Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Miss Iskalla - 16 februari 2009 10:59

En amerikan är på semester i Stockholm och anmäler sig till en guidad tur genom huvudstaden. Guiden visar stolt upp de mäktiga byggnaderna, men till hans stora irritation säger amerikanen gång på gång:
- Äsch, det är väl ingenting. Sånt där kan vi bygga på en dag i USA...
När den guidade gruppen kommer fram till Stockholms slott bestämmer sig guiden för att skoja med amerikanen. Guiden står stilla och tittar på slottet, och amerikanen frågar:
- Vad är det här för byggnad?
- Jag vet inte, säger guiden, den stod inte här i morse...

Av Miss Iskalla - 16 februari 2009 10:57

En man som är sen till tåget tänker gena över en bondes hage, men stannar för att fråga bonden som håller på att laga stänget runt hagen:
- Hinner jag med 5-tåget om jag genar över fältet?
- Ja, svarar bonden sävligt, och packar omsorgsfullt sin pipa innan han roat plirar på mannen och säger:
- Om tjuren får syn på dig så hinner du med 4-tåget med!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards