Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Miss Iskalla - 14 februari 2008 21:44

Telefonen hade ringt i tio minuter utan att den nya sekreteraren gjorde någon min av att svara.
- Tänker ni inte lyfta på luren? undrade chefen till slut.
- Nä, svarade sekreteraren. Ingen av mina vänner vet att jag jobbar här, så samtalet är säkert till er.

Av Miss Iskalla - 14 februari 2008 21:43

Handelsresande Johansson har så bråttom till tåget i Hässleholm att han i hastigheten glömt portföljen på hotellet. Väskorna har han med sig, men portföljen saknas och klockan pekar på fyra minuter till tågets avgång. I förtvivlans mod rusar han ut på perrongen, far syn på en piccolo från hotellet och skriker:
- Du där, spring fort till hotellet och se efter om min portfölj ligger kvar på rum 102.
Piccolon rusar som en blixt och återvänder tjugo sekunder innan tåget ska gå. Piccolon flåsar och säger:
- Var det en svart portfölj med gula spännen?
- Just det.
- Jo, den ligger kvar.

Av Miss Iskalla - 14 februari 2008 21:39

Direktören för det stora företaget mötte Pär sista gången sin efterträdare och gav honom då tre kuvert.
- Min företrädare gjorde de här till mig och jag vill föra traditionen vidare. Första gången du får bekymmer, så öppna det första kuvertet. Får du mer problem, så öppna det andra kuvertet. Fortsätter problemen, så öppna det tredje kuvertet. Lycka till!
Den nye direktören gick tillbaka till sitt kontor och kastade de tre kuverten i skrivbordslådan. Sex månader senare ökade kostnaderna och vinsten minskade. Den nye direktören vad skakad och öppnade det första kuvertet. Där stod det:
"Skyll på din Företrädare."
Dagen efter höll han en presskonferens och lydde rådet. Krisen gick över. Sex månader senare sjönk försäljningen katastrofalt. Direktören öppnade det andra brevet. Där stod:
"Omorganisera".
Han höll en ny presskonferens och berättade att företaget skulle omorganiseras. Krisen gick också över. Sex månader senare gick allt galet och direktören fick skulden. Nervös och skakad gick han till sitt kontor. Stängde dörren, sjönk ner i sin stol och öppnade det tredje kuvertet. Där stod: "Gör i ordning tre kuvert..."

Av Miss Iskalla - 14 februari 2008 10:50

En smed i en by i Norrland fyllde 50 år. För att förarga honom köpte vännerna en get.
Samtidigt med gåvan överlämnades en lista med givarnas namn. Smeden ändrade inte en min vid åsynen av geten. Han kastade bara en blick på listan och sa:
- Och det här ska föreställa stamtavlan kan jag förstå.

Av Miss Iskalla - 14 februari 2008 10:49

Nisse hade fått förtroendet att köra en stor långtradare till Göteborg. Han fick sitt första problem då han kom till en låg järnvägsbro. Höjden angavs till fyra meter och Nisse hade inte en aning om hur hög långtradaren kunde vara. Han beslöt att chansa. Alltså drog han på full gas och brakade in under bron, med påföljd att långtradaren fastnade totalt. Nisse stod utanför och rev sig i huvudet då en motorcykelpolis dök upp:
- Vad har hänt?
Nisse:
- Äsch, inget särskilt. Jag skulle leverera den här bron men nu har jag glömt adressen...

Av Miss Iskalla - 14 februari 2008 10:48

Ett stadsbud i en svensk småstad beskylldes för att ha börjat dricka. Den som spred ryktet var en medelålders lärarinna, självutnämnd lagens väktare.
- Jag har med egna ögon sett hans dragkärra stå en hel eftermiddag utanför krogen, försäkrade hon.
Så småningom kom ryktet till stadsbudets öron. Han sa ingenting, men en kväll placerade han sin dragkärra utanför lärarinnans port och lät den stå där hela natten.

Av Miss Iskalla - 14 februari 2008 10:47

Fabrikören bestämde sig för att göra ett överraskande besök i fabriken. När han gick igenom lagret fick han syn på en ung man som stod lutad mot en låda.
- Hur mycket tjänar du i veckan?, frågade fabrikören ilsket.
- Tusen spänn, svarade grabben slött.
Fabrikören plockade upp sin plånbok och tog utan vidare fram en tusenlapp.
- Här får du en veckolön, röt han. Ge dig iväg och visa dig aldrig mera här.
Utan ett stoppade grabben pengarna i fickan och försvann. Lagerförmannen som stod strax intill åsåg förbluffad det hela.
- Säg mig en sak, sa hans chef, hur länge har den grabben jobbat hos oss ?
- Han jobbade inte här, svarade förmannen. Han var bara här och levererade ett paket.

Av Miss Iskalla - 14 februari 2008 10:33

Det stora flygbolaget gick med rekordvinst. Man beslutade att bjuda alla anställda med äkta hälfter på en semesterresa söderut. Efter ett tag var det dags för utvärdering. Alla de inbjudnas hustrur fick ett brev med en fråga om vad de tyckte om resan.
Samtiliga svarade:
- Vilken resa?

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards