Alla inlägg under april 2008

Av Miss Iskalla - 29 april 2008 00:16

Det var en gång en tjuv som gjorde inbrott i en lyvilla, just som han hörde en röst:
- Jesus ser dig!
Då tittade tjuven sig om och såg en papegoja.
- Jaså du kan prata? sa tjuven. Vad heter du, då?
- Moses, svarade papegojan.
- Vad är det för galning som kallar sin papegoja för Moses? sa tjuven.
- Samma galning som kallar sin Rottweiler för Jesus, svarade papegojan.

Av Miss Iskalla - 29 april 2008 00:15

Universitetsprofessorn hade delat ut en viktig inlämningsuppgift till sina studenter. Han förklarade att en väl formulerad rapport på fredag var ett absolut krav för att få godkänt på kursen, och att det endast fanns två acceptabla skäl för att få uppskov med inlämning. Dessa var allvarlig medicinsk sjukdom eller dödsfall inom familjen. En student som satt längst bak i klassrummet räckte då upp handen och frågade:
- Men extrem sexuell upphetsning då?
Inte helt oväntat resulterade detta i att hela klassen utbrast i ett explosionsartat garv. När studenterna till sist lugnat ner sig spände professorn blicken i den unge mannen och sade sansat:
- Jag antar att du blir tvungen att lära dig skriva med din andra hand!

Av Miss Iskalla - 29 april 2008 00:14

Mångmiljonären Bertil Von Hawen hade dött och hans 3 arvingar satt förväntansfulla på advokatkontoret.
Advokaten säger:
- Jag läser härmed upp Er far Bertil Von Hawens sista vilja: 10 miljoner och herrgården går till min älskade dotter Anna-Maria, 10 miljoner och min samling veteranbilar får min son Lennart och till min yngste son Sven, som hemskt gärna ville bli nämnd i mitt testamente, vill jag bara säga: hej Sven!

Av Miss Iskalla - 29 april 2008 00:11

En man kommer in i skybaren högst upp på hotellet, går direkt fram till bardisken och beställer en dubbel vodka utan is. När han svept drinken dunkar han huvudet tre gånger i bardisken, går fram till fönstret och hoppar ut. Ingen reagerar...
Efter några minuter smäller bardörren upp igen. Samma man kommer in igen, går fram till bardisken, beställer en dubbel vodka utan is, sveper den och hoppar ut genom fönstret. Fortfarande är det ingen som reagerar...
När, ett par minuter senare, samma man kommer in igen genom dörren och går fram till bardisken, är det en av gästerna som sett det hela som går fram till honom och frågar:
- Hur kan du göra det där? Det är ju 20 våningar ner!
- Det är lugnt, svarar mannen. Kan du svepa en dubbel vodka utan is och sedan dunka huvudet i bardisken tre gånger, så fixar du vad som helst!
Gästen vänder sig till bartendern:
- Ge mig en dubbel vodka utan is. Det här måste jag prova!
Han får sin vodka, sveper den och dunkar huvudet i bardisken tre gånger.
Sedan går han fram till fönstret och hoppar ut. Då vänder sig bartendern till mannen och säger:
- Du blir väldigt elak när du är på fyllan, vet du det, stålmannen...

Av Miss Iskalla - 28 april 2008 23:59

- Nu har jag tryckt ut ägg efter ägg i ett löpande band under lång tid, och inte blir det någon vila nu till påsken heller. Under senaste tiden har jag till och med börjat få moderskänslor. Men tur att jag slipper se dem, jag har hört att ungar kan vara näbbiga! Jag ser dem ändå som värdefulla, trots att många av mina foster endast säljs för 3 kr styck och kanske blir till äggtoddy. Vem vill bli äggtoddy? Är det någon slags välgörenhets organisation vi har blivit tvungna att födas upp i och arbeta för? Barn har rättigheter! Gäller det inte mina barn för att de råkar ha en höna till mor?

Min man, tuppen i hönsgården, är också ordförande för FRI: Fåglarnas Rätt I samhället! Och jag har startat upp en liten politisk grupp FI: ge Fan I mina bröst! Budskapet är riktat mot framför allt människor och tuppar. Om mina barn inte ska få några rättigheter till ett värdigt liv, vill jag att införa obligatorisk utdelning av p-piller eller möjlighet till tidig abort för alla hönor. Vem sjutton vill födas upp till en höna i detta samhälle?

Som slut ord vill jag uttrycka min tacksamhet för att jag när som helst får säga upp mig som värphöna, lämna mitt hem och ge mig ut i friheten. För att leva ett farligt, men ett riktigt och stimulerande liv. Naturligtvis var det ett tidigt aprilskämt! Jag är fast anställd utan lön. Och då betonar jag fast. Jag är tvungen och leva med de här andra galna hönorna tills jag dör! Och det är inget skämt!

Av Miss Iskalla - 28 april 2008 23:58

Man skulle starta med att dö och få de överstökat. Sen vaknar man upp på ett ålderdomshem och får det bättre och bättre för var dag. Man blir så småningom för pigg för att vara där och får sin pension. På sin första arbetsdag får man en guldklocka. Sen arbetar man i 40 år tills man är ung nog att dra sig ur arbetsmarknaden. Man dricker och festar och förbereder sig på att ta det lugnt. Sen är man i grundskolan, blir ett barn, leker, har inga förpliktelser tills man blir en baby... De sista 9 månaderna tillbringar man flytande runt i ett fint lyckorus. Där finns centralvärme, roomservice mm och till sist försvinner man från denna värld i en enda stor orgasm...

Av Miss Iskalla - 28 april 2008 23:58

Bataljonen var på marsch i Norrland. Förste man, en löjtnant stannar och ropar:
- Två timmerlass i vägen! Repetera bakåt!
Meddelandet sändes bakåt och hamnade hos siste man i kön. Då löd det:
- Två timmars rast vid vägen!

Av Miss Iskalla - 28 april 2008 23:57

En dag var Pelle på väg till affären för att köpa godis. Utanför affären börjar han att gråta och en tant går fram till honom för att fråga vad som har hänt. Han svarar att han tappat bort sin 5:a. Han får en ny 5:a av tanten och går in i affären. När han kommer ut börjar han att gråta igen, samma tant går fram och frågar vad som hänt och då säger han:
- På tablettasken står det ’öppna här’ och jag vill öppna den hemma!!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards