Alla inlägg den 5 februari 2008

Av Miss Iskalla - 5 februari 2008 11:19

Jag förstår inte frun, ni vill ha p-piller som lugnande medel ... Men p-piller har ingen lugnande verkan!
- Jodå, det har dom visst, doktorn. När min dotter går ut på kvällarna ger jag henne ett piller att svälja, och då kan jag sova lugnt.

Av Miss Iskalla - 5 februari 2008 11:18

Lille Sven vaknar upp på sjukhuset efter en operation och vill genast hem till mamma och pappa.
- Det går inte, min lilla gubbe. Du får allt vara här ett par dagar först!
- Gubbe? Hur länge har jag sovit!??

Av Miss Iskalla - 5 februari 2008 11:16

I en sal ligger tre man. Doktorn kommer på visit.
Systern till doktorn:
- Patienten heter Svensson, har hemoroider, behandling får han genom pensling!
- Vill du be om något, frågar doktorn patienten?
- Nej svarar Svensson, och doktorn går vidare till Andersson.
Systern till doktorn:
- Patienten heter Andersson, har hemoroider, behandling får han genom pensling!
- Vill du be om något, frågar doktorn patienten?
- Nej svarar Andersson, och doktorn går vidare till Lundqvist.
Systern till doktorn:
- Patienten heter Lundqvist, har ont i halsen, behandling får han genom pensling!
- Vill du be om något, frågar doktorn patienten?
- Ja svarar Lundqvist, Jag vill bli penslad först!

Av Miss Iskalla - 5 februari 2008 11:15

- Vet du vad en gynekolog är?
- Nej.
- Det är en person som letar efter problem, där andra hittar glädje!

Av Miss Iskalla - 5 februari 2008 11:12

Ruben gick till Doktor Brandting i stan för sina besvär med hemorrojder.
Han fick några stolpiller av doktorn som sa:
- Ta dom här och kom tillbaka om en vecka.
Efter en vecka var Ruben tillbaka hos Doktor Brandting:
- Nå! Sa doktorn. Hjälpte stolpillerna något?
- Inte ett dugg! Sa Ruben. Jag kunde lika gärna stoppat upp dom i arslet.

Av Miss Iskalla - 5 februari 2008 11:12

Doktorn till sin patient:
- Ni har en farlig smittosam sjukdom, vi får placera dig på infektionsavdelningen. Du får äta pannkakor och pizza.
- Blir jag frisk av pannkakor och pizza? Undrar patienten.
- Nej de blir du inte, men endast dem kan skjutas in under dörren.

Av Miss Iskalla - 5 februari 2008 11:09

Fyra kirurger har kafferast och diskuterar sitt jobb.
Den första kirurgen säger:
- Jag tycker revisorer är enklast att operera, alla inälvorna är numrerade.
Den andra kirurgen säger:
- Jag föredrar att operera bibliotekarier, alla deras organ är utlagda i alfabetisk ordning.
Den tredje kirurgen bryter in:
- Nej, tacka vet jag att operera elektriker, deras organ är färgkodade.
Den fjärde kirurgen säger:
- Personligen älskar jag att operera advokater, det är så enkelt. De saknar både hjärta och ryggrad och det går att byta plats på huvudet och röven utan att dom märker nån skillnad.

Av Miss Iskalla - 5 februari 2008 11:08

En man hade sju döttrar och ville helst av allt i världen få en son. Han väntade spänt utanför dörren till sovrummet medan barnmorskan förlöste parets åttonde barn. När barnmorskan kom ut ropade mannen upphetsat:
- Har barnet snopp mellan benen?
- Inte än, svarade barnmorskan, men vänta femton år ska han få se!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards