Alla inlägg den 29 december 2007

Av Miss Iskalla - 29 december 2007 23:20

- Nå, lille Nils, sa farmor, har din lillasyster börjat prata än?
- Nä, varför skulle hon göra det? Hon får ju ändå allt, bara hon skriker.

Av Miss Iskalla - 29 december 2007 23:19

Grannens pojke har råkat i allvarliga svårigheter, sa en av kvarterets skvallertanter.
- Jaså, vad har han gjort då?
- Han har blivit tagen på bar gärning i sin mors bil, med sin systers plånbok och sin fars älskarinna!

Av Miss Iskalla - 29 december 2007 23:18

Lilla Eva har varit stygg och på kvällen säger mamma:
- När du läser aftonbönen så be att du blir en snäll flicka som mamma och pappa kan få glädje av.
Efter aftonbönen gör Eva ett litet tillägg:
- ... och gör mig till en riktig glädjeflicka!

Av Miss Iskalla - 29 december 2007 23:17

Fru Hansson, som hade sina fyra livliga barn med sig, väntade på att bli expedierad i en glas- och porslinsaffär. Till sist förlorade hon tålamodet och utbrast:
- Blir jag inte expedierad snart så släpper jag loss ungarna!

Av Miss Iskalla - 29 december 2007 23:17

- Nå Lasse, vad sa pappa när du körde sönder hans nyinköpta Jaguar?
- Ska jag utelämna alla svordomarna?
- Ja, naturligtvis!
- Han sa inte ett ord!

Av Miss Iskalla - 29 december 2007 23:13

- Mamma, vad heter den stationen vi åkte förbi?
- Jag vet inte!
- Men, säg då!
- Jag vet inte har jag ju sagt. Varför frågar du det?
- Lillebror gick av där.

Av Miss Iskalla - 29 december 2007 23:13

Lille Mikael var med pappa på BB för att titta på sin nyfödda syster. Mamma höll just på att amma babyn och Mikael frågade vad hon gjorde.
- Jo, ser du, din lillasyster är för liten för att äta, så hon måste suga.
Lille Mikael gick bort till sängen bredvid. Där låg en annan nyfödd och sög på ett jättebröst.
Mikael tittade på den lilla och sa:
- Du ska ju suga, fattar du väl! Inte blåsa!

Av Miss Iskalla - 29 december 2007 23:08

Lilla Lisa säger till snåla faster:
- Tänk om faster hade varit Eva, då hade det inte funnits någon synd här i världen.
- Hur så, lilla vän?
- Jo, faster hade nog inte låtit Adam få äpplet!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards