Alla inlägg den 27 december 2007

Av Miss Iskalla - 27 december 2007 10:59

- Min pojkvän säger att jag har persikohy, berättade 19-åringen.
- Jaså, verkligen? sa hennes lillbrosa. Vem vill likna en 19 år gammal persika?

Av Miss Iskalla - 27 december 2007 10:58

Pappan ligger i halsfluss och lilla Anna tassar runt honom. Hon går fram och lägger handen på pappas panna.
- Känner du efter om jag har feber, säger pappa.
- Feber, det har man inte i huvudet - det har man ju i rumpan!

Av Miss Iskalla - 27 december 2007 10:58

Och så var det lille Per som satt och tittade i tidningen och sa:
- Mamma. För ett tag sedan sa du att du skulle köpa en liten bror till mig när dom blev billiga.
- Jo du. Det ska jag göra...
- Jamen, då kan du ju passa på nu. Här står det "Barn till halva priset".

Av Miss Iskalla - 27 december 2007 10:57

Lille Pelles mormor har kommit på besök.
- Är det säkert mormor att du stannar en hel vecka hos oss?
- Ja, min lille vän.
- Så roligt mormor, då får du ser när pappa gör konster.
- Konster?
- Ja, han lovade att om du skulle stanna en hel vecka så skulle han börja klättra efter väggarna.

Av Miss Iskalla - 27 december 2007 10:56

- Pappa!
- Ja.
- Pappa, kommer mitt hår också att ramla av när det blir moget, liksom ditt?

Av Miss Iskalla - 27 december 2007 10:53

Mamma:
- Uffe, om du låter lillasyster titta i din sagobok så ska du få se på annat istället.
- Det sa pappa också igår kväll, när jag lagt ett stift på stolen där han skulle sitta. Så jag vill inte alls "se på annat istället".

Av Miss Iskalla - 27 december 2007 10:47

Farbror August skulle komma på besök och Pelles mamma förmanade honom att inte nämna något om farbrorns hår. August hade knappt hunnit ta av sig hatten förrän Pelle sa:
- Mamma måste vara bra konstig. Hon sa att jag inte fick säga något om ditt hår! Och så har du inget!

Av Miss Iskalla - 27 december 2007 10:46

Lisa och Pelle sitter i sandlådan å leker. Efter ett tag så börjar Pelle å reta Lisa för att hon inte har någon snopp.
- Jag har snopp, de har inte du.
- Jag har snopp, de har inte du.
Så höll han på tills att Lisa springer gråtandes hem till mamma. Efter en liten stund kommer Lisa tillbaka, å sätter sig lugnt i sandlådan igen. Pelle som tyckte det var så kul å få Lisa å börja gråta, började igen.
- Jag har snopp, de har inte du.
- Jag har snopp, de har inte du.
Men när han hållt på å sagt det upprepade gånger, och Lisa inte börjar gråta. Frågar han henne:
- Varför börjar du inte å gråta det gjorde du förra gången.
Lisa svara:
- Min mamma sa till mig att när jag blir stor, kan jag få hur många snoppar jag vill......

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards