Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Miss Iskalla - 7 juni 2008 12:57

- Kan du tänka dig, i går fick jag upp en gädda på fjorton kilo.
- Jaså, du, förra veckan fick jag upp en cykel som hade lyset tänt.
- Nä, nä, det där tror jag inte på.
- Nej, men drar du av tio kilo på gäddan så släcker jag lyset!

Av Miss Iskalla - 7 juni 2008 12:56

Tre vampyrer bodde i ett slott utanför en liten by. En natt kom en av dom hem med blod runt munnen. Dom andra frågade vad han hade gjort.
- Ser ni huset där borta? Där var jag och sög blod!
Nästa natt kom den andra vampyren hem med blodet rinnande ner för hakan. Dom andra frågade vad han hade gjort.
- Ser ni grannbyn där borta? Där var jag och sög blod!
Tredje natten kom den sista vampyren hem med blod över hela ansiktet. Dom andra undrade vad han hade gjort.
- Ser ni muren där borta? Det gjorde inte jag.

Av Miss Iskalla - 7 juni 2008 12:55

En dam ringer till brandstationen och säger:
- Hjälp, ni måste genast komma. En man försöker klättra in genom mitt fönster!
- Ledsen damen, men då måste ni ringa till polisen!
- Jamen, han behöver en längre stege.

Av Miss Iskalla - 7 juni 2008 12:46

- Vad önskar du dig helst av allt på din 60-årsdag, Lena?
- Hälsa.
- God dag.

Av Miss Iskalla - 7 juni 2008 12:46

- Har ni och er man försökt att fira semester var för sig?
- Ja, för ett par år sedan. Och han har inte kommit tillbaka än...

Av Miss Iskalla - 7 juni 2008 12:45

- När jag träffade min man första gången surrade det kring öronen, klockor ringde och lampor blinkade.
- Kärlek vid första ögonkastet?
- Nej, jag stod vid ett flipperspel!

Av Miss Iskalla - 7 juni 2008 12:43

Bertil och Kalle är två bröder. Bertil stelopererad i nacken, Kalle stammar. De två brukar samåka till jobbet varje dag. På morgonen passerar de alltid en obevakad järnvägskorsning. Kalle tittar åt sidan och stammar:
- Kkkkkkkkkkkkkkklllllaaaaarrrrrrttttt här, och Bertil kör över korsningen. Och så har det funkat i många år. En morgon kommer de fram till samma korsning och Kalle stammar kkkkklllllaaaaaarrrrrr....och Bertill Kör genast förbi. Men då kommer ett godståg och kör rakt på deras bil! De båda hamnar på akuten och av bilen är det bara skrot kvar. Två veckor senare kvicknar Bertil till och är jätte arg på Kalle. Han vrålar mot honom:
- Är du dum i huvudet? Varför sa du kkkkkkkkkkllllllaaaarrrrrrttt ....???
Kalle svarar:
- Näääjjjj... Det jag sa var: "kkkkklllllaaaaarrrrraaaaarrrr du detta, så har du gjort det bra!!!"

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards