Alla inlägg den 8 december 2007

Av Miss Iskalla - 8 december 2007 18:01

 

  • Tidsinställda bomber har alltid en digital klocka som tickar och räknar ner.
  • Den som kommer in från kylan får aldrig imma på sina glasögon.
  • De flesta bebisar är jättelika och ser ut att vara minst ett halvår när de föds.
  • När man hör någon kräkas visas det aldrig i bild. Möjligen hör man ljudet.
  • Taxichaufförer och kypare lämnar aldrig växel.
  • Även den mest moderna dator låter beep-beep när man trycker på en tangent.
  • När en bil sladdar eller rivstartar skriker det alltid om däcken, även om vägbanan är blöt.
  • Taxichaufförer behöver inte se på vägen när de kör, utan kan prata med passageraren i baksätet.
  • Skolklockan ringer alltid mitt i lärarens mening.
  • När familjen kommer för att äta frukost måste pappa alltid sticka till jobbet inom trettio sekunder.
  • Telefonsamtal inleds aldrig med att den som ringer presenterar sig och slutar aldrig med ett "hej" eller "hej då".
  • Om någon har fixat bromsarna på en bil, använder föraren aldrig handbromsen för att försöka stoppa bilen.
  • Blixtar och åskmuller inträffar alltid samtidigt.
  • När två män börjar fäktas kommer de garanterat att korsa sina svärd i ansiktshöjd och pressa dem mot varandra. Finns det en ljusstake i närheten kan man också vara säker på att ljusen huggs av.
  • Människor från medeltiden är ofta smutsiga och har trasiga kläder - men har nästan alltid fina tänder.
  • Den som vaknar efter en mardröm sätter sig alltid käpprak upp i sängen.
  • När någon sätter på en TV för att titta på ett nyhetsinslag kommer alltid det han/hon vill se direkt.
  • Ett skott mot någon som tagit skydd träffar alltid yttersta kanten på skyddet och visslar aldrig förbi.
  • Kassar från affären är alltid välfyllda, men ändå aldrig tunga.
  • Rökare röker bara när det finns anledning (som när det är spännande) och aldrig annars.
  • Trots att det finns tiotusentals åskådare på matchen, kan stjärnan alltid se sin älskade eller sina barn på läktaren.
  • Innan skurken dödar hjälten tar han alltid en paus på fem minuter för att berätta allt det hemska han ska göra sedan hjälten dött.
  • Av Miss Iskalla - 8 december 2007 17:55

    •  Du kan oftast hitta någon att göra det med.
  • Om du blir trött kan du sluta, ta en paus och komma tillbaka och fortsätta där du slutade sist.
  • Du kan sluta tidigt, utan några som helst ångestkänslor, eller skamsenhet.
  • Då du öppnar en bok behöver du inte fundera på om den har öppnats förut.
  • Lite kaffe och du kan hålla på hela natten.
  • Om du inte avslutar ett kapitel får du inte ett rykte som 'boktjusare'.
  • Du kan göra det, äta och se på TV på samma gång.
  • Du skäms inte om dina föräldrar kommer på dig när du gör det.
  • Du behöver inte ställa ner din öl för att göra det.
  • Om du inte är säker på vad du gör kan du fråga din rumskompis om hjälp.
  • Av Miss Iskalla - 8 december 2007 17:50

    NASA beslutade för några år sedan att skicka upp den första blonda astronauten i rymden. Hennes enda sällskap var en apa och hennes instruktioner var att lyda de instruktioner hon fick när en röd lampa tändes. En timme efter start tändes en grön lampa och en röst instruerade att kontrollera farten, justera radiografen och släppa de retroaktiva regeneratorerna. Apan lydde omedelbart. Efter ett litet tag tändes den gröna lampan igen. "Starta raketeterna, justera syretillförseln, kontrollera kroppstemperatur, blodtryck och puls." Apan lydde åter igen. Fyra timmar senare tändes den röda lampan. Blondinen lyssnade med spänning på vilka instruktioner hon skulle få:
    - "Mata apan!"

    Av Miss Iskalla - 8 december 2007 17:47

     

  • Kan inte vårt förhållande bli mer fysiskt? Jag är trött på att bara vara vänner...
  • Låt du bara toalettringen vara uppe, det är lättare för mig att duscha då.
  • Jag tycker håriga häckar är riktigt sexigt.
  • Wow, lukta på den, du!
  • Snälla, släng inte den där gamla t-shirten, hålen i armhålan är bara för söta.
  • Den här diamanten är alldeles för stor!
  • ...och på smekmånaden ska vi åka och fiska i Arjeplog!
  • Wow, den är verkligen 14 tum!
  • Får den här klänningen min rumpa att se liten ut?
  • Jag har fel, du måste ha rätt igen.
  • Vad säger du? Är det vår bröllopsdag idag?
  • Är det samtalet till mig? Säg att jag inte är här!
  • Jag struntar i om det är rea! 1500:- för en klänning från Armani är helt enkelt för mycket!
  • Av Miss Iskalla - 8 december 2007 17:38

    Den vackra kvinnliga medicinstudenten blev chockerad när professorn frågade henne:
    - Vilken del av den mänskliga kroppen kan bli tio gånger större än vanligt när man erfar kraftiga känslor eller blir upphetsad?
    - Jag vägrar att svara på en så oanständig fråga, förklarade flickan, rodnade och vände sig bort.
    Professorn lät frågan gå vidare till annan medicine studerande som, helt riktigt, svarade:
    - Pupillen i ögat.
    Fröken Svensson, sa professorn, ert svar får mig att dra tre slutsatser. För det första: Ni har inte läst på dagens avsnitt. För det andra: Ni har snuskig fantasi. Och för det tredje: Ert äktenskap kommer att bli en stor besvikelse för er.

    Av Miss Iskalla - 8 december 2007 17:35

    Två snickare jobbade i en lägenhet på åttonde våningen.
    Plötsligt kände den ene att han behövde pissa.
    - Gå ut på den här plankan och pissa ner på gatan så håller jag i, sa hans polare.
    Killen gick ut på plankan och började pissa, men då ringde det på dörren och polaren släppte plankan. På tredje våningen såg en kärring snickaren falla förbi och sa:
    - Rune, det flög just förbi en bög utanför fönstret!
    - Hur vet du att det var en bög? undrade Rune!
    - Jo, för han hade k*ken i handen och skrek:
    - Vart fan tog det där arslet vägen!

    Av Miss Iskalla - 8 december 2007 17:34

    Soldaten till Officeraren:
    - Jag är så kåt, jag skulle vilja åka till staden, och få ett skjut!
    Officeraren:
    - Där har du kamelen!
    Legionären ligger med kamelen, men efter två veckor är han kåt igen.
    - Jag är så kåt, jag skulle vilja åka till staden, och få ett skjut!
    Officeraren:
    - Där har du kamelen.
    Legionären liger med kamelen igen, men efter två veckor är han kåt igen.
    - Jag är så kåt, jag skulle vilja åka till staden, och få ett skjut!
    Officeraren:
    - Där har du kamelen!
    - Men jag är trött på att ligga med kamelen!
    - Jag menar inte att du ska ligga med kamelen, jag menar att där har du kamelen, som du kan rida på till staden!

    Av Miss Iskalla - 8 december 2007 17:34

    Jag ä en ganska erfaren människa, jag har sett mycket här i världen, men en av de saker jag inte har varit med om är telefonsex. Jag darrar lätt på handen när jag slår nummret.
    På andra sidan svarar en tjej. Hon säger att hon blir upphetsad av min röst. Hon ber mig att också placera min kropp bekvämt. Hon säger att hon är alldeles naken, och att jag också ska klä av mig.
    Jag börjar komma i extas, min mun torkar ut, och jag står där alldeles naken...då händer det...
    Någon djävel börjar banka på telefonkioskens dörr! Det är ju inte klokt, vilka människor det finns!

    Presentation

    Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

    Fråga mig

    1 besvarad fråga

    Kalender

    Ti On To Fr
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31
    <<< December 2007 >>>

    Omröstning

    Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
     Älskar dom
     Ja det gör jag
     Lite granna
     Nja
     Si-så-där
     Hatar dom
     Vet inte
     Har inte läst någon

    Besöksstatistik

    Miss Iskalla's gästbok

    Kategorier

    Tidigare år

    Senaste inläggen

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Sök i bloggen


    Ovido - Quiz & Flashcards