Alla inlägg den 1 april 2008

Av Miss Iskalla - 1 april 2008 23:34

Fröken i småskolan vill veta lite om barnens framtidsplaner och frågar lille Egon:
- Och vad ska du göra när du blir så stor som jag?
- Banta!

Av Miss Iskalla - 1 april 2008 23:22

Gunilla var en nyfiken trettonårig flicka som sade till sin mamma:
"Mamma, jag skulle vilja att du äntligen berättade en sak för mig!"
"Jaha," sade mamman, "jag har bara väntat på att du skulle börja fråga om blommor och bin och sånt."
"Nej," sade flickan, "det är inte det. Jag vet allt om hur man knullar och sånt. Vad jag vill veta är hur man bär sig åt för att göra grov spagetti ihåliga."

Av Miss Iskalla - 1 april 2008 23:19

"Hur står det till med guldfiskarna jag gav dig?"
" Jo tack, de var fina, fast det var verkligen inte mycket till fem personer..."

Av Miss Iskalla - 1 april 2008 22:21

Albert låter tidningen långsamt falla, vänder sig mot hustrun och säger: "Det är otroligt. Det står här i tidningen att det finns 20 miljoner råttor i New York." "Typiskt amerikaner, kommenterar hustrun. Det vore väl bättre att utrota dem än att räkna dem!"

Av Miss Iskalla - 1 april 2008 22:05

En norsk kille står i en kö i en tobaksaffär för att lämna in sin tipskupong. Det är lång kö och det är bara en kvart till stängning. Plötsligt hör han hur någon utanför ropar "A-a-anders!" Han börjar skruva på sig, han vill ju inte bli av med platsen i kön men går ändå ut ur affären och tittar. Ingen syns till. Han går in igen, nu är klockan tio i och lika lång kö som tidigare, skillnaden är att han nu står sist. Då hörs det igen "A-a-a-anders!" Smått irriterad går han ut igen och tittar men ingen syns till. Nu är klockan fem i och han står återigen sist i kön. En minut i står han som tredje person i kön då han hör "A-a-a-a-anders!" Han inser att lämnar han kön nu så kommer han inte hinna lämna in någon tipskupong. "A-a-a-a-a-anders!" Han kan inte hålla sig längre utan springer ut och skriker: - Jej heter ikke Anders!"

Av Miss Iskalla - 1 april 2008 21:58

Jim och Edna var båda patienter på ett mentalsjukhus.

En dag när dom gick förbi sjukhusets pool, hoppade plötsligt Jim i på den djupaste delen. Han sjönk till botten och blev liggande. Edna hoppade direkt i för att rädda honom, simmade till botten och drog upp honom.

När chefsläkaren fick höra om Edna´s heroiska insats, beordrade hon omedelbart att Edna skulle skrivas ut från sjukhuset. Hon gick till Edna och sa:
"-Edna, jag har både goda nyheter och dåliga nyheter. Dom goda är att du blir utskriven. Eftersom du var kapabel att rationellt reagera i ett akut krisläge genom att hoppa i och rädda livet på en annan patient, konstaterar jag att du har ett friskt tänkande.

- Dom dåliga nyheterna är att Jim, patienten du räddade, hängde sig själv i badrummet i sitt badrocksskärp precis efter det att du räddade honom. Jag är ledsen, men han är död.

Edna svarade: "-Han hängde sig inte själv, jag hängde upp honom för att torka!!!

-När får jag åka hem???

Av Miss Iskalla - 1 april 2008 18:49

Abbedissan på Kungsholmens största nunnekloster, hade på ryktesvägar fått höra att det varit karlar inne på klostret. Det var strängeligen förbjudet, så hon kallade in alla 1187 nunnerna till stora aulan och läste lusen av dem.Varenda en som vidrört en manslem går omedelbart ut och tvättar händerna.Alla nunnorna lämnade aulan.

Efter 20 minuter kommer allihop tillbaks, utom 108. Abbedissan undrade, vad dom gjorde, så hon gick ut för att titta. Där stod dom och borstade tänderna.

Av Miss Iskalla - 1 april 2008 18:48

Två ogifta äldre svenska damer bodde på hotell på Mallorca. När de släckte ljuset sade den ena efter en stund:
- Tsst, hörde du? Jag tror det är en karl under sängen!
- Javisst hörde jag, svarade väninnan. Men det var jag som hörde honom först.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards