Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Miss Iskalla - 8 februari 2008 10:35

En skolflicka kommer in på doktor P:s mottagning, tillsammans med sin mamma och mormor. Doktorn tar för givet att det är flickan som ska undersökas:
- Vill du vara snäll och klä av dig, lilla vän?
- Nej nej, doktorn, det är inte hon som är sjuk! invänder flickans mor.
- Åh, förlåt! Då kanske ni är snäll och klär av er?
- Nej, det är JAG som ska undersökas! säger mormor.
- Jaså... jaha... vill ni vara snäll och öppna munnen och räcka ut tungan?

Av Miss Iskalla - 8 februari 2008 10:34

Nilsson är hos tandläkaren för att få en tand utdragen.
- Ska vi ta med bedövning?
- Ja, det är klart, det får inte göra ont.
Efter en stund kommer tandläkaren med bedövningssprutan. Nilsson tar upp plånboken och börjar bläddra i den digra sedelbunten.
- För all del, säger tandläkaren, betalningen kan vi vänta med tills det är färdigt.
- Jo, jo, svarar Nilsson, men jag ville bara räkna över och se hur mycket jag har med innan jag somnar.

Av Miss Iskalla - 8 februari 2008 10:31

Två psykologer satt och pratade och den äldre av dem sa:
- Låt oss nu anta att jag är Din patient och vi träffas för första gången.
- Bra sa den yngre, min första fråga är, vad är det som bär upp kjolar och ifrån vars läppar kommer ljuvligheter?
- En skotte som blåser säckpipa, sa den äldre.
- Rätt! Vad är det som har ögonfängnande kurvor och som vid de mest oväntade tillfällen kan bli mycket farlig?
- En verkligt styv bowlingspelare!
- Rätt! Vad kommer Du att tänka på om Du plötsligt känner två armar om Din hals?
- En skickligt kopplad dubbel-nelson!
- Också riktigt! Men Du kan inte ana vilka underliga svar man får ibland....

Av Miss Iskalla - 8 februari 2008 10:30

- Snälla Doktorn, jag har problem med min fru, hon kör bil i sömnen och använder min snopp som växelspak. Vad ska jag göra?
- Jo, säger doktorn, när din fru börja växla kan du sätta på henne så hon vaknar.
Mannen går hem glad i hågen, och så fort frugan somnat sätter hon i gång och växlar.
Ettan, tvåan, trean osv....då hoppar mannen på henne. Då ropar hon:
- Full tank tack!!!

Av Miss Iskalla - 8 februari 2008 10:27

Paret skulle få sitt första barn. Modern låg på sjuksängen och barnet var på gång. Sjuksystern och ingen annan var närvarande när barnet tittade ut med huvudet först och döm om allas förvåning när barnet utbrister:
- Är du min Pappa?
Sjuksystern svarade:
- Nej, det är jag inte.
- Nehe, och det försvann tillbaks in i modern.
Sjuksystern hämtade doktorn och förklarade situationen. Historien upprepade sig när doktorn var närvarande. De måste hämta Pappan som var och åt mat. Han kom in och då började barnet och göra sig påmind igen.
När huvudet var ute så ropade barnet återigen:
- Är du min Pappa???
- Jaaa, det är jag!!! Svarade Pappan kärleksfullt.
Då började barnet att slå med sina fingrar för kung och fosterland mot Pappans panna och utbrister följande...
- Är det här skönt va.

Av Miss Iskalla - 8 februari 2008 10:24

En medelålders dam går till läkaren:
- Ni måste hjälpa mig, min massagestav har fastnat.
- Slappna av och lägg er ner på britsen, så ska jag se efter.
Efter undersökningen säger läkaren:
- Jag har en bra och en dålig nyhet.
Den dåliga är att jag inte kan få ut massagestaven.
Och den glada är att jag har satt in nya batterier.

Av Miss Iskalla - 8 februari 2008 10:24

Läkaren sa till sin patient:
- Gå nu hem och sköt er, varvid patienten gick hem och sköt sig men misslyckades.
När han påtalade detta till läkaren så blev han alldeles förfärad och sa att det var inte så han menade utan att han skulle gå hem och sköta om sig. Patienten gick hem och sköt om sig. Han blev 45 år.

Av Miss Iskalla - 8 februari 2008 10:23

En ung dam ängsligt till läkaren:
- Det är väl inte äggvita, doktorn?
- Jo, det kan man kalla det. Och till sommaren kommer ni att dra gulan i vagnen.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards