Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Miss Iskalla - 6 februari 2008 12:30

En kille kommer in på ett apotek.
- Har ni något medel mot hicka, stönar han. Jag blir galen om inte hickan slutar snart.
Apotekaren böjer sig fram över disken och ger honom en rejäl örfil.
Sedan ler han urskuldande.
- Ni får förlåta mig, säger han. Men det bästa medlet mot hicka är en liten chock och det fick ni väl nu?
- Jo tack, det fick jag. Men det är min fru som hickar.

Av Miss Iskalla - 6 februari 2008 12:29

På lasarettet i Jönköping hade de lagt in gamle Persson för prostatabesvär. Persson skulle opereras så när doktorn gick ronden försökte han muntra upp Persson en smula.
- Hur står det till med rörledningen i dag då?
- Tack rätt bra, svarade Persson. Hur står det till med rörmokarn själv?

Av Miss Iskalla - 6 februari 2008 12:28

Doktorn är kallad till torpare Nilssons för att hjälpa parets tolfte barn till världen. Möter i grinden en anka och undrar:
- Vems är den där ankan?
Torparen vresigt:
- Det är ingen anka. Det är en utsliten stork!

Av Miss Iskalla - 6 februari 2008 12:28

Han kom in på BB och bad att få se på fru Svenssons lilla dotter.
- Är ni hennes man? undrade sköterskan.
- Nej, blev svaret.
- Då får ni inte se barnet. Det får bara hennes man göra.
- Men barnets far då?

Av Miss Iskalla - 6 februari 2008 12:27

- Ni måste hjälpa min man, doktorn. Han blåser rökringar genom näsan.
- Men det är väl inte så farligt?
- Jo... men han röker inte...

Av Miss Iskalla - 6 februari 2008 12:22

Hos läkaren:
- Om man bortser från att jag har ont i huvet så är det inget fel med mig. Jag äter som en varg, arbetar som en häst och sover som en gris.
- Ni borde kanske ha sökt en veterinär i stället?

Av Miss Iskalla - 6 februari 2008 12:20

- Snälla doktorn, nu har jag suttit med tungan ute i fem minuter, och doktorn har inte ens tittat på den.
- Det behövs inte, jag ville bara skriva ut receptet i lugn och ro ...

Av Miss Iskalla - 6 februari 2008 12:18

De båda patienterna i öronklinikens väntrum sitter och pratar om sin dåliga hörsel.
- Vem vet säger den ene. De har så mycket nytt nu för tiden. Kanske de snart kan byta ett dåligt öra.
- De kanske byter mer än så säger den andra. På vägen hit såg jag en dörr med skylten huvudförråd.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards