Alla inlägg den 19 februari 2008

Av Miss Iskalla - 19 februari 2008 13:35

En utlänning gick på stan då han så en tjej som satt och rökte på en parkbänk.Han gick fram och frågade:
- Vad är det där?
- Camel.
- Var kan man köpa såna?
- I tobaksaffären där borta.
- Tack!
Så gick han till tobaksaffären och frågade:
- Har ni Camel?
- Ja,det har vi.
Så fick han Camel (cigarettmärke). Nästa dag såg han samma tjej som satt på samma bänk och rökte.
Han frågade:
- Vad är det där?
- Sånt man sätter på. (munstycke)
- Var kan man köpa såna?
- På tobak antar jag.
Så gick han till tobak och frågade:
- Har ni såna man sätter på?
- Nej men prova hos apoteket.
Så gick han till appoteket och frågade:
- Har ni såna man sätter på?
- Ja, och i vilken storlek?
- EN KAMEL.

Av Miss Iskalla - 19 februari 2008 13:28

En ung man hade varit på en längre resa i USA. Då han kom hem till staden mötte han sina vänner på den lokala puben. Vännerna var naturligtvis hemskt nyfikna på att höra vad han hade varit med om.
- En kväll när jag var i New Yorks fattigkvarter mötte jag en snygg negerkvinna, som hade ett plakat, där det stod: "JAG SUGER AV DIG FÖR ETT MÅL MAT"
- Det var som fan. Lät du henne göra det? frågade kompisarna.
- Nej för tusan. Tror ni att jag vill låta en så hungrig kvinna suga av mig..!

Av Miss Iskalla - 19 februari 2008 13:23

Det var en gång en neger som kom in i en bar där det bara var rassister han ställde sig i ena hörnet av bardisken rättvardet var så kom det fram en rassist och sa:
- Vet du varför du är vit under fötterna?
- Nä!
- Därför att du stod på marken när gud målade dig!
Rassisten gick till baka till sina polare och skrattade lite. Rassisten märkte att negern tog inte åt sig så han gick tillbaka och sade:
- Vet du varför du har vita handflator?
- Nä!
- Därför att du fick luta dig emot en vägg när gud målade dig.
Rassisten märkte att han fortfarande inte tog åt sig då gick han till baka en sista gång och sade:
- Vet du varför du har vita tänder?
- Nä!
- Därför att gud sade åt dig att hålla käft när han målade dig.
Nu gick rassisten till baka till sina polare igen rätt vad det var så kom negern fram till rassisten och sa:
- Vet du varför du är svart i skitan?
- Nä. sa rassisten.
- Därför att jag satte på dig där när jag var nymålad.

Av Miss Iskalla - 19 februari 2008 13:23

Det var en reporter som intervjuade Stewie Wonder.
- Det har ju gått väldigt bra för dig, dina låtar spelas över hela världen och du är väldigt populär. Faktumet att du är blind, hur har det påverkat dig och framför allt är det inte väldigt jobbigt ?
- Jo visst, att inte kunna se gör ju att man kommer utanför samhället till viss del, och man går miste om saker man inte kan uppleva.
- Jag förstår, det måste vara tufft ibland.
- Ja, men jag tycker att jag är ganska lyckligt lottad ändå, det kunde ha varit värre.
- På vilket sätt ?
- Ja, exempelvis kunde jag ju ha varit neger.

Av Miss Iskalla - 19 februari 2008 13:21

Den handlar om den judiske unge mannen som växte upp i en stad med Illa beryktade kvarter där alla flickor som bor där antingen är svarta eller har besudlats av svarta.
Då pojken var mycket intresserad av att hjälpa de fattiga var han mycket i de områdena. Han träffar en trevlig vit flicka från detta område som han vill gifta sig med och går till sin fader för att få hans tillåtelse.
Fadern vill att hans son skall gifta sig med en vit flicka som är obesudlad.
- Är hon jungfru? frågar fadern.
- Ja.
- Det skall jag kontrollera, säger fadern och tar med flickan upp på rummet.
Väl uppe på rummet drar fadern ner byxorna. Han pekar på den och frågar:
- Vet du vad det här är?.
Flickan tittar förundrat och svarar:
- Nej, det vet jag inte.
Mycket nöjd drar fadern upp byxorna och går ner till sin son och säger:
- Hon är faktiskt jungfru. Hon vet inte ens vad en kuk är för nåt!
Bröllopet dröjer inte länge och väl uppe i bröllopssviten drar pojken ner sina byxor, pekar på sin mandom och säger:
- Det här är en kuk!
- Nej det är inte sant, svarar flickan, det där är ingen kuk. En kuk den är svart och är mycket längre....

Av Miss Iskalla - 19 februari 2008 13:19

Tre överviktiga män ser en dag en och samma annons i tidningen.
"Gå ned i vikt på bara två timmar".
Det låter ju lovande, så de beger sig dit alla tre. Den första mannen visas in i en stor sal, där det plötsligt kommer in en vacker och vältränad tjej. Hon säger:
- Om du får tag i mig, får du knulla mig.
Den fete mannen börjar jaga henne runt i salen, och till sist fångar han henne och tar henne på golvet. Då han kommer ut har han minskat lite i vikt och går nöjd hem.

Näste fetknopp går in och samma sak händer. En vacker tjej kommer in, och han jagar henne tills han får tag i henne, och knullar henne. Också han går nöjd hem.

Den tredje mannen, som är den fetaste av dem alla, blir också visad in i salen. Han väntar spänt på att något ska hända. Plötsligt öppnas en dörr, och en stor neger med en jättekuk visar sig.
- Om jag fångar dig, knullar jag dig!

Av Miss Iskalla - 19 februari 2008 13:16

Den gamle zigenaren, och hans unga hustru ville gå på cirkus, som kommit till staden. Men när de får höra att inträdet kostar 200 kr.
Då säger han så här till frun:
- Vi tar kniven, skär en vertikal snitt, på tältduken, stoppar in huvudet, och ser föreställningen ändå.
Och så, gör de det. Börjar föreställningen, först kommer kamelerna, de går runt och en kamel hoppar upp den andres bak. Då säger frun:
- De håller på att knulla.
Men gubben avbryter henne:
- Tyst med dig kärring, det är attraktion!
Sedan kommer zebrorna, de går runt och en zebra hoppar upp den andres bak.
Då säger frun:
- De håller på att knulla.
Men gubben avbryter henne:
- Tyst med dig kärring, det är attraktion!
Sedan kommer elefanterna, de går runt och en elefant hoppar upp den andres bak. Då säger frun:
- De håller på att knulla.
Men gubben avbryter henne:
- Tyst med dig kärring, det är attraktion!
Gubben ville kika omkring, så att de inte blir upptäckta. Till sin förvåning upptäcker han att en okänd man knullar hans hustru bakifrån!
Han stoppar in huvudet igen och säger till frun:
- Men en man håller på att knulla dig!
- Det var det jag försökte tala om, men du sade hela tiden att det var attraktion!

Av Miss Iskalla - 19 februari 2008 13:11

En svensk, och en norsk jägare träffas i restaurangen på kvällen
- Sköt du något idag? Frågar normannen.
- En elefant, svarar svensken.
- Du då? frågar svensken.
- En zebra, och tre nossör, svarar normannen.
Dagen efter, på kvällen träffas de igen.
- Sköt du något idag? Frågar normannen.
- Ett lejon, svarar svensken.
- Du då? frågar svensken.
- En gnu, och fyra nossör, svarar normannen.
Svensken vet ej vad en nossör, är för djur, men vill inte avslöja sin okunnighet. Så, håller de på men den sjunde dagen frågar svensken:
- Jag vet inte vad en nossör är för något?
- Nämen, säger normannen, vet du verkligen inte det? De är cirka 1 till 1,4 meter höga, svarta, har krulligt hår, och när du siktar på de, de skriker:
- No sir! No sir! No sir!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards