Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Miss Iskalla - 13 juni 2008 13:09

Lilla Sofia sova. När hon krupit ner i sängen sitter hennes mamma på sängen och ska stoppa om henne. Då säger Sofia:
- Mamma, det kliar i ögonen.
Då svarar mamman:
- Det är bara John Blund.
- Mamma, nu är John Blund i rumpan....

Av Miss Iskalla - 13 juni 2008 13:08

Sonen kommer gråtande in till mamma.
- Vad är det? frågar mamma oroligt.
- Pappa slog sig på tummen med hammaren när han skulle slå in en spik i staketet.
- Men det var väl inte så farligt. Det ska du inte gråta för, skratta istället.
- Det var ju det jag gjorde.

Av Miss Iskalla - 13 juni 2008 13:07

Sussie hade nyligen fått körkort. Redan första dagen tog hon bilen till jobbet. Det gick skapligt nästan hela vägen, men till slut körde hon in mot enkelriktat. Hon stoppades av en polis:
- Hörde ni inte polisen i korsningen där borta när han visslade på er när ni körde fel?
- Snälla konstapeln, sa Sussie, om jag skulle stanna för alla karlar som visslade åt mig, skulle jag aldrig komma fram till jobbet!

Av Miss Iskalla - 13 juni 2008 13:07

En toppmodell och hennes kompis sitter på en uteservering. Plötsligt kommer kompisen på:
- Men just det, du gick visning i lördags?
- Jooo... muttrar modellen.
- Vadå? Gick det inte bra?
- Ähh, jag krockade med en annan modell i passagen, så jag fick åka med ambulans till sjukhuset.
- Va!? Var det så illa?
- Ja, jag skar mig på hennes revben...

Av Miss Iskalla - 13 juni 2008 13:05

Göran Persson är på besök i Vita huset. Efter en god middag säger Bush:
- Göran, jag vet inte vad du tycker om de som sitter i din regering, men jag tycker att alla mina ministrar är mycket smarta.
- Hur vet du det? frågar Persson.
- Det är lätt. Alla måste genomgå ett speciellt test innan de kan bli minister. Titta får du se.
Bush vinkar till sig Colin Powell och frågar honom:
- Vem är det som är barn till din mamma och pappa, men varken är din syster eller bror?
- Det är lätt, det är ju jag.
- Bra, säger Bush och Persson är mäkta imponerad. Väl hemma funderar Göran Persson över intelligensen i den egna regeringen. Han ber Bosse Ringholm komma in och frågar med luring ton på rösten:
- Vem är det som är barn till din mamma och pappa, men varken är din syster eller bror? Ringholm tänker och tänker men kan inte komma på svaret.
- Kan jag få ytterligare lite betänketid? säger han.
- Du får 24 timmar på dig, beslutar Persson och en skärrad Ringholm kallar in sina medhjälpare, men ingen av de kan komma på svaret.
Ringholm ringer till andra ministrar men ingen är till hjälp. Paniken närmar sig och till sist vänder han sig till Leif Pagrotsky, som av många anses vara den smartaste i regeringen.
- Leif, jag har ett problem som du måste hjälpa mig med, säger Ringholm. Göran har gett mig en sån där nästan olöslig fråga igen, och nu tror jag att min ministerpost står på spel.
- Hur lyder frågan? undrar Leif.
- Vem är det som är barn till din mamma och pappa, men varken är din syster eller bror?
- Enkelt, svarar Pagrotsky. Det är ju jag.
- Ja, vad dum jag är, självklart!
Ringholm rusar iväg ocg redan i korridoren ropar han:
- Göran, Göran, nu har jag svaret! Det är Leif Pagrotsky.
Med förnöjsam min sätter han sig i besöksfåtöljen framför Persson.
- Det är tråkigt det här, Bosse, med det är fel. Rätt svar skulle ha varit Colin Powell.

Av Miss Iskalla - 13 juni 2008 13:04

Familjens farfar fyllde 100 år och de hade ställt till med en stor fest. Eftersom han aldrig ätit pizza i hela sitt liv beslöt sig familjen för att bjuda honom på det, men när han får pizzan säger han:
- Vem har spytt på min pannkaka ?

Av Miss Iskalla - 13 juni 2008 13:03

Unga fru Viklund, som var mycket svår att göra till lags, kunde aldrig få sina hembiträden att stanna. Och nu var det dags igen, trots att frun behövde hjälp eftersom hon var med barn.
Hembiträdet stod i hallen med väskorna packade och sa till frun:
- Jag hoppas att fru Viklunds pojke blir söt.
- Varför tror Inger att det blir en pojke?
- Det blir det med all säkerhet. En flicka skulle aldrig stanna hos er i nio månader!

Av Miss Iskalla - 13 juni 2008 13:03

Oskar var på sin första anställningsintervju.
- Hur lång tid brukar det ta innan man blir chef?
- För mig tog det tio år, svarade chefen stolt.
- Det förstår jag. Men vad brukar det ta normalt?

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards