Alla inlägg den 18 april 2008

Av Miss Iskalla - 18 april 2008 16:10

Tre vänner hade en god vän som hette Jonas och han var en evig optimist. Varje gång det hände något illa så sa han ’’Det kunde ha varit värre’’ Hans vänner irriterade sig otroligt mycket på detta, så de hittade på en historia så hemsk att inte ens Jonas skulle kunna säga att "Det kunde ha varit värre".
Så nästa dag, när vännerna hade bestämt att spela golf, så kom endast två av vännerna dit.
Jonas frågade,
- var är är Ulf?
Då sa en av hans vänner,
- Har du inte hört? Igår så fann Ulf hans fru i säng med en annan man, Ulf sköt dem båda och sen sig själv.
Jonas svarade,
- Ja, men det kunde ha varit värre!
Båda hans vänner sa med en mun,
- Hur fan skulle det kunnat vara värre? Din bästa vän sköt sig ju själv precis!
Jonas svarade,
- Om det hade varit för två dagar sen så skulle jag vara död nu!

Av Miss Iskalla - 18 april 2008 16:09

Den 21-åriga oskulden gick till prästen för att bikta sig.
Prästen, - Bikta era synder?
- Jag är ny förälskad, och igår låg jag och min älskade och kelade på mitt rum.
- Det är ingen synd, säger prästen.
- Sen förde han in handen mellan mina lår.
- Det är heller ingen synd, säger prästen
- Sen började han ta av mig trosorna
- Ingen synd, säger prästen
- Sedan öppnade min mamma dörren,och fick se oss
- Det var synd, sa prästen.

Av Miss Iskalla - 18 april 2008 00:46

Anna hade varit lite sjuklig en tid. Hon hade haft yrsel och ingen matlust. Hennes man Alfred ringer efter läkaren, som lovar att komma på besök i stugan till på kvällen. När doktorn kommer fram och knackar på dörren så öppnar ingen. Doktorn hör konstiga ljud och bestämmer sig för att det är bäst att gå in för att se vad som står på. Till doktorns stora förvåning så kommer de konstiga ljuden från Alfred och Anna som ligger och vänslas för fullt i sängen.
- Detta är högst olämpligt nu när Anna är sjuk, förmanar läkaren argt.
Alfred reser sig och svarar,
- Det ska jag säga doktorn, att detta är det enda jag lyckats få i henne på hela veckan....

Av Miss Iskalla - 18 april 2008 00:45

Äkta paret Jonsson hade haft mycket utgifter den sista tiden, och då fru Jonsson kom hem med en dyr bh blev maken rasande,
- Vad i helsike ska du med ny bh till, när du inte har något att fylla ut den med!?
- I så fall vill jag bara fråga dig, sa fru Jonsson triumferade, varför i fridens namn använder du kalsonger?

Av Miss Iskalla - 18 april 2008 00:44

Det öser ner när Generalen kommer åkande till regementet i sin tjänstebil, med en värnpliktig chaufför. Bilen stannar vid kasernvakten. Översten skriker åt vaktposten,
- Är ni våt korpral?
Vaktposten svarar,
- Nej då, General, inte i det här ösregnet.
Bilen kör vidare. Generalen ser eftertänksam ut och beordrar chauffören att backa tillbaka till vaktposten. Framme hos denne vrålar Generalen,
- Vad i helvete menar ni med att säga att ni inte är våt i det här ösregnet! Försöker ni vara uppstudsig?
Korpralen,
- Förlåt General, jag tyckte Generalen sa kåt...

Av Miss Iskalla - 18 april 2008 00:43

En man besökte den berömde psykiatrikern och sa,
- Jo, herr doktorn. Mitt problem är som så att jag blivit extremt förälskad i en häst.
- Vad då för slags häst? smålog läkaren.
- Ett sto naturligtvis! Man är väl normal.

Av Miss Iskalla - 18 april 2008 00:42

Vad är skillnaden på "mod" och "stake"?
Mod är att komma hem efter en tur på krogen med polarna. Bli anfallen av frun med en kvast som tillhygge, och våga säga,
- Städar du än eller ska du ut och flyga en sväng?
Stake är att komma hem sent från krogen efter en kväll med polarna, med parfymdoft, ölstank och läppstift på kragen och daska frun på röven och ha stake nog att säga,
- Så, nu var det din tur, tjockis!

Av Miss Iskalla - 18 april 2008 00:41

Två engelsmän, Smith och Morrison, stod och drack öl på puben. Efter tre timmar och dubbelt så många öl, presenterade de sig för varann.
- Jag tycker mig ha hört talas om er, mr Smith. Var inte ni i Indien förra året?
Mr Smith tog upp en anteckningsbok och började söka i ett mycket komplicerat register. Medan han letade mumlade han,
- Låt mig se, Indien, 1967, jo det måste... Jo, det är riktigt, jag var i Indien förra året.
- Träffade ni händelsevis min hustru där, mr Smith?
- Indien, 1967, mrs Morrison, träffade, well, mr Morrison, det gjorde jag.
- Ni får inte ta illa upp, mr Smith. Men jag måste få ställa en genant fråga,
- Låg ni med min fru när ni var där?
Mr Smith bläddrade lugnt vidare bland sina anteckningar.
- Låt mig se, Indien, 1967, mrs Morrison, samlag, låt mig se, jo här ser jag. Det gjorde jag faktiskt, mr Morrison.
- Mr Smith! Jag tycker verkligen inte om det där!
- Indien, 1967, samlag, mrs Morrison, tycka om, well, mr Morrison, jag ser här att det gjorde faktiskt inte jag heller...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards