Alla inlägg den 21 april 2008

Av Miss Iskalla - 21 april 2008 23:11

Den söta blondinen kom in på banken och la upp en massa spanska sedlar på disken och undrade hur mycket det skulle bli i svenska pengar.
Kassören räknade och sa slutligen:
- Det blir femhundra kronor.
- Hoppsan, sa flickan och såg en smula överraskad ut. Men så tänkte hon en stund och tillade:
- Nåja, han fick ju morgonkaffe också.

Av Miss Iskalla - 21 april 2008 23:10

Damen i biljettluckan på en biograf frågar en blondin:
- Varför kommer du och köper så många biljetter? Det här är sjunde biljetten du köper!
Blondinen svarade:
- Ja, men mannen där i dörren river sönder dem hela tiden.

Av Miss Iskalla - 21 april 2008 23:08

En blondin och en advokat sitter bredvid varandra på flyget mellan Stockholm och Köpenhamn. Advokaten frågar om hon har lust att leka en kul lek? Blondinen som är trött och vill ta sig en tupplur, avböjer artigt och vänder sig mot fönstret för att få sig en blund. Advokaten försöker övertala henne med att tala om att leken är mycket lätt och rolig. Han förklarar,
- Jag ställer en fråga till dig, och om du inte vet svaret ger du mig 50 kr, och vice versa.
Hon avböjer igen och försöker få lite sömn. Advokaten säger upphetsat,
- OK, om du inte kan svaret ger du mig 50 kr och om jag inte kan svaret ger jag dig 5000 kr.
Detta fångar blondinens uppmärksamhet och eftersom hon förstår att hans tjat inte kommer att sluta om hon inte går med på att leka leken, så samtycker hon. Advokaten ställer första frågan,
- Hur långt är det mellan jorden och månen?
Blondinen säger inte ett ord, plockar upp plånboken ur sin handväska, tar fram en femtiolapp och ger den till advokaten.
- OK, säger advokaten, nu är det din tur.
Hon frågar advokaten,
- Vad går upp för en kulle med tre ben och kommer ner med fyra ben?
Advokaten, mycket tankfull, tar upp sin laptop och söker bland alla referenser, men inget svar. Han kopplar upp sitt modem med flygtelefonen och surfar på nätet men inget svar. Frustrerad skickar han e-mail till sina vänner och kollegor men utan framgång. Efter en timme väcker han blondinen och ger henne 5000 kr. Blondinen säger,
- Tack, och vänder sig om för att fortsätta sova. Advokaten som är mer än lovligt upprörd väcker blondinen och frågar,
- Nå, vad är svaret?
Utan att säga ett ord tar blondinen fram en femtiolapp, ger den till advokaten, och somnar om!!!

Av Miss Iskalla - 21 april 2008 23:08

Blondinen log sött mot radiohandlaren:
- Visst vill jag köpa den här lilla tvn, men det beror på vad jag kan få för min gamla. Jag har bara sett på kanal 5. Så alla de andra kanalerna är kvar.

Av Miss Iskalla - 21 april 2008 23:06

Blodinen tänker högt:
-Oh nej, nu gick det lite tokigt. Jag kommer inte ihåg om jag skulle möta min pojkvän klockan 8.30 eller 3.80

Av Miss Iskalla - 21 april 2008 23:05

Det var en gång tre blondiner som skulle på anställningsintervju hos polisen. Den första blondinen gick in på kontoret och polisen frågade:
- Ja, när man är polis måste man ju lägga märke till saker, snabbt. Så, jag undrar nu. Ser du något konstig med den här bilden?
Polisen höll upp en bild på en man i profil. Blondinen sa:
- Jaa, han har bara ett öga! Polisen svarade:
- Jamen, det är ju för bilden är i profil!
Nästa blondin kom in och polisen fråga samma sak till henne och blondinen svarade:
- Jaa, han har bara ett öra!
Polisen svarade lite smått irriterad:
- Jamen, bilden är ju i profil!
Nästa blondin kom in och polisen tänkte: "Det kommer antagligen vara samma sak med henne, men jag försöker väl ändå." Polisen ställde samma fråga som han hade gjort till de två andra. Blondinen tänkte lite och sedan sa hon:
- Han har linser!
Polisen kollade noggrant på bilden och svarade:
- Du har rätt! Hur sjutton kunde du se det så snabbt?!
Blondinen svarade:
- Men daaah, med bara ett öga, och bara ett öra, kan han ju knappast ha glasögon!

Av Miss Iskalla - 21 april 2008 23:04

Företaget skulle anställa ny sekreterare. I väntrummet satt det 3 st jobbsökande kvinnor (2 st brunetter och en blondin). Personal-chefen ville ha en kvicktänkt sekreterare, så han tänkte lägga in en snabb-fråga mitt i intervjun, och se vad alla svarade..
Brunett nr:1 först in, och efter gått igenom hennes CV utbrast chefen snabbt:
- Hur många T finns det i Indiana Jones ?
- Inget alls, svarade hon.
- Bra! Nästa, ropade chefen.
In kommer den andra brunetten, de går igenom CV, och samma fråga:
- Hur många T finns det i Indiana Jones?
- Inget alls, svarade hon.
- Kalas! Nästa, ropade chefen.
In kommer blondinen, hon har gjort sitt CV jättefint med målade blommor och hjärtan av läppstift. De går igenom hennes CV, och chefen frågar:
- Hur många T finns det i Indiana Jones?
Blondinen börjar skruva på sig, mumlar tyst en,två,tre,fyra... När det gått 5 minuter börjar chefen bli smått irriterad...
- Är du klar snart? Det kan ju inte vara så svårt.
- Nu är jag klar, svarade hon.
- Jaha, och....?
- 54 stycken, svarade hon. Chefen höll på ramla av stolen.
- Hur fan fick du det till 54?
- Tatatata, tatata, tatatata... (ledmotivet till filmen).

Av Miss Iskalla - 21 april 2008 23:03

En blondin var på ett gym och iakttog en bodybuilder som tränade.
- Booom!!! sa bodybuildern och slet av sig tröjan!
- Vad är det där? frågade blondinen.
- Det är 70 kilo dynamit, baby!!! Boom!!! sa bodybuildern och slet av sig sina byxor.
- Vad är det där på dina ben? frågade blondinen.
- Det är 70 kilo dynamit, baby!!! Boom!!! sa bodybuildern och slet av sig sina kalsonger.
Då gav blondinen ifrån sig ett skri och sprang i panik ut ur gymmet. Bodybuildern sprang ikapp henne och frågade varför hon sprungit sin väg.
- Jag ville inte vara i närheten av all den där dynamiten när jag såg att stubinen var så kort...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards