Alla inlägg under december 2007

Av Miss Iskalla - 28 december 2007 10:17

Pappa var ensam hemma med femårige Otto. Otto råkade spilla ut mjölk på frukostbordet och pappa tänkte ge honom en riktig avhyvling.
- Tja, försök inte, va! Spela tuff bara för att morsan inte är hemma.

Av Miss Iskalla - 28 december 2007 10:16

Lille Oskar har smutsat ner sig i ansiktet, så mormor säger:
- Du skulle behöva lite vatten i ansiktet du.
- Och mormor skulle behöva ett strykjärn.

Av Miss Iskalla - 28 december 2007 10:15

Mostern hade inbjudit en av sina två systersöner att hälsa på henne en vecka på landet. När Kalle anlänt frågade hon:
- Nå, hur kunde Nisse och du komma överens om vem av er som skulle resa?
- Vi singlade slant.
- Och så vann du?
- Nä, jag förlorade.

Av Miss Iskalla - 28 december 2007 10:13

- Mamma, jag har lekt brevbärare och lagt ner ett brev i alla grannarnas brevlådor.
- Så roligt, men var fick du alla breven ifrån?
- Dom tog jag ur en kartong med sidenband omkring i din byrålåda!

Av Miss Iskalla - 27 december 2007 10:59

- Min pojkvän säger att jag har persikohy, berättade 19-åringen.
- Jaså, verkligen? sa hennes lillbrosa. Vem vill likna en 19 år gammal persika?

Av Miss Iskalla - 27 december 2007 10:58

Pappan ligger i halsfluss och lilla Anna tassar runt honom. Hon går fram och lägger handen på pappas panna.
- Känner du efter om jag har feber, säger pappa.
- Feber, det har man inte i huvudet - det har man ju i rumpan!

Av Miss Iskalla - 27 december 2007 10:58

Och så var det lille Per som satt och tittade i tidningen och sa:
- Mamma. För ett tag sedan sa du att du skulle köpa en liten bror till mig när dom blev billiga.
- Jo du. Det ska jag göra...
- Jamen, då kan du ju passa på nu. Här står det "Barn till halva priset".

Av Miss Iskalla - 27 december 2007 10:57

Lille Pelles mormor har kommit på besök.
- Är det säkert mormor att du stannar en hel vecka hos oss?
- Ja, min lille vän.
- Så roligt mormor, då får du ser när pappa gör konster.
- Konster?
- Ja, han lovade att om du skulle stanna en hel vecka så skulle han börja klättra efter väggarna.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards