Alla inlägg under februari 2008

Av Miss Iskalla - 25 februari 2008 22:38

Hög stämning i baren.
En av gästerna säger:
- Jag slår vad om en hundralapp att jag kan gå på händer över hela bardisken. Alla antog vadet.
- Okej då, sa mannen. Alla lägger händerna på disken!

Av Miss Iskalla - 25 februari 2008 22:38

Tuffe Ville har sina egna recept på hur drinkar skall blandas. Så när han kom in på baren och ville ha en Dry Martini sa han:
- Jag vill ha en del vermouth och nio delar gin!
- Jaha, sa bartendern, ska jag lägga i en citronskiva också?
- Hörru du, sa Ville, om jag vill ha lemonad så säger jag till ...

Av Miss Iskalla - 25 februari 2008 22:37

Och så var det mannen som drack i smyg.
Han ville bli hemlighetsfull ...

Av Miss Iskalla - 25 februari 2008 22:35

Svensson var med sin son på ett party och där gav han sin son ett gott råd.
- Jo, där borta står två ljus, men när det blir fyra ska du sluta dricka, för då har du nämligen fått för mycket, min son.
- Två ljus? Jag ser bara ett ljus ...

Av Miss Iskalla - 25 februari 2008 22:24

- Jag slår vad om en krona att jag kan dricka ur din grogg utan att ta i glaset!
- Kör till.
Varpå den som slog vadet tog glaset med handen och drack ur groggen.
- Men du tog ju i glaset!
- Jaså, gjorde jag? Här har du en krona då...

Av Miss Iskalla - 24 februari 2008 17:01

Det sägs att folk häromkring bränner hemma.
- Jaså, det kan jag inte förstå.
- Har ni inte märkt någonting av det?
- Nej inte alls. Jo, det förstås. Det kom en granne häromdagen och frågade om han fick låna lite jäst.
- Hur mycket då?
- 250 kg!
- 250 kg jäst, och ni blev inte misstänksam. Vad sa ni då?
- Sa och sa, det är klart han fick låna.

Av Miss Iskalla - 24 februari 2008 16:58

Svante hade gått över kajkanten och drunknat, i fyllan och villan. En hycklande nästan skadeglad grannfru till Kal beklagar sorgen:
- Sorgligt i alla fall att den hemska spriten skulle ta hans liv.
Kal snäser:
- Så fasen heller kärring. Det var vattnet, det hemska vattnet.

Av Miss Iskalla - 24 februari 2008 16:57

En undersökning visar att var fjärde manlige bilförare som dödas i trafiken är spritpåverkad. Statistik kan dock tydas på olika sätt, som till exempel när Josefsson säger till sin fru:
- Ställ fram ett par stora supar innan jag åker till stan!
- Supar, nu, ska du inte ta bilen?
- Jo, men jag läste nyss att en undersökning visar att tre av fyra förare som omkommer i trafiken är nyktra.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards