Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Miss Iskalla - 9 februari 2008 21:52

Pelle brukade vara ute och resa en del i jobbet och efter en resa i Asien så kom han hem med en fruktansvärd klåda på snorren. Det blev bara värre och värre och till slut var den svullen och såg allmänt otrevlig ut så han kända sig så illa tvungen att gå till doktorn.
Doktorn tittade länge och väl, klämde lite, luktade....
- Jag har aldrig sett nåt liknande, sa han till slut, men vänta ska jag kolla i böckerna.
Efter mycket letande i flera böcker så sken han upp:
- Aha!
- Har du hittat det? frågade Pelle hoppfullt.
- Jajamensan, sa doktorn med ett stort leende. Det är kinesisk syfillis!
- Jaha, vad bra, tyckte Pelle. Hur blir jag av med den då?
- Nu ska vi se, sa doktorn och dök ner i boken igen. Ajdå, doktorns glada min försvann. Det står här att enda sättet är att amputera.
- AMPUTERA!???? Är du inte klok? Tänker du skära kuken av mig?!
- Njaaa, jo, det är tydligen det enda som hjälper
Nä, aldrig i livet tänkte Pelle, jag går till en annan läkare.
Men det blev samma visa hos den läkaren. Bara att kapa tyckte han. Samma sak hos den tredje läkaren.
Pelle var helt förtvivlad... men så tänkte han att det är ju en kinesisk sjukdom, jag går till en kinesisk läkare!
Pelle visade upp snorren för den kinesiska läkaren som direkt utropade:
- Aha, kinesiska sifilissen ja!
- Ja, det har de andra läkarna sagt, och att enda boten är att skära av den...
- Skära av?! Bah, västerländska läkare... de ska sätta kniven i allt. Vi behöver inte skära av inte.
- Inte? utropade Pelle lättat.
- Nejdå, med kinesiska sifilissen inte behöva skära av. Bara vänta två vecka, sen trilla av av sig själv.

Av Miss Iskalla - 9 februari 2008 21:51

En gynekolog fick en ny patient, som ville ha en rutinundersökning. Innan han började undersöka fråga han:
- Är ni gift?
- O ja, för tredje gången!
Doktorn börjar undersöka - men plötsligt, så avbryter han tvärt och utropar förvånat:
- Men ni är ju oskuld!
- Ja, hurså?
- Hur kan man vara gift för tredje gången och ändå vara oskuld?
- Jo... min förste make, han var väldigt tjusig och charmig - men när vi väl hade gift oss, så upptäckte jag, att han var egentligen inte alls intresserad av kvinnor. Så det blev inte något där. Näste make - ja, han var nog intresserad, men han var alldeles för gammal och sjuklig för att orka med något. Så det blev inget där heller. Och nu, nu är jag gifdt med en politiker, och det vet väl doktorn hurdana de är - bara lovar och lovar en massa...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards