Alla inlägg under juni 2008

Av Miss Iskalla - 30 juni 2008 12:56

Kyrkvaktmästaren håller på att sprida ut salt på den hala kyrktrappan.
Anton, som aldrig varit god vän med kyrkvaktmästaren, går just förbi:
- Jaså, det är du som är psaltaren!

Av Miss Iskalla - 30 juni 2008 12:53

En ung man kommer till prästen för att få veta hurman bär sej åt för att bli prästvigd.
- Har ni studentexamen, frågade prästen.
- Nej.
- Någon teologisk examen, kanske?
- Nej.
- Då blir det nog svårt. Det är sällsynt att prästvigning kan ske utan studentexamen och teologisk skolning.
- Jaså, då får vi väl ta borgerlig vigsel i så fall...

Av Miss Iskalla - 30 juni 2008 12:52

- Axel, har du sett! Det står i tidningen att en präst blev överfallen igår. Det är ju den prästen som vigde oss!
- Det var inte jag!

Av Miss Iskalla - 30 juni 2008 12:49

Den gamle rike greven låg på sitt yttersta och får besök av pastorn:
- Nå käre greven, säger pastorn. Nu när det inte finns några arvingar ska greven väl göra Gud till viljes och skriva testamente till förmån för församlingen.
- Nej, svarar greven.
- Men tror greven inte på Gud däruppe?
- Jodå, jag tror på Gud, men jag litar inte på markpersonalen.

Av Miss Iskalla - 30 juni 2008 12:48

Det var en gången en nunna och en munk, och munken sa:
- Om vi bara kunde gifta oss!
Nunnan sa:
- Jamen, var inte ledsen, våra barn kanske kan det!

Av Miss Iskalla - 30 juni 2008 12:47

Den spritistiska änkan satt och försäkte få kontakt med sin avlidne make. Plötsligt kom svar från andevärlden:
- Här är jag, Greta lilla!
- Hur mår du, älskade Karl?
- Jo, jag mår bra! Varje dag stiger vi upp klockan sex, äter frukost och älskar till klockan elva. Därefter äter vi middag och älskar till klockan åtta. Sedan äter vi kvällsmat och lägger oss, så att vi orkar älska riktigt duktigt nästa dag!
Änkan blev lindrigt sagt chockad. Så hade hon inte tänkt sig paradiset, och det talade hon om för sin Karl.
- Paradiset! utbrast Karl. Vem sjutton har sagt att jag är i paradiset? Jag är vildkanin på Gotland...

Av Miss Iskalla - 30 juni 2008 12:46

Det hände att påven var i Paris för första gången. På flygplatsen tillfrågades han av en reporter:
- Tänker ni besöka någon nattklubb?
- Finns det nattklubbar här i Paris? frågade påven oförstående.
Nästa dag kunde man läsa i tidningen:
Påvens första fråga till pressen:
- Finns det nattklubbar här?

Av Miss Iskalla - 30 juni 2008 12:44

Pastor Kolberg är rejält uppeldad den här kvällen på tältmötet. Han höjer armarna mot skyn, blickar ut över församlingen och ropar:
- Ni ska allesammans få följa med mig på resan upp till Jesus!
Då reser sig gamle August och säger försynt:
- Hocken ska då hjälpa mig å rive tälte?

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards