Alla inlägg den 3 juni 2008

Av Miss Iskalla - 3 juni 2008 15:01

Tre kvinnor dog tillsammans i en olycka och kom till himlen. När de kom dit blev de mötta av Sankte Per som sa "Vi har bara en regel här i himlen trampa inte på ankorna."


Så gick de in I himlen, och visst, där var ankor överallt. Det är nästan omöjligt att inte trampa på en anka, och fast de gjorde sitt allra bästa för att undvika dem råkade den första kvinnan olyckligtvis trampa på en. Sankte Per kommer till henne med den fulaste man hon någonsin sett. Sankte Per kedjar fast mannen vid hennes sida och säger "Ditt straff för att du trampade på en anka är att tillbringa evigheten fastkedjad vid denna fula man!"


Nästa dag råkade den andra kvinnan trampa på en anka och direkt kom Sankte Per, som inte missar någonting, och med sig hade han en extremt ful man. Han kedjar fast dem tillsammans med samma förklaring som till den första kvinnan.


Den tredje kvinnan har observerat allt detta och är, eftersom hon inte vill bli fastkedjad i evighet med en ful man, mycket, MYCKET försiktig med var hon sätter fötterna. Hon lyckas att gå i flera månader utan att trampa på en enda anka, men en dag kommer Sankte Per fram till henne med den snyggaste man hon någonsin sett. Lång, långa ögonfransar, muskulös och smal. Sankte Per kedjar fast dem vid varandra utan att säga ett ord. Kvinnan kommenterar det hela

"Jag undrar vad jag har gjort för att förtjäna att vara fastkedjad med dig i all evighet?"

Killen svarar, "Jag vet inte hur det är med dig, men jag trampade på en anka!"

Av Miss Iskalla - 3 juni 2008 15:01

Mamman gav sin dotter rådet:
- Du borde lära dig av mormor. Se hur hon läser Bibeln varenda kväll.
Dottern replikerade:
- Det är ju inte så underligt. Hon ska ju snart tentera.

Av Miss Iskalla - 3 juni 2008 15:01

När en ung man gick hem sent en natt tog han en genväg över kyrkogården. Plötsligt ramlade han ner i en ny grävd grav. Några minuter senare vacklade en något beskänkt man genom kyrkogården och hörde en röst ropa nedifrån:
- Jag fryser ihjäl här!
Den berusade gick fram till graven, tittade ner över kanten och sa.
- Undra på det, du har ju sparkat av dig all jorden.

Av Miss Iskalla - 3 juni 2008 15:00

Skollärare Nilsson gick till affären en måndagsmorgon och släpade hem matkassar. Folket i byn förundrades över den ovanliga synen, men tänkte att hans hushållerska säkert blivit sjuk.
Tisdag morgon piskade Nilsson mattor ute på gården.
På onsdagen hängde han tvätt och på torsdagen bar han tvätten till strykning. Grannen kunde inte hålla sig längre utan frågade:
- Är din hushållerska allvarligt sjuk, eller?
- Nej då, det är hon inte, försäkrade Nilsson. Men jag gifte mig med henne förra söndagen.

Av Miss Iskalla - 3 juni 2008 14:58

En medelålders arbetslös utgöt sig bittert inför sin handläggare på A-kassan:
Jag har inget emot en gedigen utbildning, tvärtom, men den har sina sidor. När jag gick i grundskolan sa dom att jag måste gå ut gymnasieskolan för att få ett bra jobb. Så jag började i gymnasiet. När jag gick där sa dom att jag måste ha universitetsutbildning om jag skulle ha en chans på arbetsmarknaden. Så därför började jag vid universitetet och när jag hade tagit min fil. kand. sa dom att en fil. kand. inte var mycket att hurra för. Så jag doktorerade, men när jag var klar och sökte jobb sa dom att dom ville ha yngre män.

Av Miss Iskalla - 3 juni 2008 14:57

På mattelektionen gick man igenom bruket av decimalkomma.
Lärarinnan skrev upp ett decimaltal på tavlan, suddade bort kommat och frågade:
- När vi delar det här talet med tio, var hamnar kommat då?
Malin räckte upp handen och svarade:
- Inne i svampen...

Av Miss Iskalla - 3 juni 2008 14:57

Tredjeklassarna har roliga timmen med sin djupt religiösa fröken, som frågar:
- Vad är det som är litet och brunt och hoppar omkring i träden?
Snusförnuftige Olle svarar:
- Egentligen tror jag att det är en ekorre, men eftersom det är fröken som frågar så är det väl Jesus.

Av Miss Iskalla - 3 juni 2008 14:56

Lärarinnan tillrättavisade en pojke som hade svurit.
- Varför säger du inte bara "kära nån då" i stället för fula ord? sa hon. Din pappa svär väl inte?
- Nej, fröken, sa pojken.
- Anta att han arbetar i trädgården och plötsligt tar ett steg bakåt och trampar på en kratta som flyger upp och drämmer till honom i bakhuvudet. - Vad tror du han skulle säga då? frågade lärarinnan.
- Han skulle säga:
- Du kommer hem tidigt idag, älskling.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards