Alla inlägg den 20 april 2008

Av Miss Iskalla - 20 april 2008 23:59

En blondin deltar i tv-showen "Vem vill bli miljonär." TV-värden ställer henne följande frågor:

1. Hur länge varade det 100-åriga kriget?
a) 116 år
b) 99 år
c) 100 år
d) 150 år
Blondinen väljer att nyttja möjligheten att inte svara.

2. I vilket land uppfann man Panama-hatten?
a) Brasilien
b) Chile
c) Panama
d) Equador
Blondinen ber publiken om hjälp.

3. I vilken månad avslutade ryssarna oktober-revolutionen?
a) Januari
b) September
c) Oktober
d) November
Blondinen nyttjar möjligheten att få hjälp via telefon och ringer till en annan blondin.

4. Vad var Kung Georg IV:s riktiga namn?
a) Albert
b) Georg
c) Manuell
d) Jonas
Blondinen väljer att ta bort två felaktiga svar.

5. Vilket djur har givit namnet till Kanarieöarna?

a) Kanariefågeln
b) Kängurun
c) Råttan
d) Sälen
Blondinen svarar fel och är ute ur spelet.

P.S
Om du tyckte blondinen verkar vara lite småknäpp? Här kommer de riktiga svaren:

1. Det 100-åriga kriget varade i 116 år - från 1337 till 1453.
2. Panama-hatten blev funnen i Ecuador.
3. Oktober-revolutionen avslutades den 7 november.
4. Kung Georg IV:s riktiga namn var Albert. Kungen ändrade sitt namn 1936.
5. Kanarieöarna är uppkallade efter sälen. På latin betyder det sälöarna.

Nu är ju frågan hur mycket klokare än blondinen DU är, egentligen...?!!!

Av Miss Iskalla - 20 april 2008 23:56

En irländare, en mexikan och en blond man jobbade ihop på ett höghusbygge. Vid lunchdags satte sig de tre männen ner tillsammans. Irländaren öppnar sin lunchlåda som innehåller "irish stew" han suckar och utbrister:
- Får jag "irish stew" i matlådan en gång till så hoppar jag!
Mexikanaren öppnar sin lunchlåda och ser att han fått burritos:
- Får jag burritos en gång till så hoppar jag!
Den blonde mannen öppnade sin lunchlåda och suckade:
- Ost och skinkmacka igen. Får jag det en gång till så hoppar jag!
Dagen efter då de åter satte sig ned för att äta lunch upptäckte irländaren att han fått "irish stew". Han slängde sig utför kanten mot en säker död. Mexicanaren lyfte på locket och såg att han fått burritos. Han gjorde som irländaren. När den blonda mannen öppnade lunchlådan såg han att han fått ost och skinkmacka igen. Han gjorde som sina vänner. Fyra dagar efter satt de tre männens sörjande familjer på begravningen. Irländarens fru sa: - Hade jag vetat att han avskydde irish stew så skulle jag givetvis gett honom något annat. Mexicanarens fru utbrast:
- Om han sagt att han var så trött på burritos kunde han fått tacos istället!
Efter en stunds tystnad tittade de båda fruarna på den blonde mannens hustru. Hon säger:
- Titta inte på mig! Han gjorde sin matlåda själv...

Av Miss Iskalla - 20 april 2008 23:54

Blondin i affären:
- Jag ska be att få 100 gram smör, 115 gram socker, tre äggulor och tre teskedar salt...

Av Miss Iskalla - 20 april 2008 23:53

Blondinen går till affären och vill köpa en tv.
- Jag vill köpa den där! säger hon och pekar.
- Hihi. Vi säljer inte till blondiner.
Blondinen blir ledsen och går hem och färgar håret blått. Hon kommer till affären och säger:
- Hej, jag vill köpa den där tv:n.
- Jaså? säger expediten. Vi säljer inte till blondiner.
Blondinen blir återigen ledsen och färgar om håret till svart och vitt. Hon går till affären och säger:
- Jag vill köpa den där tv:n!
Expediten svarar åter samma:
- Vi säljer inte till blondinen.
- Varför? suckar hon.
- Det är för att det inte är en TV, det är en mikro!

Av Miss Iskalla - 20 april 2008 23:51

Blondin 1:
- Vad är det för nötter i jordnöttssmör?
Blondin 2:
- Jag vet inte.. Jag går och frågar.. Ursäkta? Vad är det för nötter i jordnöttssmör?
Brunetten:
- Ehm.. Skojar du med mig?
Blondin 2:
- Nää..?
Brunetten:
- JORDNÖTTER!!

Av Miss Iskalla - 20 april 2008 23:49

En man var ute i sin trädgård och klippte gräsmattan när hans attraktiva blonda kvinnliga granne kommer ut ur sitt hus, springer fram till sin brevlåda, öppnar den, men slänger igen brevlådelocket nästan direkt och springer så tomhänt och ilsken in i huset igen. Efter en stund upprepar det hela sig igen. Hon kommer ut ur huset, springer fram till brevlådan, öppnar den, slänger igen locket och springer in i huset igen lika tomhänt och förbannad som förut. När mannen klippt klart gräsmattan, kommer hon ut ytterligare en gång och denna gång drämmer hon igen brevlådelocket så hårt att det lossnar. Nu måste mannen fråga vad hon egentligen gör, så han frågar lite försynt innan hon når ytterdörren igen:
- Ursäkta, är det något fel?
Blondinen svarar upprört:
- OM det är något fel? Klart det är något fel! Min jäkla dator därinne säger hela tiden: YOUVE GOT MAIL.

Av Miss Iskalla - 20 april 2008 23:48

Det var en blondin och en brunett. Brunetten frågade varför det är bra att studera i skolan. Blondinen sa:
- Jag vet inte.
- Jo, för att man ska kunna veta svaret på frågan!!

Av Miss Iskalla - 20 april 2008 23:48

Vem är dummast? Blondinen som råkar vara blond eller brunetten som tror att IQ sitter i hårfärgen?

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards