Alla inlägg den 26 juni 2008

Av Miss Iskalla - 26 juni 2008 17:35

En katolsk pastor hade varit en riktig värsting före sin omvändelse, och nu såg han det som sin livsuppgift att arbeta med ungdomar i samma situation som han hade varit.
Deras beteende var en gång så påfrestande att pastorn kände hur hans upprördhet började närma sig en farlig nivå. Till slut skrek han:
- Om ni inte slutar upp nu, så ber jag vår Herre om permission i fem minuter!

Av Miss Iskalla - 26 juni 2008 17:33

Läraren till Patrik:
- Skulle det inte vara bättre om du slogs mindre? Om du lärde dej att ge och ta lite mer?
- Det gör jag ju! Jag gav Frille en fläskläpp och tog hans kaka!

Av Miss Iskalla - 26 juni 2008 17:30

En predikant blev inbjuden att äta middag hos en vänlig bondmora utanför Skövde. Väl inkommen förstod predikanten att här var det inte fråga om att äta nån mat inte. Där var, som man säger i Västergötland, så gränsalöst sketigt!
Här gällde det att plocka fram alla tillåtna argument för avhållsamheten, så predikanten körde med att han nog höll igen, och han egentligen nog var inne i en fasteperiod. Men han kunde ju sitta ned en stund ändå, förstås.
- Han kan la sätta sej in i finrummet och få en kopp kaffe i alla fall, sa kvinnan.
Jovisst, det kunde väl gå bra. Inne i finrummet fick predikanten syn på nånting i en stor skål. Det såg ut som små nötter av något slag. Han kunde väl smaka en... Och en till gjorde väl inget. Och så gick det som det lätt går. Om en stund var nötskålen tömd till hälften. Nu kom kvinnan in. Predikanten kände sig besvärad när han erkände sitt intresse för det goda i skålen.
- Ja, jag skulle ju inte äta, men det gick ju inte att låta bli detta. Jag tog några stycken, och det blev fler och fler. Så tant får förlåta mig...
Kvinnan log vänligt och svarade glatt:
- Det gör inte ett färn, för jag har så dåliga tänder, så jag har bara söget å choklan...

Av Miss Iskalla - 26 juni 2008 17:28

En pastor hade haft det stressigt värre. Han hade skyndat hem för att duscha för kvällens möte, men hemma var det folk på besök. Pastorn tyckte det var pinsamt att passera förbi med sina smutsiga kalsonger i handen, så han stoppade ner dem i kavajfickan så länge.
Under kvällens predikan tog pastorn plötsligt upp sin näsduk för att snyta sig, när högljudda skratt från bänkarna fick honom att upptäcka att det var kalsongerna han stod och snöt sig i!

Av Miss Iskalla - 26 juni 2008 17:25

Äktenskapet var väldigt stormigt under en tidsperiod, men trots allt fortsatte man att försöka lappa ihop det. En dag råkade mannen ut för en biolycka. Medvetslös fördes han till sjukhuset, och när han vaknade upp var hans första fråga:
- Är jag i himlen?
Hustrun, som satt vid sängen, svarade lugnt:
- Nej, kära du, du ser ju att jag sitter här!

Av Miss Iskalla - 26 juni 2008 17:25

Elsemarie som var religiös hade varit tillsammans med sin första kille. Hon ansåg att hon var tvungen att gå till sin lokala präst för att tala om det.
- Min pojkvän följde med mig hem igår kväll, började hon. Var det synd?
- Nej inte var det det, sa prästen lugnande.
- Vi la oss på min säng och kramades och pussades. Var det synd?
- Nej, inte heller det är synd! fortsatte prästen.
- Sen klädde vi av oss nakna och kröp ner i sängen. Är det synd?
- Nej, nej, sa prästen. Men vad gjorde ni sen?
- Sen kom min mamma in i rummet! sa Elsemarie.
- Det var synd! utbrast prästen.

Av Miss Iskalla - 26 juni 2008 17:22

Gud Fader hade tröttnat en smula på att ensam behöva sköta hela universum och beklagade sig inför ärkeängeln Gabriel.
- Varför tar ni inte en kort semester, herre? sa Gabriel. Ni skulle behöva vila upp er lite.
- Ja, ja, men var då någonstans?
- Varför inte planeten Jorden? Det var ett tag sedan ni var där.
- Nej dit vill jag inte bege mig igen, sa Gud med en rysning. När jag var där för tvåtusen år sedan hade jag en liten affär med en judisk flicka och de pratar om det än där nere.

Av Miss Iskalla - 26 juni 2008 17:20

Tre män stod utanför pärleporten och bad Sankte Per om att få komma in. Denne frågade hur dom hade avlidit.
- Min fru var hemma från jobbet, sa den förste, så jag gick hem på lunchen men när jag gick tillbaka till jobbet fick jag ett kylskåp i huvudet.
- Jag skulle hämnas på min frus älskare, sa den andre, så jag slängde ner ett kylskåp från fönstret. Men sen fick jag en hjärtattack av den stora ansträngningen.
- Ja, sa den tredje, det var så att det var jag som satt i kyskåpet...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards