Alla inlägg den 12 december 2007

Av Miss Iskalla - 12 december 2007 10:25

Telefonen ringde hemma hon Jonssons.
- Svara du, sa Jonsson. Säg att jag inte är hemma.
Frun tog luren och Jonsson hörde henne säga:
- Tyvärr, min man är hemma.
- Idiot, skrek jonsson. jag sa ju att jag inte var hemma.
- Jag vet, sa fru Jonsson. Men samtalet var till mig.

Av Miss Iskalla - 12 december 2007 10:21

- Jag gillar att leta fossil - en hobby som inte precis tillhör min hustrus favoritnöjen. Under en exkursion hittade jag de förstenade benen av ett ekorrliknande däggdjur. När jag kom hem med dem berättade jag genast för min fru vad det var, men hon dämpade snabbt min upphetsning.
"Nog har man hört talas om ekorrar, som kommer hem med nötter", sa hon, "men det är första gången som jag har hört talas om ett nöt som kommer hem med en ekorre."

Av Miss Iskalla - 12 december 2007 10:19

- I söndags när jag och min fru var på ishockey hamnade jag bredvid en riktig pangbrud.
- För mig hände det motsatta för tre veckor sedan. Då gick jag på teatern med en toppenbrud och hamnade bredvid min fru!

Av Miss Iskalla - 12 december 2007 10:18

Stina hade under ett besök på det stora varuhuset drabbats av en impulsiv lust att köpa en peruk. Utstyrd i det nya håret och just utkommen på gatan fick hon syn på sin man Ove. För att överraska honom smög hon upp bakom honom, knackade lätt på axeln och viskade med förförande stämma:
- Ursäkta, men skulle du kunna tänka dig att ha ett litet äventyr med mig?
- Nä, aldrig! utropade Ove med stirrande blick. Du påminner alldeles för mycket om min fru!

Av Miss Iskalla - 12 december 2007 10:16

Ett par satt på krogen och åt middag. Plötsligt märkte servitören hur mannen sakta gled ner från sin stol och in under bordet. Kvinna verkade dock inte märka något.
- Ursäkta mig, sa servitören. Men jag tror faktiskt att er man är under bordet.
- Nej då, viskade damen. Min man kom just igenom dörren.

Av Miss Iskalla - 12 december 2007 10:14

Två par satt och spelade kort. Leif råkade av misstag tappa några kort på golvet.
När han böjde sig ner under bordet för att plocka upp dem noterade han att Anders fru, Eva, inte hade några underkläder på sig !

Lite chockad av detta råkade han slå i huvudet under bordet och rodna kraftigt.
Senare när Leif gick till köket för att hämta lite förfriskningar, följde Eva honom dit och frågade:
- Såg du någonting under bordet som du gillade?
Leif erkände:
- Hmm, ja det gjorde jag.
Hon sa:
- Du kan få det, men det kostar dig 1,000:-.
Efter en minut eller två, indikerade Leif att han var intresserad.
Hon berättar för honom att eftersom Anders jobbar på fredagseftermiddagar och Leif inte gjorde det, så skulle han komma hem till henne runt två-tiden på fredagseftermiddag.

Fredag kom och Leif åkte till hennes hus vid 14- tiden. Efter att ha betalat henne 1,000:-, gick de till sovrummet och hade sex ett par timmar, sen gick Leif.

Anders kom hem vid 6-tiden på eftermiddagen och frågade sin fru:
- Kom Leif förbi under eftermiddagen?
Helt överraskad av frågan svarade Eva:
- Ja, han kom förbi i ett par minuter.
Nästa fråga Anders ställde var:
- Gav Leif dig 1,000:-?
Eva trodde nu att Anders visste om allt, så hon svarade:
- Ja, han gav mig 1,000:-.
- Bra, säger Anders, Leif kom förbi kontoret i morse och lånade 1,000:- av mig och han sa att han skulle åka förbi vårt hus i eftermiddag och betala tillbaks pengarna till mig. Det är skönt att ha vänner man kan lita på.

Av Miss Iskalla - 12 december 2007 10:12

Hustrun till maken:
- Jag har just stuckit hål på en av de vanligaste manliga myterna. Jag fixade kranen uta sex öl, tre resor till järnaffären och en massa svordommar.

Av Miss Iskalla - 12 december 2007 10:11

- Säg mig, Herbert, varför blev din fru arg på dig?
- Jag sa att hennes strumpor knölade sig.
- Men det var väl inget att bli arg för.
- Hon var barbent.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards