Alla inlägg under december 2007

Av Miss Iskalla - 31 december 2007 10:37

- Hur många bilmärken kan du räkna upp, Sven-Erik?, frågade lärarinnan.
- Volvo, Saab, Fiat, och Drängebange, sa Sven-Erik.
- Stopp!, skrek fröken. Drängebange är väl inget bilmärke?
- Jo visst, sa Sven-Erik. För igår hörde jag pappa stönande vråla till mamma "ÖPPNA GARAGET FÖR NU SKA DRÄNGEBANGEN IN"...

Av Miss Iskalla - 31 december 2007 10:30

Läraren till lilla Lisa:
- Aja baja, lilla Lisa! Jag drömde allt om dig i natt. Och jag säger dig bara en sak: Du borde skämmas! Att hålla på med sånt snusk i så unga år..!

Av Miss Iskalla - 31 december 2007 10:28

En lärare skrev upp fem ord på svarta tavlan:
Man Kvinna Straffspark Sex Knä
- Nå, frågade han, vilket av dessa fem ord hör inte hemma i gruppen?
- Straffspark, ropade alla eleverna.
- Fel, sa läraren. Man kan slå en man, slå en kvinna, slå en straffspark och slå ett knä. Men det finns inget som slår sex!!!

Av Miss Iskalla - 30 december 2007 10:27

Frun satt i sitt kök och fick höra ett väldigt brak. En fotboll susade in genom fönstret, medan glasskärvorna yrde. Hon rusade upp, men gårdsplan var tom.
En halvtimme senare hördes en blyg knackning på dörren och en liten pojke tittade in och sa:
- Snälla tant, här kommer pappa för att laga fönstret!
Hon spanade ut och såg en man komma med en glasruta under armen. Varpå hon lämnade ut bollen till pojken och berömde honom för att han var så ärlig.
Mannen hade snart satt in den nya rutan och när det var gjort sa han:
- Här är räkningen!
- Vad säger ni? utbrast frun. Var inte pojken er son?
- Bevare mig väl, sa glasmästaren. Är inte ni hans mamma?

Av Miss Iskalla - 30 december 2007 10:14

- Pappa, hur gör man hundvalpar och kattungar?
- Precis som man gör barn.
- Bra! Då kan du och mamma göra en tax åt mig.

Av Miss Iskalla - 30 december 2007 10:11

Scoutledaren:
- Har du gjort någon god gärning i dag?
- Jadå, svarade Sven. Jag bussade min hund på två gamla damer så att de hann med bussen.

Av Miss Iskalla - 30 december 2007 10:10

Per ser på när mamma byter på lillebror. Det går efter den vanliga rutinen, men i dag har mamma slut på barnpudret varför lille Per utbrister:
- Mamma, mamma! Du glömde att salta skinkan!

Av Miss Iskalla - 30 december 2007 10:09

Lille Patrik har blivit luggad av mamma och söker tröst hos mormor.
- Men Patrik, en mamma har rätt att straffa sina barn.
Då lyser Patrik upp:
- Ja, gör det, snälla mormor!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards