Alla inlägg den 15 juni 2008

Av Miss Iskalla - 15 juni 2008 13:59

Ett plan hade kraschat och alla överlevande hade simmat till en öde ö. Det var ett gäng tyskar, några engelsmän och en japan. Efter några dagar började tyskarna organisera upp arbetet på ön.
En av tyskarna sa:
- I m the minister of finance.
En annan sa:
- I m the minister of defense.
Efter ett tag hade alla personer fått ministerposter utom japanen som verkade lite deppig.
De andra märkte det och en kom på en idè:
- You could be the minister of supplies!
Japanen blev kanonglad och sprang rätt in i skogen och försvann.
Efter några dagar blev de andra oroliga och bestämde sig för att gå in i skogen och leta efter honom. Allihopa gick in i den mörka hemska skogen och helt plötsligt hoppade japanen fram och skrek:
- SUPPLIES!!!!

Av Miss Iskalla - 15 juni 2008 13:57

Det var en gång en pojke som hette Emil och som tyckte om att reta och vara elak med andra människor. När han fyllde år önskade han sig en cykel. Emils mamma, som var religiös, frågade honom om han tyckte att han var värd en cykel. Naturligtvis tyckte han det. Då sa hon att han skulle skriva ett brev till Gud och berätta för honom varför han var värd en cykel. Emil satte sig och skrev:

Hej Gud! Hur mår du? Jag har varit väldigt snäll i år och förtjänar en cykel.

Men det var inte sant, det visste han. så han skrev ett nytt:

Hej Gud! Hoppas du mår bra. Jag har varit snäll i år, och borde få en ny cykel. Hejdå!
Nej, han överdrev fortfarande så han skrev:

God dag Gud! Jag har varit rätt snäll i år och skulle vilja ha en ny cykel i present.
Din vän Emil.

Men inte heller detta brev kunde han skicka till Gud. Han gick ut ur huset och till kyrkan. När ingen såg tog han statyn av den Heliga Maria vid altaret och sprang hem igen. Sedan skrev han ettnytt brev till Gud:

JAG HAR DIN MAMMA, GE MIG CYKELHELVETET ELLER SÅ FÅR DU ALDRIG SE HENNE IGEN!
HÄLSNINGAR
DU VET VEM!

Av Miss Iskalla - 15 juni 2008 13:57

Sonen till pappan:
- Pappa, kan jag få en krona?
- Nej men Erik, Är inte du för stor för att tigga om en krona.
- Ok, ge mig en tia då.

Av Miss Iskalla - 15 juni 2008 13:56

Ellen märkte att hon frös när hon låg under täcket. Hon sa till sin man:
- När jag var liten och frös brukade min mamma hålla om mig...
Då sa mannen:
- Det är mitt i natten, ska jag verkligen hämta henne nu?

Av Miss Iskalla - 15 juni 2008 13:55

Han:
- Det finns två män jag verkligen beundrar!
Hon:
- Jaså, och vem är den andre?

Av Miss Iskalla - 15 juni 2008 13:55

Läkare till Vegard:
- Vad heter du i efternamn?
- Halvorsen.
- När var du här senast?
- För ett halvår sen.

Av Miss Iskalla - 15 juni 2008 13:54

Ole till Lene:
- Är det bättre med Bjarnes ryggskott?
- Nej,det är sämre.
- Jaså,hur då?
- Läkaren smorde in hans nacke med whiskey och Bjarne höll på att bryta nacken när han försökte slicka i sej spriten.

Av Miss Iskalla - 15 juni 2008 13:53

Läraren till Hasse:
- Skulle det inte vara bättre om du slogs mindre? Om du lärde dej att ge och ta lite mer?
- Det gör jag ju! Jag gav Danne en fläskläpp och sen tog jag hans kaka.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards