Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Miss Iskalla - 13 februari 2008 21:54

Den store affärsmannen låg på sitt yttersta. Han hade sin kompanjon hos sig.
- Jag måste göra en bekännelse för dig innan jag dör, sa han.
- Det var jag som talade om för din fru att du hade en älskarinna. Det var jag som berättade för våra konkurrenter att de inte kunde lita på dig. Det var jag som stal 80 000 av våra gemensamma tillgångar. Kan du förlåta mig?
- Det gör ingenting, sa kompanjonen. Det var jag som förgiftade dig!

Av Miss Iskalla - 13 februari 2008 21:52

Gustav har fått ett nytt biträde i sin affär. En dag kom en kund och frågade om dom hade bönor.
- Nä, det har vi inte, sa biträdet.
När Gustav hörde det sa han till biträdet att det går lika bra med ärtor. Nästa dag kom en dam in och frågade:
- Har ni toalettpapper?
- Nä, men vi har sandpapper.

Av Miss Iskalla - 13 februari 2008 21:51

- Ett brev som avsänds från vår firma ska vara skrivet så vilken idiot som helst förstår vad vi menar. Det här får du skriva om.
- Javisst, men vad är det direktören inte förstår?

Av Miss Iskalla - 13 februari 2008 21:49

Chefen hade lagt märke till att försäljare Lind hade börjat prata för sig själv på sistone.
Chefen kallade upp honom till sig och sa:
- Det finns ingen här på firman som kan visa upp så goda försäljningsresultat som du, Lind. Jag har tänkt att belöna dig för din flit och ge dig en högre befattning. Men först får du ta en vecka ledigt. Åk hem och påta i trädgården, vila dig och koppla bort allt vad försäljning heter, du har jobbat för hårt på sista tiden.
Lind gjorde som han blev tillsagd. På torsdagsförmiddagen stod han och pratade med en åkare som just levererat ett lass jord. Det var då chefen ringde för att höra hur det stod till. Det var lillgrabben på fem år som svarade.
- Hej, Jonas, sa chefen. Hur mår pappa?
- Han mår väl bra, sa grabben.
- Öhh, hördu, du har väl inte märkt om han pratar för sig själv?
- Nää ...
Skönt tänkte chefen, vilan tycks göra honom gott.
- Men hördu, Jonas, var är din pappa nu?
- Han står ute i trädgården och pratar med en jordgubbe ...

Av Miss Iskalla - 13 februari 2008 21:47

Direktören lutar sig trött tillbaka i baksätet på Rolls-Roycen:
- Jaha, ni är alltså den nye chauffören. Vad heter ni?
- Charles, direktörn.
- Jag brukar inte tilltala mina anställda med förnamnet. Hur är efternamnet?
- Darling, direktörn.
- Jaha, var så god och kör då - Charles!

Av Miss Iskalla - 13 februari 2008 21:45

I flera dagar hade skattskyldige Andersson skickat presenter till taxeringsnämndens ordförande, som raskt lät meddela:
- Om ni en gång till utsätter mig för mutförsök kommer jag omedelbart att kasta er present i spisen.
Andersson sände omedelbart två kilo dynamit.

Av Miss Iskalla - 13 februari 2008 21:45

Bilmekanikern betraktar bilen länge, kliar sig bakom örat, skjuter mössan i nacken och säjer sen till vagnens ägare:
- Om jag får uttrycka det så här:
- Om er bil varit en häst, så hade veterinären rekommenderat att den skulle skjutas omgående.

Av Miss Iskalla - 13 februari 2008 21:43

Herr Persson kommer in i varuhuset för att köpa en rakapparat.
- Köp den här säger försäljaren. Över tusen kunder har haft goda erfarenheter av den.
- Nja. Jag hade nog inte tänkt mig en begagnad apparat, svarade Persson.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards