Alla inlägg den 25 februari 2008

Av Miss Iskalla - 25 februari 2008 22:56

Berra och Jocke var på ett mycket blött partaj. Berra började söka sig hemåt något före Jocke. Han tog vägen över kyrkogården och i mörkret lyckades han naturligtvis drulla ner i en nygrävd grav. Där somnade han strax på granrisbädden.
Jocke passerade en timme senare och fick då höra underliga ljud från en öppen grav. Han vinglade dit, fick se en varelse röra sig i mörkret därnere och de darrande orden:
- Brr, vad jag fryser..
Jocke stirrade fånigt på fenomenet och sa sen:
- Tacka sjutton för att du fryser. Du har ju sparkat av dig all jorden.

Av Miss Iskalla - 25 februari 2008 22:52

Doktorn sa att jag skulle vara försiktig med spriten. Så nu har jag köpt en madrasserad väska som jag har att bära hem flaskorna i.

Av Miss Iskalla - 25 februari 2008 22:50

Olle, som nyss varit i Japan och ätit på restaurang, sa till sin vän:
- Jag försäkrar dig att när man druckit saké förstår man varför japanerna sitter på golvet.

Av Miss Iskalla - 25 februari 2008 22:48

Det är inget snack om att Oskar gjorde en klar miss den där kvällen han kom hem till Gullan och var på örat. Han hade räknat ut det jättefiffigt. Resonerade som så att om han kom hem och satte sig och läste en bok så måste ju Gullan få klart för sig att han var vid sina sunda vätskor. Det finns ju ingen packad person som kommer hem och läser böcker. Så Oskar fixade det där. Travade in i vardagsrummet och föll samman i en fotölj. När alltså Gullan hittade honom.
- Oskar, vad sysslar du med?
- Jag läser, sa Oskar.
- Larva dig inte, skrek Gullan. Slå ihop resväskan och gå och lägg dig...

Av Miss Iskalla - 25 februari 2008 22:47

Kalle var på bjudning och undfångnades med fisk. Vid första skålen reste sig värden och skämtade:
- Skål mitt herrskap. Fisken vill simma!
Kalle tyckte det var fyndigt och la de orden på minnet. En tid senare hade han själv bjudning men bjöd inte på fisk utan på fläskstek. När det var dags för superi kanckade han i glaset, reste sig och sa:
- Skål, kära vänner. Svinet vill dricka!

Av Miss Iskalla - 25 februari 2008 22:45

- Jag har jämt tyckt att likör smakar sliskigt. Ända till dess jag blev bjuden på Nisses blåbärslikör. Den var faktiskt toppen. Jag har förresten receptet kvar. Sju liter konjak, en sockerbit och ett blåbär.

Av Miss Iskalla - 25 februari 2008 22:42

Har ni tänkt på det här:
Folk som går på fest är oftast två sorter. Den ena typen är den som vill gå hem tidigt, den andra kan hålla på tills festen är slut. Dansa, dricka, flirta lite, prata och röka. Lustigt nog är de här två typerna vanligtvis gifta med varandra.

Av Miss Iskalla - 25 februari 2008 22:40

En kväll när Oskar satt på puben i sin hemby kom han i samspråk med en resande från Stockholm.
Denne sa:
- Jag slår vad om en hundring att du inte kan dricka ur tolv ölsejdlar.
Oskar gick ut och kom tillbaka efter en kvart. Han hade funderat och antog vadet. Han beställde in tolv öl och svepte dem i rask takt.
- Du var mig en baddare, sa stockholmaren och räckte honom hudralappen.
- Asch, sa Oskar. Jag ska erkänna för dig. När jag var ute kilade jag hem och provade.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards