Alla inlägg den 21 februari 2008

Av Miss Iskalla - 21 februari 2008 16:42

Damen med sin löpande raskattshona var orolig att någon skulle släppa ut den, så hon skrev en lapp och satte på dörren. Där stod:
"Var vänlig, släpp ej ut katten".
När hon kom hem hade någon satt dit en ny lapp:
"Någon måste ha släppt ut din katt. Den satt här utanför och väntade så jag släppte in honom igen".

Av Miss Iskalla - 21 februari 2008 16:40

En man var spekulant på en vakthund som var till salu för 25 kronor.
- Snälla ni, köp mig. Min nuvarande husse ger mig så lite mat, sa hunden vädjande.
Kunden trodde knappt sina öron.
- En talande hund! Och den vill ni sälja för 25 kronor?
- Ja, men han ljuger ju så förbannat.

Av Miss Iskalla - 21 februari 2008 16:38

Fru Andersson i Uppsala hade en taxtik som hette Viola. Eftersom hon inte ville att hon skulle komma hem med valpar, smorde hon in Viola med bensin, för att vilseleda han hundarna när hon löpte. Men en dag Viola slet sig och försvann.
Fru Andersson satte in en annons i tidningen:
"Tiken Viola bortsprungen men torde vara lätt att känna igen för hon luktar bensin. Tel:12 34 56"
Nästa dag stod det en svarannons i tidningen:
"Tiken Viola sedd i Salabackar. Bensinen var slut, annan tax skjuter på!"

Av Miss Iskalla - 21 februari 2008 16:37

Eftersom kamelen har blivit slö så, åker araben med det till Kamelservice. Han förklarar för servicemannen problemen. Servicemannen ber araben att ställa kamelen över servicegrop nr:2. Sedan tar han 2 tegelstenar och slår ihop de så att kamelen testiklar hamnar mellan tegelstenarna. Kamelen springer iväg med en oehört fart.
- Hur ska jag hinna ifatt kamelen frågar araben servicemannen?
Servicemannen svarar:
- Ställ dig över servicegrop nr:2

Av Miss Iskalla - 21 februari 2008 16:34

Kamelkalven frågar sin pappa:
- Varför har vi inte vackrare, glänsande päls?
- För att vi ska kunna gömma oss i öknen! Svarar hans pappa.
- Varför har vi så konstiga stora hovar?
- För att vi ska kunna ta oss lätt över öknen! Svarar hans pappa.
- Varför har vi så konstiga pucklar?
- För att vi ska kunna lagra mycket vatten när vi tar oss över det varma öknen! Svarar hans pappa.
- Nu förstår jag det mesta, säger kamelkalven, jag bara undrar nu.
- Vad har vi här att göra i Kolmårdens ZOO?

Av Miss Iskalla - 21 februari 2008 16:33

Räven ser haren i skogen.
Han springer dit, och tvingar sig på henne.
När räven är färdig, frågar haren honom:
- Har du ett sådant där papper att du inte har AIDS?
Räven:
- Ja, det har jag!
Haren:
- Då kan du slänga det

Av Miss Iskalla - 21 februari 2008 16:30

- Vilket djur snurrar minst 200 gånger, efter sin död?
- Vet ej.
- Grillad kyckling, så klart!

Av Miss Iskalla - 21 februari 2008 16:28

En kille kommer in på en bar i New York och bär på en bläckfisk. Han sätter bläckfisken på en stol och talar om för alla i baren att det är en mycket musikalisk bläckfisk som kan spela alla instrument i världen. Världens gapskratt utbyter och folk kallar honom för idiot.
- OK, säger killen, jag slår vad om 50 dollar att min bläckfisk kan spela vilket instrument som helst.
Då kliver gitarristen i bandet ner från scenen och lämnar över sin Fender till bläckfisken. Bläckfisken tar gitarren och river av ett solo som skulle få Yngwie Malmsten att blekna. Gitarristen blev snabbt 50 dollar fattigare. Då kommer trumpetaren med sin trumpet. Bläckfisken spelar Haydns trumpetkonsert utan ett enda fel. Ännu ett vunnet vad. Slutligen kommer en gammal skotte fram med sin säckpipa. Bläckfisken fingrar på den, vänder och vrider på den för att till slut sätta sig med rynkad panna och bara stirra på den.
- Ha! Kan du inte spela på den? hånar skotten.
- Spela på den? säger bläckfisken. Jag skulle knulla skiten ur den om jag bara kom på hur fan jag får av den pyjamasen.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards