Alla inlägg den 23 december 2007

Av Miss Iskalla - 23 december 2007 11:45

En gammal dam går till doktorn och säger:
- Jag kan inte sluta släppa vind, men som tur är varken luktar eller låter mina fisar. Jag har faktiskt släppt mig två gånger sedan jag klev in på er mottagning, men ni har inte märkt någonting.
- Jag kan hjälpa er, svarar läkaren. Ta dessa tabletter och kom tillbaka nästa vecka.
Veckan därpå återvänder den gamla damen:
- Doktorn, jag vet inte vad ni gav mig, men nu stinker det helt plötsligt när jag släpper vind!
Doktorn svarar:
- Bra, då har vi fått ordning på luktsinnet, nu ska vi bara göra någonting åt er hörsel också.

Av Miss Iskalla - 23 december 2007 11:44

Det var en skötare på ett ålderdomshem som gick den vanliga rundan.
Han kom till Gustafs rum och fick se honom sitta på stol, brummande som en bil.
- Vad gör du Gustaf? undrade skötaren.
- Jag är på väg till Italien, sa Gustaf.
Ok, tänkte skötaren, det är ju dock ett ålderdomshem.
Han gick förbi nästa rum och fick se Kalle stående upp juckandes fram och tillbaka.
- Vad gör du för något? undrade skötaren.
- Jag sätter på Gustafs kärring för han är i Italien.

Av Miss Iskalla - 23 december 2007 11:43

Morfar:
- Jag måste börja träna så jag får en mage som ser ut som en tvättbräda. Det skulle jag vilja ha.
Barnbarnet:
- Men morfar du har ju en hel tvättmaskin till mage. Vad ska du med en tvättbräda till?

Av Miss Iskalla - 23 december 2007 11:42

En sorgklädd kvinna satt i en tågkupé.
Bredvid henne satt en äldre dam som frågade:
- Är det någon nära anförvant som har gått bort?
- Ja, det är min femte man som jag är på väg att kremera.
- Tänk, sa den äldre damen. Nog är det bra orättvist. Själv har jag inte sett skymten av en karl i hela mitt liv, medan andra har så de kan elda med dom.

Av Miss Iskalla - 23 december 2007 11:38

Gamla änkefru Nilsson noterade att staketet behövde målas om. Sagt och gjort. Repskap införskaffades och fru Nilsson skred till verket.
Efter en stund kom grannen. Han betraktade fru Nilssons ansträngningar en stund och sa:
- Men snälla nån, det där är ju karlgöra!
- Kunde väl tro det, utbrast fru Nilsson glatt. Det är ju både roligt och lätt!

Av Miss Iskalla - 23 december 2007 11:33

På Östersunds-kuriren fick man höra att det i Storskogen utanför Östersund bodde en ensam gammal man i ett litet torp. Han var 70 år, och hade aldrig i sitt liv haft en kvinna. Detta fann man så intressant att man skickade ut en journalist, yppiga blondinen Eva 22 år, för att göra en intervju.
Då Eva kom till torpet bjöds hon in på kaffe, och man startade intervjun. Eva undrade om det verkligen var sant att gubben aldrig haft en kvinna i hela sitt liv.
- Ja, svarade gubben, jag har ju bott här ute ensam hela livet och hit kommer det aldrig några kvinnor på besök.
- Men hur har du klarat av det sexuella undrade Eva.
- Ser du tallen där ute, frågade gubben och pekade ut genom fönstret. Ser du hålet i stammen? Där brukar jag riva av mig när det pockar på som värst.
Eva tyckte synd om gubben, och lovade honom en helnatt så han skulle få känna hur det känns på riktigt.
Kvällen kom och dom klädde av sig. Då går gubben fram till Eva och sparkar henne i ändan 2 gånger, och sedan sätter dom igång och älskar hela natten.
På morgonen är Eva helt slut och utbrister:
- Detta var ju helt fantastiskt, men du måste tala om en sak för mig. Varför sparkade du mig i ändan 2 gånger innan vi satte igång?
- Ja, svarade gubben, jag var ju tvungen att kolla ifall ekorren var hemma.

Av Miss Iskalla - 23 december 2007 11:31

En liten pojke pratade med sin farfar:
Han sade:
- Har du hört talas om Vädertjänstens hemsida? Där kan man se hur vädret är dygnet runt!
- Hm, sade farfar, jag tycker jag känner igen det där från min egen barndom. Men då kallade vi det fönster..

Av Miss Iskalla - 23 december 2007 11:29

En man låg på sin dödsbädd. Han kallade till sig sina tre söner och sa:
- När jag dött vill jag att ni lägger 3 000 kronor var på mitt bröst. Jag vill ha med dem på min sista färd.
Mannen dog och den förste sonen la 3 000 kronor på hans bröst. Den andre la ytterligare tre tusenlappar. Men yngste sonen sa:
- Här får du en check på 9 000 kronor, så tar jag dom 6 000, sen kan du växla in checken var fan du vill.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards