Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Miss Iskalla - 24 februari 2008 17:01

Det sägs att folk häromkring bränner hemma.
- Jaså, det kan jag inte förstå.
- Har ni inte märkt någonting av det?
- Nej inte alls. Jo, det förstås. Det kom en granne häromdagen och frågade om han fick låna lite jäst.
- Hur mycket då?
- 250 kg!
- 250 kg jäst, och ni blev inte misstänksam. Vad sa ni då?
- Sa och sa, det är klart han fick låna.

Av Miss Iskalla - 24 februari 2008 16:58

Svante hade gått över kajkanten och drunknat, i fyllan och villan. En hycklande nästan skadeglad grannfru till Kal beklagar sorgen:
- Sorgligt i alla fall att den hemska spriten skulle ta hans liv.
Kal snäser:
- Så fasen heller kärring. Det var vattnet, det hemska vattnet.

Av Miss Iskalla - 24 februari 2008 16:57

En undersökning visar att var fjärde manlige bilförare som dödas i trafiken är spritpåverkad. Statistik kan dock tydas på olika sätt, som till exempel när Josefsson säger till sin fru:
- Ställ fram ett par stora supar innan jag åker till stan!
- Supar, nu, ska du inte ta bilen?
- Jo, men jag läste nyss att en undersökning visar att tre av fyra förare som omkommer i trafiken är nyktra.

Av Miss Iskalla - 24 februari 2008 16:54

Detta utspelar sig på en bar.
En man kommer in och är fly förbannad.
- Hit med en whiskey för fan!! Ryter mannen.
Han sveper whiskeyn slår glaset i bordet och säger:
- Det var en jävel till att parkera, hit med en whiskey till.
Han sveper denne lika fort och säger:
- Det var en jävel till att parkera.
Bartendern blir då fundersam och frågar mannen varför denna uppståndelse.
- Jo det var så här att jag har precis parkerat utanför baren då det kommer en lastbil. Chaffören säger att där kan du inte parkera.
- Varför inte?
- Där ska jag stå.
- Du får inte plats här med lastbilen.
- Jojomensan, det får jag visst det.
- Du, lyckas du parkera här ska jag fan i mig suga av dig, och det var en jävel till att parkera.

Av Miss Iskalla - 24 februari 2008 16:54

Kalle kom hem på nattkröken och var lite ostadig på benen.
Hans gumma satt uppe och löste korsord. Fnysande lyfte hon blicken från korsordet och sa förargat:
- Komma hem och vara på snusen!
Kalle rev sig i nacken och sa undrande:
- Hur många bokstäver?

Av Miss Iskalla - 24 februari 2008 16:52

Fyllot hamnar på sittplatsen bredvid en gammal dam.
- Ni är full, mycket full, asfull, muttrar damen.
- Du är ful, mycket ful, asful. Men ja e' nykter imorgon!!

Av Miss Iskalla - 24 februari 2008 16:52

Nilsson hade samlat på sig en rejäl hög med tomflaskor. Han lastade dessa på en skottkärra och körde till systembolaget. När expediten hade räknat dem sa han:
- Det blir mycket pengar som du får för panten.
- Ja, svarade Nilsson, jag begriper inte hur nykteristerna klarar sig.

Av Miss Iskalla - 24 februari 2008 16:49

Det var en kille som kom in på systembolaget och sa:
- Jag ska be att få en flaska vin.
- Rött eller vitt frågade expiditen?
- Spelar ingen roll ,färgblind.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards