återvänder snart till bordet med en öl till sig själv och två små glas till honom. I det ena glaset är det Bailey´s och i det andra en skvätt limejuice.
Med glasen följer följande instruktion:
Tag en munfull av Bailey´s och låt den rulla runt i munnen en stund innan du sköljer ned denna med limejuicen!
Han tycker inte att detta låter något vidare, men hans flickvän är väldigt övertygande och hävdar att detta måste testas...
Nåväl...Han tar en slurk Bailey´s. Den känns varm och len mot gommen.
Sedan tar han limejuicen och då sker följande:
Efter 0,1 sekund: Det gräddiga i Bailey´sen börjar att skära sig.
Efter 0,3 sekund: Han blir lika grön i ansiktet som limejuicen.
Efter 0,6 sekund: Med stor möda tvingar han sig till att svälja sörjan!!!
Försiktigt viskar hon i hans öra:
- Den kallas Blowjob revenge!

Av Miss Iskalla - 26 februari 2008 10:21

En kille kommer in på en bar och säger till bartendern:
- Jag slår vad om fem hundra spänn att jag kan bita mig i mitt högra öga.
- Taget, svarar bartendern direkt. Det har jag fan aldrig sett någon göra.
Killen plockar ur ett emaljöga och biter nöjt i det. Bartender betalar surt fem hundra kronor innan han ser mannen gå iväg.
En halvtimme senare kommer samme man tillbaka:
- Jag slår vad om fem hundra spänn att jag kan bita mig i mitt vänstra öga, säger han.
Nu blir bartendern riktigt misstänksam.
- Jag såg dig just promenera in här så du kan ju knappast vara blind! Vadet är taget.
Då plockar killen ut sina löständer och biter sig i det vänstra ögat.
Bartendern blir ännu surare denna gång, men betalar och får än en gång se mannen lämna baren.
En halvtimme senare återvänder mannen med ett förslag.
- Jag ska ge dig en chans att vinna tillbaka dina pengar, säger han. Jag sätter tusen spänn på att jag kan pissa i ett glas som står 7 meter ifrån mig.
Bartendern vet att det är praktiskt omöjligt att göra så han antar vadet och placerar ett glas exakt 7 meter ifrån mannen.
Mannen ställer sig på bardisken, kissar överallt i baren förutom i glaset och betalar glatt bartendern tusen kronor.
Bartendern är givetvis nöjd och glad, men han har lite svårt att förstå mannens entusiasm, så han frågar honom varför han är så glad.
- Jo, jag slog vad med killen nere i hörnet om tio tusen spänn att jag kunde pissa ner hela din bar och samtidigt göra dig skitglad.

Av Miss Iskalla - 26 februari 2008 10:19

En kille går in på en bar och ber om en öl. Efter att han druckit upp den tittar han ner i sin jackficka och beställer en till. Efter att ha druckit upp den andra ölen tittar han än en gång ner i sin jackficka och beställer in en ny. Samma procedur upprepas ungefär sju gånger innan bartendern till slut frågar honom:
- Varför tittar du ner i din jackficka efter varje öl?
- Jag har en bild på min fru där, och när hon blir tillräckligt snygg tänker jag gå hem.

Av Miss Iskalla - 26 februari 2008 10:15

En sjöman möter en pirat på en bar. Sjömannen noterar att piraten har både träben, armkrok och en svart lapp över ena ögat.
- Hur fick du träbenet?, frågar sjömannen.
Jag blev iknuffad i vattnet bland en massa hajar, och när mina män drog upp mig hög ena hajen av mig benet.
- Wow, utbrister sjömannen. Hur fick du armkroken?
- Jo, det var så här, svarar sjömannen. En av mina fiender högg av den under en batalj på sjön.
- Otroligt, svarar sjömannen. Och den svarta lappen?
- En fiskmås sket mig i ögat, svarar piraten.
- Förlorade du synen på grund av en måsskit, utbrister sjömannen förvånat.
- Nej, men det var min första dag med armkroken.

Av Miss Iskalla - 26 februari 2008 10:08

- Vad innehåller en finsk bål?
- Vet inte.
- 5 liter koskenkorva och ett körsbär fast körsbäret får inte ligga i för länge så körsbärssmaken dominerar!

Av Miss Iskalla - 26 februari 2008 10:06

Har ni hört den om skogshuggaren som varje fredag kom in på systembolaget i Haparanda för att köpa två flaskor sprit. Samma sort år ut och år in, alltid svartvinbärs-brännvin. En gång frågade en expedit honom, om han inte ville prova något annat som omväxling, kanske en flaska vanligt brännvin?
- Nä, hembränt har ja hemma, de här ska ja koka kräm på!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards