Alla inlägg den 14 december 2007

Av Miss Iskalla - 14 december 2007 23:33

Bettan hade shoppat och var fullastad med paket där hon stod i busskön. Till råga på allt hade hon en så snäv kjol att hon inte kunde kliva på bussen. Under stort besvär fick hon los ena armen och lossade lite på dragkedjan på kjolen där bak. Det hjälpte inte. Hon drog ner den en bit till. När bussen kom lyfte en kille helt sonika upp Bettan på bussen. Ursinnig vände hon sig om.
- Vad menar ni med det? Jag har aldrig träffat er för, sa Bettan.
- Tja, jag tycker nog vi är ganska intima med tanke på att ni just dragit ner min gylf två gånger.

Av Miss Iskalla - 14 december 2007 23:28

Det var en man som hade en TV tatuerad på magen. En dag frågade han en väninna vad hon tyckte om den där TV:en. Hon sa:
- Den är snygg, men... vilken liten antenn!
- Ja, men den blir större när det blir aktuellt!

Av Miss Iskalla - 14 december 2007 23:26

Perras fru hittade honom i sängen med en kvinnlig dvärg.
- För två veckor sedan lovade du att du skulle sluta med sånt här!
Perra tittade fåraktigt på henne och sa:
- Men det ser du väl att jag försöker dra ner på det?

Av Miss Iskalla - 14 december 2007 23:23

Andreas i Hultet är en saktmodig man, men när hans Stina grälat ovanligt länge på honom utbrister han:
- Väck inte vilddjuret inom mig, kvinna!
- Ha! utbrister Stina. Tror du jag är rädd för en hare?

Av Miss Iskalla - 14 december 2007 23:21

En nygift sjöman får reda på att flottan har stationerat honom långt hemifrån på en söderhavsö i två år.
Efter ett par veckor på ön börjar han sakna sin fru så han bestämmer sig för att skriva ett brev.
Han skriver:
"Min älskling, det verkar ju inte bättre än att vi kommer att vara åtskiljda från varandra under en väldigt lång period. Jag saknar dig redan och vi är konstant omgivna av unga, vackra kvinnor här på ön. Frestelsen är fruktansvärd och jag behöver någon hobby för att sluta tänka på dem."
Hans fru skickar honom ett munspel och en lapp där hon har skrivit:
"Varför inte prova att lära dig spela munspel för att fördriva tiden och hålla tankarna borta från de unga kvinnorna?"
Till slut har de två åren gått och sjömannen återvänder hem:
- Älskling, ropar han när han kommer in genom dörren. Jag har saknat dig så! Låt oss genast hoppa i säng och älska passionerat hela natten!
- Nej, vänta ett tag nu, svarar frun. Låt oss först se hur duktig du har blivit på munspel.

Av Miss Iskalla - 14 december 2007 23:20

- I dag har jag köpt nya skor, sa Svensson till sin fru. När hon varken sa någonting eller tittade på hans nya skor, klädde han av sig naken och endast iförd de nya skorna sa han till sin fru:
- Så här ser de nya skorna ut.
- Jasså, sa frun och tittade upp, men varför hänger den neråt?
- Den tittar på skorna, förstår du väl.
- Då hade det varit bättre att du köpt en hatt i stället!

Av Miss Iskalla - 14 december 2007 23:18

I torkrummet utspelades följande dialog mellan två kvinnor:
- Du hänger ju alltid tvätt när det är fint väder! Varför då?
- Jo, varje morgon när jag vaknar, lyfter jag på min makes täcke och ser om snoppen ligger åt vänster. Om den gör det, blir det bra väder. Ligger den åt höger, blir det dåligt väder.
- Men, om den står rakt upp då?
- Vem faan tänker på att hänga tvätt då?

Av Miss Iskalla - 14 december 2007 23:16

Frun kommer hem efter en lång shopping runda när hon upptäcker hennes man i säng med en ung, välskapt tjej.
Just som hon är på väg att springa ut ur huset, stoppas hon av sin man,
- Innan du lämnar mig vill jag gärna förklara hur detta har uppstått. På vägen hem från jobbet upptäckte jag denna tjej vid vägkanten alldeles trött och skitig så jag erbjöd henne lift hem. Hon var hungrig så jag bjöd henne på rostbiffen du hade glömt i kylskåpet. Hennes skor var utslitna så jag gav henne ett par av dina skor som du inte längre använder för att de är omoderna. Hon frös så jag gav henne den nya tröjan du fick av mig i födelsedagspresent som du aldrig haft på dig för att du inte gillade färgen. Hennes byxor var trasiga så jag gav henne ett par som inte längre passar dig. Sedan när hon var på väg att gå, stannade hon och frågade:
"Finns det något annat som din fru inte längre använder?" ...Och därför blev det som det blev!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards