Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Miss Iskalla - 20 februari 2008 17:53

- Kan man verkligen säg att en neger som är född i Sverige är svensk?
- Ja, varför skulle man inte kunna det?
- Men man kallar ju inte en katt som är född i ett stall för häst.

Av Miss Iskalla - 20 februari 2008 17:47

Pekka fick frågan:
- "Nämn en stad vid Mälaren som börjar på S"
- Nå, tänkte Pekka, int' kan det vara Tockholm. Och int' är det Rängnäs. Nej, det måst vara Söping.

Av Miss Iskalla - 20 februari 2008 17:44

Det var en gång en kines som hade läst i flera år på universitet och hade för den skull blivit en aning världsvan. Nu hade han hört talas om att i amerika så serverades det något som heter "hot dog". Ja, som ni vet så äts det i Kina allehanda kreatur, allt ifrån hundar till ormar. Så när vår kines hade tagit sin examen, tog han en tripp över till Amerika för att se det stora landet och få äta sig en "varm hund".
Så en dag när han var ute och gick på en av New Yorks gator fick han se en skylt där det stod "Hot Dog", perfekt tänkte vår lilla vän och stegade sig framåt för att beställa.
- Can I please have a hot dog?
- Okey, replyed the man.
När han sedan fick sin "hot dog" blev han bestört och sa till försäljaren:
- No No No......This is the only part of a dog I don´t eat!

Av Miss Iskalla - 20 februari 2008 17:41

Den bedragne indianen.
- Mig plantera majs, mig få majs. Mig plantera potatis, mig få potatis. Mig plantera indian, mig få kines.

Av Miss Iskalla - 20 februari 2008 17:39

En amerikansk turist gästar Kairo. Han får hjälp med väskorna av en bärare och säger till honom:
- Här är faktiskt varmare än i helvetet.
Bäraren:
- Ni amerikaner har då varit överallt.

Av Miss Iskalla - 20 februari 2008 17:38

Den gamle juden håller på att dö. Hans familj samlas kring honom, fast han har knappt krafter att tala.
- Mercedesen ska Johan ärva, säger han.
Han fru utbryter:
- Men han har inte ens körkort!
Han fortsätter:
- Emil ska ärva sommarstugan.
Han fru utbryter:
- Emil, han som inte gillar naturen!
Han fortsätter:
- Josefin ska ärva huset.
Han fru utbryter:
- Josefin, hon som inte gillar trädgård!
Nu blir gamle juden förbannad, och utbryter:
- Håll käften kärring, vem ska dö här? Du eller jag!

Av Miss Iskalla - 20 februari 2008 17:34

En ung polack blir förvånad över, hur en medelålders fransmän kan vara så populär bland kvinnor där.
Han frågar honom om råd.
- Ta en medelstor potatis, och lägg det i kalsongen! Säger fransmannen.
Men det händer inget, så han undrar, vad gör han för fel?
- Jag glömde säga, förklarar fransmannaen, du ska ha potatisen fram i kalsongen!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards