Alla inlägg den 17 april 2008

Av Miss Iskalla - 17 april 2008 16:16

Indianhövdingens vackra dotter sågs varje kväll med en ny krigare. Hövdingen undrade varför ingen ville ha stadigvarande sällskap med hans dotter, så han lyssnade en kväll utanför hennes wigwam och då hörde han indianen där inne klaga.
- Nej, nej, inte tugga som cigarr! Suga som på fredspipa!

Av Miss Iskalla - 17 april 2008 16:12

- Erik, jag får ingen ro i kroppen. Jag måste erkänna en sak som hände innan vi gifte oss.
- Ja, älskling, vad är det?
- Jo, innan vi gifte oss låg jag med en man.
- Lugn älskling, faktum är att det gjorde jag också...

Av Miss Iskalla - 17 april 2008 00:33

Den årliga maskeradbalen gick av stapeln. Vakten blir betänksam, när en kvinna, endast iklädd svarta handskar och svarta skor, gör sin entré.
- Vad ska detta föreställa? Säger han något uppbragt.
- Spader fem, naturligtvis, svarar kvinnan.

Av Miss Iskalla - 17 april 2008 00:33

David och hans fru väntar med sina nio barn på busshållplatsen.
En blind man ställer sig hos sällskapet ett par minuter senare.
När bussen kommer är den redan full, och endast frun och de nio barnen lyckas pressa sig ombord.
Så barnafadern och den blinde bestämmer sig för att gå.
Efter ett tag blir fadern irriterad av klickandet som den blinde mannens käpp avger när den slår i gatan,
så han säger till den blinde:
- Varför kan inte du sätta en bit gummi på din pinne? Det där ljudet driver mig från vettet.
Den blinde replikerar indignerat:
- Om du hade satt en bit gummi på din pinne så hade vi båda rymts på bussen!

Av Miss Iskalla - 17 april 2008 00:32

- Ni håller väl inte Katarina uppe för länge! Sa flickans lite oroliga mamma till den ny presenterade, välartade nye kavaljeren, när hon skulle lämna dem ensamma.
- Frun kan vara lugn, svarade han, jag brukar få brudarna i säng redan vid halv elva.

Av Miss Iskalla - 17 april 2008 00:31

Den unga Britta hade varit på sällskapsresa till Kanarieröarna. Hon kom hem brunbränd över mest hela kroppen och det första hon gjorde när hon kom hem var att ringa sin erfarna väninna och berättade,
- En kväll när jag gått och lagt mig på hotellrummet, så kom plötsligt en karl in i rummet. Han sa ingenting. Så kröp han ner i sängen hos mig. Han sa ingenting. Så tog han mig tre-fyra gånger. Men han sa fortfarande ingenting. Så gick han upp och försvann utan ett ord. Nu undrar jag, vad tror du han egentligen ville???

Av Miss Iskalla - 17 april 2008 00:30

Ett tvillingpar låg och pratade några månader före födseln.
Det regnar ute.
Hur kan du veta det, du är ju inte född ännu?
Jo ser du, för en stund sedan kom det in en kille som hade regnrock!

Av Miss Iskalla - 17 april 2008 00:20

En långtradare i Norge var på väg till Sverige med en last av 300 hönor och en papegoja. Några mil innan gränsen stannade föraren för en liftarflicka. Efter en stund blev han närgången, men flickan motsatte sig alla försökt.
- Ja, sade han, får jag inte så kastar jag av dej.
- Då får ni hellre kasta av mig.
Beslut och handling är ett hos mannen, bilen stannade och flickan gick av. Framkommen vid tullstationen lämnade chauffören sina papper till tulltjänstemannen, varpå denne reser en stege mot bilen och går upp för att kontrollera lasten.
- Det här stämmer ju inte alls, här finns ju inte mer än fyra hönor.
Just då fick de se papegojan. Den hade en höna i näbben och ropade.
- Får jag inte så kastar jag av dig...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards