Alla inlägg den 30 december 2007

Av Miss Iskalla - 30 december 2007 10:27

Frun satt i sitt kök och fick höra ett väldigt brak. En fotboll susade in genom fönstret, medan glasskärvorna yrde. Hon rusade upp, men gårdsplan var tom.
En halvtimme senare hördes en blyg knackning på dörren och en liten pojke tittade in och sa:
- Snälla tant, här kommer pappa för att laga fönstret!
Hon spanade ut och såg en man komma med en glasruta under armen. Varpå hon lämnade ut bollen till pojken och berömde honom för att han var så ärlig.
Mannen hade snart satt in den nya rutan och när det var gjort sa han:
- Här är räkningen!
- Vad säger ni? utbrast frun. Var inte pojken er son?
- Bevare mig väl, sa glasmästaren. Är inte ni hans mamma?

Av Miss Iskalla - 30 december 2007 10:14

- Pappa, hur gör man hundvalpar och kattungar?
- Precis som man gör barn.
- Bra! Då kan du och mamma göra en tax åt mig.

Av Miss Iskalla - 30 december 2007 10:11

Scoutledaren:
- Har du gjort någon god gärning i dag?
- Jadå, svarade Sven. Jag bussade min hund på två gamla damer så att de hann med bussen.

Av Miss Iskalla - 30 december 2007 10:10

Per ser på när mamma byter på lillebror. Det går efter den vanliga rutinen, men i dag har mamma slut på barnpudret varför lille Per utbrister:
- Mamma, mamma! Du glömde att salta skinkan!

Av Miss Iskalla - 30 december 2007 10:09

Lille Patrik har blivit luggad av mamma och söker tröst hos mormor.
- Men Patrik, en mamma har rätt att straffa sina barn.
Då lyser Patrik upp:
- Ja, gör det, snälla mormor!

Av Miss Iskalla - 30 december 2007 10:07

- Använder du termometern som jag sa när du badar lillebror?
- Nej, mamma, den behöver jag inte. Blir han röd då vet jag att det är rör varmt, blir han blå är det för kallt.

Av Miss Iskalla - 30 december 2007 10:06

- Pappa, har du en tia till farbrorn som står där och ropar.
- Javisst, min son, vad ropar han?
- Varm korv, endast tio kronor!

Av Miss Iskalla - 30 december 2007 10:03

Kommunalrådet Andersson hade den här söndagen gjort en utflykt med sin son och för hemfärden besteg man en buss som var fullsatt. I närheten av Andersson stod en frodig dam som plötsligt vände sig om och gav kommunalrådet en örfil, varefter hon steg av bussen vid nästa station. Andersson stirrar förbluffat efter henne och säger till sonen:
- Det där var en underlig tant, eller hur?
- Ja, pappa, det tyckte jag också. Det var därför jag nöp henne i baken...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards