Alla inlägg den 22 juni 2008

Av Miss Iskalla - 22 juni 2008 15:15

- Nu låter du katten vara i fred, säger jag! Man ska vara snäll mot djur. Om du inte skärper dig tänker jag behandla dig likadant. Sparkar du katten, sparkar jag dig. Kastar du grus på katten, kastar jag grus på dig. Har du förstått?
- Men mamma, vad händer om jag drar den i svansen då?

Av Miss Iskalla - 22 juni 2008 15:13

Gud skapade åsnan och sade:
- Du skall vara åsna och arbeta från soluppgång till solnedgång, bära stora lass och vara ointelligent. Du skall leva i 60 år.
Åsnan sade:
- Herre, att leva i 60 år är allt för länge, var snäll och låt mig bara leva i 30 år.
Och så blev det.
Gud skapade hunden och sade:
- Du skall vara hund, vakta huset, äta rester och vara människans vän. Du skall leva i 30 år.
Hunden sade:
- Herre, att leva 30 år som hund är allt för länge, var snäll och ge mig bara 15 år.
Och så blev det.
Gud skapade apan och sade:
- Du skall vara apa. Du skall svinga dig från träd till träd, vara rolig och verka idiot. Du skall leva som clown i 20 år.
Apan svarade:
- Herre, att leva som clown i 20 år är allt för länge, var snäll och låt mig bara leva 10.
Och så blev det.
Gud skapade människan och sade:
- Du skall vara människa. Du är den enda förnuftiga, intelligenta varelse, som vandrar på jorden. Du skall använda ditt förstånd till att härska över skapelsen. Och du skall leva i 20 år. Människan sade:
- Herre, att leva som människa i 20 år är alltför lite, var snäll och ge mig de de 30 år som åsnan inte ville ha, de 15 år som hunden inte ville ha, de 10 år som apan inte ville ha.
Och så blev det.

Så föds människan och lever som människa i 20 år. Sedan gifter han sig och får leva som åsna i 30 år, arbeta från tidig morgon till sen kväll och bära tunga bördor. Sedan får han barn och får leva som hund i 15 år, vakta huset och äta rester som barnen lämnat efter sig i kylskåpet.
På ålderns höst lever människan som apa i 10 år, agerar som en idiot och roar barnbarnen.

Av Miss Iskalla - 22 juni 2008 15:13

- Vad kallar man en korsning mellan en häst och människa?
- Kentaur
- Nej, sadel...

Av Miss Iskalla - 22 juni 2008 15:12

Jag är född den sjunde i sjunde och bor på sjunde våningen i hus nummer sju på Sjumilavägen, så därför satte jag sjutusen på häst nummer sju i sjunde loppet.
- Vann du?
- Nej, hästen kom sjua...

Av Miss Iskalla - 22 juni 2008 15:11

En läkare som gick ronden såg att en av droppbehållarna började närma sig botten.
- Det verkar som om det snart är slut här, sade han till sjuksköterskan bredvid.
- Kära nån! Säger doktorn det. Jag som tycke att jag kände mig mycket bättre idag! Hördes det då från patienten i sängen.

Av Miss Iskalla - 22 juni 2008 15:11

En kvinna låg på BB för att föda sitt första barn. När värkarna tycktes lätta för ett tag frågade hon barnmorskan:
- Är den svåra delen över nu?
- Nej, de närmaste 10-20 åren lär bli värre...

Av Miss Iskalla - 22 juni 2008 15:09

- Hur går det för dig? Har du lyckats ta reda på var din dotter håller hus om kvällarna?
- Ja, det har jag faktiskt. Igår kom jag hem tidigt och där satt hon!

Av Miss Iskalla - 22 juni 2008 15:09

- Varför går du inte hem?
- För min fru är arg.
- Varför är hon det?
- För att jag inte är hemma.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards