Alla inlägg den 24 december 2007

Av Miss Iskalla - 24 december 2007 18:21

Pelle och Lisa, 6 år gamla, leker i sandlådan, när Pelle plötsligt blir kissnödig. Han ställer sig vid kanten av sandlådan, med ryggen mot Lisa, och börjar kissa.
Lisa blir nyfiken, så hon går runt sandlådan och tittar vad han gör.
- Vad gör du? frågar hon.
- Jag KISSAR, ser du väl, svarar Pelle.
- ....... MED DEN DÄR???? frågar Lisa.
- Javisst, vaddå då? undrar Pelle.
- Jamen, man kan väl inte kissa med EN SÅN DÄR!!!
- Kan man väl! Man kan väl kissa med vad som helst! Min mormor kissar med en gammal pälsmössa!

Av Miss Iskalla - 24 december 2007 18:19

En försäljare ringer på dörren och lille Pelle öppnar dörren.
- Hej på dig, är din pappa möjligvis inne?
- Ja, det är han.
- Kan jag få prata med honom?
- Nej, han står i duschen.
- Oookej... Är din mamma inne då?
- Ja.
- Kan jag få prata med henne då?
- Nej, hon är också i duschen.
- Okej. Tror du de är klara snart?
- Nej.
- Varför tror du inte det?
- Pappa sa åt mig att hämta vaselin, men jag gav honom superlim istället...

Av Miss Iskalla - 24 december 2007 18:13

Det var kallt den vinterkväll då Johan kom och klagade över att hans snopp var stelfrusen efter en hel dags kälkåkning. Hans mamma sa att han skulle gnugga den varm. Efter en stund frågade hon:
- Känns det bättre nu?
- Jo, nu känns det bättre. Men bäst kändes det när tjälen lossnade...

Av Miss Iskalla - 24 december 2007 18:11

Lille Pelle sitter i badkaret och runkar så det skvätter som bara fan. Just då tittar hans mamma in och utbrister:
- Men Pelle då, vad är det du håller på med?
- Häll käften kärring. Jag tvättar pitten så fort jag vill!

Av Miss Iskalla - 24 december 2007 18:07

Lille Kalles mamma hade varit bortrest och då hon åter kom hem kramade hon förstås om sonen och undrade hur han hade haft det. Och han berättade:
- En kväll hade vi åska och jag blev så rädd att pappa och mig sov tillsammans.
Rosenkindade hembiträdet Ulla avbröt:
- Nej Kalle, du ska säga pappa och jag..!
- Nää, sa Kalle, det var natten till måndag. Det här var natten till tisdag..!

Av Miss Iskalla - 24 december 2007 18:06

En 85-årig man går till läkaren för att frysa in sin sädesvätska.
Han får med sig ett rör hem som han blir ombedd att använda och ta med sig tillbaka till läkarmottagningen.
Dagen efter kommer mannen tillbaka med ett tomt rör.
- Vad hände?, frågar läkaren.
- Jo, börjar mannen, först bad jag min fru om hjälp. Hon försökte först med högerhanden och sedan med vänsterhanden, men ingenting hjälpte. Sen försökte hon med munnen, först med tänderna inne och sedan utan tänder, men ingenting hjälpte. Till slut bad vi grannfrun om hjälp, men inte ens det hjälpte.
- Bad ni grannfrun om hjälp!, utbrister läkaren förskräckt.
- Javisst! Men det spelade ingen roll - vi fick ju inte upp det där förbannade röret ändå.

Av Miss Iskalla - 24 december 2007 17:58

En man är bjuden på middag hemma hos en gammal vän.
Mannen lägger märke till att varje gång vännen tilltalar sin fru så avslutar han meningen med "älskling", "gulleplutt" eller - min lilla sockertopp".
Mannen imponeras av detta eftersom paret har varit gifta i över 50 år.
När frun är ute i köket säger mannen till sin vän:
- Jag tycker att det är fantastiskt att du efter alla dessa år fortfarande kallar din fru för älskling och gulleplutt hela tiden.
- Ja, visst är det, svarar mannen. Synd bara att jag glömde bort vad hon heter för tio år sedan.

Av Miss Iskalla - 24 december 2007 17:57

En gammal man går till kyrkan för att bikta sig hos prästen.
- Fader, jag är 80 år, gift, har fyra barn, elva barnbarn och igår natt var jag otrogen. Jag hade sex med två stycken blonda 21-åriga enäggstvillingar.
- Jaha, min son, sa prästen. När var senaste gången du biktade dig?
- Jag har aldrig gjort det, fader. Jag är jude, svarade mannen.
- Så, varför berättar du det här för mig?, frågar prästen.
- Skämtar du! Det berättar jag för alla jag träffar.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards