Alla inlägg den 28 december 2007

Av Miss Iskalla - 28 december 2007 10:25

En dag kom en pojke med ganska enfaldigt utseende in i den gamla smedjan i Hagfors. Han ställde sig bredvid en av smederna som stod och svettades vid sitt städ. Plötsligt drog smeden ut en vitglödgad stång ur härden och för att retas stack han den under näsan på pojken. Grabben rörde inte en min.
- Ge mig en krona så ska jag sleck på'n, sa pojken.
Smeden hatade upp en krona. Men pojken var inte så dum som han såg ut. Han tog kronan och slickade på den.

Av Miss Iskalla - 28 december 2007 10:23

Lilla Lena lekte ofta vid byggplatsen och blev god vän med jobbarna. Detta satte sina spår i Lenas språk - hon började svära fult och mycket. När förmaningar inte hjälpte fick hon till slut smäll. Efteråt torkade Lena tårarna och sa till sin pappa:
- Det här kan du få f-n för om facket får nys om det!

Av Miss Iskalla - 28 december 2007 10:22

Oskar tyckte inte om sin lillebror, som bara skrek och väsnades.
- Varför skulle vi få en otäck och skrikig unge?
- Så ska du väl inte säga om dill söte lillebror, som har sänts oss från himlen, protesterade mamma.
- Sänts oss? Sparkats ut, menar du väl?

Av Miss Iskalla - 28 december 2007 10:20

- Är det inte kallt i vattnet, Karolina?
- Förfärligt! Jag skulle aldrig ha gått i om inte mamma förbjudit det.

Av Miss Iskalla - 28 december 2007 10:20

En far gick på Solvalla med sin lilla dotter. Hon såg hur han betalade tio kronor i en lucka och väntade tålmodigt under flera lopp.
Till sist kunde hon inte hålla sig längre:
- När blir det min tur att rida?

Av Miss Iskalla - 28 december 2007 10:19

- Pappa, är det sant att moster Karin sjunger för de intagna på fängelserna?
- Ja, min pojke. Kom ihåg det om du skulle frestas att begå en dumhet!

Av Miss Iskalla - 28 december 2007 10:19

- Här lille Pelle får du en krona om du inte talar om för mamma att jag kysste barnvakten.
- Vad snål du är pappa, jag brukar få en femma av mamma när hon kysser brevbärarn.

Av Miss Iskalla - 28 december 2007 10:17

- Pappa, vet du vad som är grönt, har en massa ben och har en gul rygg med blå strimmor?
- Nä, och inte bryr jag mig om det heller!
- Om jag vore du så skulle jag nog göra det i alla fall. Du har nämligen en sån grej på axeln just nu...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards