Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Miss Iskalla - 12 juni 2008 12:59

En morgon satt en rik affärsman i sin limousin på väg till jobbet när han fick se två män stå på knä och äta gräs vid sida av vägen.
Han bad sin chaufför att stanna bilen och så att han kunde undersöka saken.
- Varför äter ni gräs?, frågade han de båda männen.
- Vi har inte pengar att köpa mat för, svarade den ena mannen.
- Följ med mig i stället, föreslog affärsmannen.
- Men herrn, jag har fru och två barn också, sa mannen.
- Ta med dem, svarade affärsmannen och vände sig sedan till den andre mannen, Kom med oss nu.
- Men herrn, jag har fru och sex barn också, sa den andre mannen.
- Ta med dem också, det är inga problem, svarade affärsmannen.
Alla hoppade in i bilen - vilket inte var någon lätt uppgift, trots storleken på limousinen. När de hade åkt en bit sa en av de fattiga männen:
- Jag kan inte tacka er nog. Det är verkligen snällt av er att ta med oss alla.
- Det är inga som helst problem. Gräset hemma hos mig är säkert 30 centimeter högt.

Av Miss Iskalla - 12 juni 2008 12:58

En man snubblar över en flaska när han är ute och går på stranden. Ett par sekunder senare hoppar en ande upp ur flaskan och säger:
- Jag är tvungen att ge dig tre önskningar, men eftersom du inte behandlar min flaska med respekt kommer jag att ge det dubbla av allt du önskar dig till den person du hatar mest i världen - nämligen din chef.
- Okej, säger mannen och gör sin första önskning:
- Jag vill ha massa pengar.
Med detsamma dyker en väska med 200 miljoner kronor upp på stranden samtidigt som 400 miljoner sätts in på chefens bankkonto.
Som andra önskning ber mannen om en fantastisk sportbil. En Lamborghini dyker upp på stranden, och två utanför chefens hus.
- Nu har du en önskning kvar, säger anden. Du bör tänka efter noggrant innan du väljer.
- Ja, jag har ju alltid velat donera en njure.

Av Miss Iskalla - 12 juni 2008 12:58

Det var en konstnär som satt vid en trottoar och målade när en turist kom förbi och tittade nyfiket på stativet. Till hans förvåning var det helt tomt!
- Eh.. Vad föreställer det? frågade turisten.
- En häst som betar på en äng, svarade konstnären.
- Men, var är gräset?
- Det har hästen ätit upp!
- Men var är hästen?
- Hästen gick när han ätit upp gräset. Vad säger du, 1000 spän och tavlan är din!?

Av Miss Iskalla - 12 juni 2008 12:57

Det var två män som var ute och körde på ett berg. En av de körde nedför och andra uppför, men det var en smal väg, så när de möttes behövde en av dem backa. Då sa den som körde uppför:
- Jag backar inte för en idiot!
- Men det gör jag!! sa den andra.

Av Miss Iskalla - 12 juni 2008 12:56

Nutidens midsommarbrudar går inte på ängen och plockar sju sorters blommor. De plockar sju sorters ölburkar.

Av Miss Iskalla - 12 juni 2008 12:56

Har du hört om norrmannen som hela tiden tittade på solen. Han ville så gärna ha bruna ögon.

Av Miss Iskalla - 12 juni 2008 12:55

- Varför häller norrmännen vatten i datorerna?
- För att kunna surfa på internet.

Av Miss Iskalla - 12 juni 2008 12:40

En svensk hare har kommit nära norska gränsen då han möter en norsk hare flyende in till Sverige.
- Varför flyr du?
- Det är älgjakt i Norge.
- Men du är väl ingen älg?
- Nej, men säg det till norrmännen.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards