Alla inlägg den 26 april 2008

Av Miss Iskalla - 26 april 2008 23:34

- Min farfar dog på ett arbetsläger i Tyskland, sa Olle.
- Jaså, det var tråkigt, svarade Jens.
- Jo, han ramlade ner från ett vakttorn...

Av Miss Iskalla - 26 april 2008 23:31

CIA hade en ledig tjänst som lönnmördare. Efter all bakgrundskontroll, intervjuer och tester, var där tre personer kvar. Två män och en kvinna. För sluttestet, tog CIA agenterna en av männen till en stor dörr av metall och gav honom en pistol.
- Vi måste veta om du följer dina instruktioner, oavsett omständigheter. Inne i rummet, kommer du hitta din fru sittandes i en stol. Döda henne.
- Du skämtar?! Jag skulle aldrig kunna skjuta min fru.
- Då är du inte rätt man för jobbet.
Den andre mannen fick samma instruktioner. Han tog en pistol och gick in i rummet. Allt var tyst i ungefär fem minuter, sen kom mannen ut med tårar i ögonen.
- Jag försökte, men jag kan inte döda min fru.
- Då ses vi inte på måndag.
Slutligen var det kvinnans tur. Hon fick samma instruktioner, att döda hennes man. Hon tog pistolen och gick in i rummet. Skott hördes, det ena efter det andra, de hörde skrik, slammer, smällar mot väggarna. Efter ett par minuter, blev allt tyst. Dörren öppnades långsamt och där stod kvinnan. Hon torkade svetten ur sin panna och sa...
- Pistolen är ju laddad med blanka skott, jag var tvungen att slå ihjäl honom med stolen.
Sensmoral: Kvinnor är onda, jävlas inte med dem.

Av Miss Iskalla - 26 april 2008 23:31

- Vill du höra en sjuk historia?
- Ja.
- Feber!

Av Miss Iskalla - 26 april 2008 23:30

Fröken till Nils på Bildlektionen.
- Vad ritar du för något?
- En ko som äter gräs...
Fröken kollar noga.
- Vart är gräset då?
Frågar hon.
- Det åt kon upp.
Fröken kollar nogranare.
- Men vart är kon då?
- Han tyckte inte det var någon ide att vara kvar då gräset ändå var slut.

Av Miss Iskalla - 26 april 2008 23:29

Juden på sin dödsbädd:
- Är det du, min kära hustru?
- Visst, min kära make!
- Är det du min kära dotter??
- Visst, min kära pappa!
- Är det du min kära son??
- Visst, min kära far!
Då hoppar den döende upp ur sängen och skriker:
- Och vem i helvete sköter butiken?!

Av Miss Iskalla - 26 april 2008 23:28

Du vet att du har varit för länge i Sverige när...

1. du associerar Torsdag med ärtsoppa.

2. det första du gör när du går in på post/bank är att du tittar efter maskinen med kölappar.

3. du accepterar att du måste köa för att få en kölapp.

4. du associerar fredag eftermiddag med en tur till systembolaget.

5. du reagerar inte när du blir tvungen att betala 400 kronor för en flaska ’billig’ sprit.

6. dit språk är helskumt, du säger saker som "eat medicine" och "hire videos".

7. du tycker Leif ’Loket’ Olsson är underhållande.

8. det är helt ok att käka lunch kl. 11.00

9. du har en halv skoaffär innanför dörren.

10. När en främling ler mot dig antar du att:
a. han är full.
b. han är galen.
c. han är amerikan.
d. han är en kombination av ovanstående.

11. du stannat hemma en lördag för att se bingolotto.

12. tystnaden är härlig.

13. du inte tycker det är konstigt att pröjsa 1500:- på krogen på en kväll.

14. du tycker inte längre det är konstigt att v och w står ihop i telefonkatalogen.

15. du bryr dig om vem som vinner melodifestivalen.

16. du inte längre kommer för sent utan alltid är i tid.

17. du förknippar religös helgdag med pubkväll.

18. du är inte längre rädd för volvo och deras förare.

19. du har ett eget innebandylag.

20. du tycker om surströmming.

21. "mmmm" har blivit ett av de mest använda orden i ditt ordförråd.

22. du tycker +9 Celsius är milt väder.

23. du har strumpor och sandaler ihop.

Av Miss Iskalla - 26 april 2008 23:28

Anita och Harry ska skiljas, men båda vill ha vårdnaden om deras enda barn. Domaren anser att modern har största rätten till barnet, men mannen bestrider detta med följande motivering:
- Om domaren lägger en krona i en automat och får en chokladkaka, vems är då denna? Domarens eller automatens?

Av Miss Iskalla - 26 april 2008 23:27

Det var en gång en flicka som hade en hund som hette Käften. Så en dag skulle flickan gå och handla. Då stod det en polis utanför affären. Då sa flickan:
- Kan du hålla Käften medan jag går in och handlar?

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards