Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Miss Iskalla - 7 februari 2008 17:09

- Min fru tycker att jag är tjock. Säg doktorn, väger jag för mycket?
- Antingen det, eller så väger alla andra för lite.

Av Miss Iskalla - 7 februari 2008 17:06

- Sitter doktorn och lägger patians?
- Bara för att döda tiden.
- Men har ni inga patienter då?

Av Miss Iskalla - 7 februari 2008 17:06

- Nå, herr Andersson, har medicinen jag skrev ut gjort någon nytta?
- Nja, jag fick inget på apoteket, för de kunde inte läsa receptet. Men frugan har bakar kakor efter det och sedan använt det som fribiljett på tunnelbanan.

Av Miss Iskalla - 7 februari 2008 17:05

Äntligen blev Jönsson inkallad till doktorn som ursäktade sig:
- Jag hoppas Jönsson inte behövt vänta för länge?
- Nä, inte alls, sa Jönsson surt. Jag satt just och beundrade de 3798 blommorna på tapeterna!

Av Miss Iskalla - 7 februari 2008 17:03

Anna-Greta misstänkte att hon blivit med barn och uppsökte doktorn. Han undersökte henne men sa ingenting. Istället tog han fram en liten stämpel ur lådan och stämplade henne på magen.
Lättad gick hon hem, men hon var förstås nyfiken på vad doktorn hade stämplat på magen, men det var skrivet med sån liten stil att hon måste använda förstoringsglas, och då kunde hon läsa:
"NÄR NI KAN LÄSA DETTA UTAN FÖRSTORINGSGLAS ÄR DET DAGS FOR ETT ÅTERBESÖK"

Av Miss Iskalla - 7 februari 2008 17:01

Agne hade länge gått och varit trött och hängig. Han kände sig aldrig utsövd. Till sist gick han till företagsläkaren och bad att få ett piller som skulle göra honom pigg. Läkaren skrev ut något som skulle få honom att sova gott på natten och vakna utsövd.

På kvällen tog Agne ett piller, somnade gott och när han vaknade kände han sig faktiskt helt utsövd! Han tog det lugnt, duschade, åt en god frukost och kom visslande till arbetet. Där mötte han chefen.
- Kan du tänka dig, sa Agne, nu känner jag mig helt utsövd och jättepigg!!
- Fint, sa chefen. Men var har du varit de senaste tre dagarna...?

Av Miss Iskalla - 7 februari 2008 16:59

En kvinna går till sin läkare och undersöker möjligheten att få sina blygdläppar opererade. De är nämligen alldeles för stora.
Hon ber också läkaren att hålla operationen hemlig, därför att hon tycker att den är generande och att hon vill att ingen ska få veta. Läkaren går med på detta.
När hon vaknar upp efter operationen finner hon tre rosor vackert placerade på bordet bredvid sängen. Hon känner sig förolämpad och ropar omgående på läkaren och säger:
- Jag trodde jag bad er att inte berätta för någon om operationen!?
- Oroa dig inte, säger läkaren. Jag har inte berättat det för någon. Den första rosen är från mig, därför att jag beundrar dig för att du har gått igenom detta helt ensam. Den andra rosen är från min sköterska. Hon assisterade mig under operationen och har dessutom gått igenom samma operation själv.
- Men den tredje rosen då? Frågar hon.
- Jo, säger läkaren, den rosen kommer från en kille en trappa upp på brännskadeavdelningen. Han vill tacka dig för sina nya öron.

Av Miss Iskalla - 7 februari 2008 16:55

En man kommer in till doktorn:
- Hrm, goddag! Jag tror jag har ett problem doktorn. En av mina pungkulor har blivit blå.
Doktorn undersöker mannen noggrant och drar slutsatsen att mannen kommer att dö om inte testikeln opereras bort.
- Är du galen!?!?! Hur kan du bara säga att du ska göra en sån sak?
Doktorn replikerar med det starka argumentet:
- Vill du dö?
Mannen går nu med på att operera bort den blåa testikeln. Efter två veckor är han dock tillbaks igen.
- Hrm, nåja... eh.. jo jag vet inte riktigt hur jag ska säga... men den andra kulan har blivit blå den också.
Ännu en gång svarar doktorn med att han kommer att dö om han inte skär bort även denna. Mannen tvekar men går till sist med på att ta bort den eftersom han trots allt kommer att dö om han inte gör det.
Efter att ha varit testikellös i två veckor kommer mannen en tredje gång in till doktorn.
- Jag tror att det är ett allvarligt fel på mig. Nu är min penis blå!
Doktorn undersöker även denna gång hans nedre delar mycket noga, han drar igen slutsatsen att mannens vitalare delar måste tas bort. Mannen ville givetvis inte höra talas om något sådant. Doktorn sa då som han sagt tidigare:
- Vill min herre dö??
- Men... hur kissar jag då?
- Tänk inte på det. Vi installerar bara ett plaströr. Det kommer inte att bli några som helst problem.
Kort och gott, mannens penis opereras bort och doktorn tror sig ha löst alla problem. Men efter ett tag kommer mannen åter in på doktorns kontor. Väldigt arg ryter mannen:
- Hörrö du!!! Nu är ju det där förbannade plaströret också blått!!
- Ööhhh, va?!?!" svarar doktorn aningens förvånad.
- Kan du svara mig vad faan som menas med detta!! skriker mannen alldeles röd i ansiktet.
Doktorn undersöker nu mannen ännu noggrannare, och säger:
- Hmmmm, jag tror att det är jeansen...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards