Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Miss Iskalla - 16 februari 2008 11:21

En punkare hoppade upp på en buss och frågade:
- Vad kostar det?
Bussföraren kastade ett öga på punkarens rengbågsfärgade hår och sa:
- En femma för dig och två och femtio för papegojan du har på huvudet.

Av Miss Iskalla - 16 februari 2008 11:19

På ett av Lapplands värsta köldhål hade väderlekstjänsten engagerat en ny temperatur-rapportör. Hans uppgift var att tre gånger om dagen ringa och meddela temperaturen. Det var en väldig köldvåg i trakten och temperaturer på minus 35-40 grader rapporterades. Men den nya rapportören meddelade varje gång:
"minus 11 grader!".
På väderlekstjänsten tyckte man det var konstigt och frågade om han verkligen läst av termometern rätt.
- Jodå, minus 11 grader.
- Men runt omkring har dom ju ända ned till minus 40 grader.
- Ja, utomhus ja!

Av Miss Iskalla - 16 februari 2008 11:17

Det var en kille som flyttade till Sydney och gick till det stora varuhuset för att söka jobb. Föreståndaren undrade om han hade någon säljerfarenhet och killen svarade att han varit försäljare hemma.
- Okej, sa föreståndaren som gillade killen, du kan börja i morgon på prov.
- Jag kommer ner efter stängningsdags och kollar hur det går för dig.
Efter att affären hade stängt så kom föreståndaren ner och frågade killen hur många kunder han haft i dag.
- En!, svarade killen.
Föreståndaren skrek:
- BARA EN? Normalt har våra säljare mellan 20 och 30 kunder per dag. Hur mycket köpte kunden för?
- 201237,64 dollar! sa killen.
- 201237,64! utropade föreståndaren förvånat. Vad sålde du till honom?
- Först sålde jag en liten fiskkrok, sen en rulle metrev, sen en stor fiskkrok, sen en fiskeutrustning. Sen frågade jag vart han skulle åka och fiska och han sa nere vid kusten, så jag sa till honom att då behöver han en båt så vi gick till båtavdelningen och jag sålde en Criscraft med dubbla motorer. Då blev han osäker ifall hans Honda Civic skulle orka dra den båten så jag gick med honom till bilavdelningen och sålde en Nissan Pajero 4x4 till honom.
Föreståndaren förvånat:
- Du menar att en kille kommer in här för att köpa fiskkrok och du säljer en båt och en bil till honom?
Killen:
- Nej, nej, nej! Han kom in för att köpa tamponger till sin fru och jag sa till honom att eftersom helgen ändå är förstörd så kan du lika gärna åka och fiska.

Av Miss Iskalla - 16 februari 2008 11:15

En kille satt på en restaurang och blev nyfiken på varför alla servitörer hade en sked i bröstfickan.
Till sist så frågande han en av servitörerna varför?
Jo, svarade servitören, vi har haft en tidstudieman här på restaurangen som har räknat ut att det är skeden som tappas mest och därför så sparar vi massor av tid eftersom vi inte behöver springa ut i köket för att hämta en ny.
Det gick ett tag och mycket riktig så tappade killen sin sked. Han tillkallade servitören som gav honom en ny sked.
Efter ett tag så upptäckte han att alla servitörer hade ett snöre som hängde ut vid gylfen, han blev nyfiken igen och frågade samma servitör varför alla hade ett snöre i gylfen.
Servitören påpekade att samma tidstudieman även hade kommit på att dem kunde spara tid när dom gick på toaletten.
Han undrade då på vilket sett dom sparade tid.
Jo, då sa servitören det att jag drar i snöret istället och då slipper jag ju att tvätta händerna efteråt.
Killen blev fundersam....frågade servitören hur han fick tillbaka den efter uträttat behov.
Då svarade servitören honom att han kunde inte svara på hur dom andra servitörerna gör men själv brukar jag använda skeden.

Av Miss Iskalla - 16 februari 2008 11:15

En kille kommer in på en bar och ser en skylt där det står:
"Hamburgare 20 kronor, Cheesburgare 30 kronor, Handtralla 100 kronor."
Han ser en attraktiv blondin bakom disken.
- Kan jag hjälpa till med något, frågar hon.
- Jo, jag undrar... viskar mannen. Är det du som ger handtrallorna.
- Javisst, svarar blondinen. Det är det.
- Då är det bäst att du tvättar händerna, för jag är rätt sugen på en cheeseburgare.

Av Miss Iskalla - 16 februari 2008 11:12

Den nyanställde killen dyker inte upp på jobbet på måndagen, sin första dag, utan ringer in och sjukanmäler sig.
Han kommer in följande dag och jobbar resten av veckan. Nästa måndag ringer han till kontoret igen.
- Jag är sjuk, meddelar han. Efter att ha jobbat resten av veckan ringer han åter igen följande måndag och sjukskriver sig.
- Vad är det här för beteende? frågar den upprörde chefen. Tänker du ringa in och sjukskriva dig varje måndag eller?
- Nej då, svarar den nyanställde. Men min syster har det lite jobbigt med sin man för tillfället, och varje måndag morgon före jobbet så sticker jag över för att trösta henne. Det ena brukar leda till det andra, och det slutar alltid med att vi ägnar hela dagen åt att älska passionerat.
- Älska passionerat? Med din syster? Det är ju helt perverst!, ropar chefen.
- Ja, men jag sa ju att jag var sjuk.

Av Miss Iskalla - 16 februari 2008 11:10

Janne som gärna slår sina lovar runt den nya växeltelefonisten speciellt de dagar då hon klätt sig i åtsmitande jumper, tar upp konversationen.
- Det är en snygg jumper du har, jag förstår att det är kamelhår.
- Jasså, varför tror du det?
- Jo jag ser ju att pucklarna sitter kvar!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards