Alla inlägg den 2 februari 2008

Av Miss Iskalla - 2 februari 2008 17:40

Sex killar i lumpen hade varit tillsammans med tjejen på markan. Hon blev med barn och här var det fråga om vem som var fadern.
Killarna hade konferens och enades om att när nu alla påstod sig vara fadern, skulle det vara omöjligt för en domstol att avkunna ett utslag.
De anlände till rättegången, den förste kallades in och domaren frågade:
- Är ni far till barnet?
- Jajamen, svarade killen.
- Bra, sa domaren. Då behöver vi inte höra de andra!

Av Miss Iskalla - 2 februari 2008 17:39

Det talades på regementet om att 631 Olsson var så hemskt lik löjtnanten. Löjtnanten lade själv märke till den slående likheten och vid en morgonuppställning skrek han:
- Har 631 Olssons mor möjligen tjänat som piga på mitt fädernesgods Stolpeholm?
- Nej, skrek 631:an tillbaka. Men min far var kusk där..

Av Miss Iskalla - 2 februari 2008 17:38

Överstelöjtnanten inspekterar de nyinryckta och stannar en stund framlför en yngling och skakar hand. Självbelåtet säger han:
- Nu kan du hälsa far din att du skakat hand med en överstelöjtnant. Vad gör din far, förresten?
- Han är general, överstelöjtnant!

Av Miss Iskalla - 2 februari 2008 17:36

Furiren får se 66:an Svensson komma med armen i bandage och frågar:
- Vad har 66:an gjort?
- Jag har brutit armen på två ställen, furir!
- Då tycker jag att Svensson ska undvika de där ställena i framtiden!

Av Miss Iskalla - 2 februari 2008 17:34

- Sergeant, sa soldaten, jag ska be att få sova i det andra tältet i natt.
- Varför det?
- Jo, vi har så trångt och varmt i vårt tält, så man kan inte sova.
- Hur många är ni i ert tält då?
- Vi är 17, men i det andra är dom bara 16...

Av Miss Iskalla - 2 februari 2008 17:33

En kille som låg i lumpen hade en fru, som just skulle föda barn. Hans permis var slut och han var tvungen att återvända till luckan.
- Jag avskyr att behöva lämna dig så här, sa han, men jag måste. Du kan väl skicka ett telegram och säga hur det går. Men jag vill inte att killarna på luckan ska få reda på det, det blir bara en massa tråkningar och sånt. Skriv inte baby i telegrammet, skriv nånting annat - skriv "tekanna" till exempel.
Så gav han sig av till sitt regemente. Ett par dagar senare fick han telegram:
"Tekanna, tekanna, tekanna. Två med pip och en utan."

Av Miss Iskalla - 2 februari 2008 17:32

2:e styrman grälar på den nye mässpojken om städningen på toaletten:
- WC-stolen skall vara så ren att man kan äta gröt ur den!
Nästa morgon knackar mässpojken på styrmannens dörr och anmäler:
- Styrman, frukosten är klar, vill styrman ha sin gröt i mässen eller på toaletten?

Av Miss Iskalla - 2 februari 2008 17:29

Ett ungt befäl exercerade med en grupp värnpliktiga när han plötsligt drabbades av en blackout och inte kom ihåg hur han skulle få mannarna att vända eller stanna.
Truppen marscherade längre och längre bort över hela kaserngården och ut genom grindarna. Då öppnades ett fönster i kanslihuset och en garvad major vrålade:
- För guds skull, säg något, säg åtminstone adjö till dom!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards