Alla inlägg den 25 december 2007

Av Miss Iskalla - 25 december 2007 18:46

Pappa har lärt lille kalle att man inte ska svara hallå i telefonen utan med för- och efternamn. En dag ringer pappa hem från jobbet, kalle svarar:
- Hallå!
Pappa blir irriterad och vill ge kalle en läxa och säger till kalle:
- Var är jag?
Kalle ropar till mamma:
- Pappa är i telefon och han vet inte var han är!

Av Miss Iskalla - 25 december 2007 18:39

Lille Stig har av sin mamma fått veta exakt hur små barn kommer till. Modern frågar efter en stund:
- Är det något mer du vill fråga oss?
- Ja, mamma, hur kommer små hundar och katter till?
- Precis på samma sätt.
- Oj då, vad pappa kan mycket!

Av Miss Iskalla - 25 december 2007 18:38

Lille Olle tittade in i syrran Ullas rum och sa:
- Jag hörde att du sa till mamma att du hade mens. Vad är mens?
- Larva dig inte, fräste Ulla.
- Jag larvar mig inte... vad är mens?
- Njaaa... man blöder!
- Va..! Blöder man?
- Äh... titta själv då!
Och så visade Ulla att hon verkligen blödde. Och Olle skrek:
- Du är inte klok... du har ju skurit av dig snoppen!

Av Miss Iskalla - 25 december 2007 18:33

Ett förälskat par och deras dotter var på IKEA i Malmö för att handla, när dom var färdiga med att plocka till sig det dom skulle ha, gick dom till kassorna. Som vanligt var där långa köer och det tog sin tid.
Pappan sa då till dottern "Pappa får en puss", och självklart fick han det.
Sedan sa Mamman "Mamma får också en puss" men icke.
Då sa Pappan "Pappa får en puss till" ingen problem han fick sin puss.
Således fortsatte det in tid och dom andra handlande runt om började att tycka att det var roligt att lyssna på dom.
Till slut kunde Mamman inte bärga sig och frågade sin dotter varför att det bara var Pappa där fick pussas och inte hon.
Varpå dottern svarade högt och tydligt att hon aldrig ville pussa mamma mera därför att hon på morgonen hade tittat in i sovrummet och fick se att mamma hade pappas snopp i munnen.

Där blev inte handlad den dagen! Dom tog sin dotter och lämnade vagnen med alla varorna och mer eller mindre sprang ut av IKEA. Tror inte att där var En där som inte drog på smilet S.

Av Miss Iskalla - 25 december 2007 18:31

Olle som precis hade fyllt 13 skulle ner till kiosken och handla lördagsgodis för en tjuga som han hade fått av sin mamma.
Men när han kom fram till affären så såg han den helt enkelt snyggaste tjej han någon sin sett förut. Och Olle som var ganska smart tänkte att nog skall jag få en kyss av denna underbara tjej.
Så Olle gick fram till tjejen och sa:
- Om jag får kyssa dig så får du min tjugolapp.
Visst det hade tjejen inga problem med så de gick till en parkbänk och Olle kysste tjejen.
När han hade fått sin kyss så kom han på att nu hade han ju inga pengar kvar att handla godis för.
Så han gick upp till sina föräldrar och frågade sin mamma:
- Mamma jag har tappat min peng kan jag få en ny?
- Okej Olle men håll nu reda på pengarna denna gång.
Det lovade Olle och gick ner till affären en gång till.
Men där stod hon igen. Olle tänkte att nogskulle jag få känna lite på hennes bröst.
Så Olle gick fram till tjejen och sa:
- Om du får min tjuga so kan jag väll få känna på dina bröst.
Och det hade tjejen inga problem med så de gick till en parkbänk och Olle stack in handen underhennes tröja och började gosa lite med de.
Efter en stund så ville inte tjejen mer så Olle tänkte gå och köpa sitt godis. Men så kom han på att han hade ju inga pengar mer.
Han gick hem till sin mamma och frågade:
Mamma jag har tappat min tjuga kan jag få en ny?
- Nä Olle kan du inte hålla reda på den du hade så får du ingen ny.
Olle gick då till sin pappa:
Pappa kan jag få en tjuga av dig jag tappade min.
- Visst Olle kan du det.
Olle gjorde ett nytt försök och gick ner till affären. Men där stod hon igen. nu tänkte Olle. Man kanske skall försöka gå lite längre med detta.
Så han gick fram till tjejen och sa:
- Om jag får sätta på dig så får du min tjuga.
Och inte tjejen emot.
De gick till en parkbänk och klädde av sig byxorna. Tjejen lade sig på bänken och Olle uppe på.
Just då såg Olles pappa detta och rusade ner till sin son. När han kom fram så sparkade han till honom i baken.
Då vände sig Olle om och sa:
- Tack pappa nu fick jag in den.

Av Miss Iskalla - 25 december 2007 18:30

En familj som bestod av en mamma och en pappa och deras son satt i bastun helt nakna, när sonen utbrister:
- Pappa vad är det där och pekar på pappans kön.
- Det är en volvo säger pappan.
Sonen vänder sig till mamman och säger:
- Mamma vad är det där och pekar på mammans kön.
- Det är ett garage säger mamman.
- Kan inte volvon köra in i garaget? frågar sonen.
- Jo det går väl säger föräldrarna.
- Men gör det då säger sonen.
Och så gör de det.
Efter ett tag säger sonen:
- Tuut tuut nu får volvon åka ut för nu ska lilla folkvagnen in.

Av Miss Iskalla - 25 december 2007 18:27

En liten pojke klev på bussen med sin mamma. Bland passagerarna fanns en dam med fin päls. Pojken gick fram och började klappa den lena pälsen.
- Så får du inte göra, sa mamma.
- Jo du får gärna ta på pälsen, sa damen.
- Mamma, mamma jag får visst ta på ludret!

Av Miss Iskalla - 25 december 2007 18:26

I en liten stad arbetade en berömd slaktare. När grisen var nedstucken, tog han svansen mellan tänderna, lyfte och sa hur mycket grisen vägde.
- Detta måste min mamma se, sa en liten pojke och bad slaktaren vänta, till han kommer tillbaka med sin mor.
Pojken kommer efter 5 minuter tillbaka, men utan mamman.
- Kommer inte din mor, frågar slaktaren pojken?
- Nej hon är hemma och just nu håller på att väga brevbäraren!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards