Alla inlägg under februari 2009

Av Miss Iskalla - 28 februari 2009 14:29

Ett svenskt och ett norskt gäng var ute och pimplade. Efter en halvtimme hade svenskarna fått upp en hel hög med fisk. Men norrmännen hade inte fått upp en enda. Då tyckte en av norrmännen att det var tid att kolla hur det kunde komma sig. Han gick bort till svenskarna och kikade och kom sedan tillbaka och sade:
- Nu vet jag varför!
- Jaha?
- Jo, de borrar hål i isen.

Av Miss Iskalla - 28 februari 2009 14:28

- Vet du hur en norsk spiral fungerar?
- Nej!
- Spermierna kör ihjäl sig i kurvorna!

Av Miss Iskalla - 27 februari 2009 14:27

Den norska badvakten till sin chef:
- Det är så många trevliga badgäster här idag.
- Hurså?
- Flera av dem har vinkat till mig.

Av Miss Iskalla - 27 februari 2009 14:26

Butiksbiträdet:
- Den här tusenlappen kan ni inte handla för. Den är falsk!
- Jag ska inte handla för den, bara växla den.

Av Miss Iskalla - 26 februari 2009 14:25

Apropå avtalsförhandlingar:
En dag skulle Pål låna en grepe av sin gode vän och granne.
Inkommen i ladan finner han Pers hustru och drängen i horisontalt läge. Förskräckt rusar han till Per och säger:
- Vet du att drängen vänslas med kvinnfolket ditt!?
- Ja, sa Per, tänk att han är så hjälpsam. Och ändå står det inte i avtalet.

Av Miss Iskalla - 26 februari 2009 14:24

Kurt var döende. Hans fru satt på sängkanten. Han såg på henne och sa skamset:
- Jag har en bekännelse.
- Det behövs inte, sa hon.
- Jo, jag vill verkligen erkänna detta innan det är för sent. Jag vill dö i frid. Jag har legat med din syster, två av dina bästa vänner och även din mamma!
- Jag vet, sa hon, men luta dig bara tillbaka nu och låt giftet få verka.

Av Miss Iskalla - 25 februari 2009 14:24

De båda bröderna, 5 och 7 år, turas om att titta in igenom nyckelhålet till föräldrarnas sovrum. 5 åringen vänder sig till storebror och säer:
- Det var det värsta! Och mig skickar de till psykologen för att jag suger på tummen!

Av Miss Iskalla - 25 februari 2009 14:23

Direktören träffade sin bästa vän på golfbanan.
- Nå hur firade du din 50 års dag?
- Jo, det började bra. Jag blev hembjuden till min sekreterare och med en gång vi kom hem försvann hon in i sovrummet. Så ropade hon att hon hade en överraskning åt mig. Jag klädde förstås utav mig och rusade in i sovrummet. DÄR STOD HELA FIRMAN OCH HURRADE!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards