Alla inlägg den 27 april 2008

Av Miss Iskalla - 27 april 2008 23:55

En dag var lilla Sara på väg till en park. På vägen dit träffar hon en tant som frågar hur gammal Sara är. Sara svarar:
- Jag är 4, snart halv 5....

Av Miss Iskalla - 27 april 2008 23:53

- Pappa tycker du om stekta äpplen?
- Varför undrar du det?
- Jo, därför att det brinner i trädgården!

Av Miss Iskalla - 27 april 2008 23:53

1) Du skall icke smyga ut medan dina föräldrar sover.(Varför vänta så länge?)

2) Du skall icke ljuga för dina föräldrar...(bara förvränga sanningen något)

3) Du skall icke stjäla från Konsum. (Ica har ett större urval)

4) Du skall icke bli arresterad för vandalism.
(Total förstörelse har större effekt)

5) Du skall icke stjäla från dina föräldrar..
(Alla vet ju att mormor har mer pengar)

6) Du skall icke hoppa in i slagsmål. (Bara
starta dem)

7) Du skall icke skolka från matematiken.
(Skippa hela dagen istället)

8) Du skall icke vara ute och festa var helgdag...(det finns ju fem vardagar också)

9) Du skall icke sno cyklar....(ta en bil. Det
går snabbare)

10) Du skall icke hjälpa gamla damer över
vägen.(Lämna dem bara i mitten)

Av Miss Iskalla - 27 april 2008 23:52

En gång när dåvarande statsministern Per Albin Hansson gick nedför en trappa i riksdagshuset mötte han en känd högerpolitiker. Högermannen visade inga tecken på att vilja stiga åt sidan och Per Albin blev därför tvungen att gå till höger för att komma förbi honom.
- Så blev du då till slut tvungen att gå till höger, sa högermannen med ett belåtet leende.
- Ja, sa Per Albin över axeln, men så bär det utför också!

Av Miss Iskalla - 27 april 2008 23:51

Torbjörn hade kört vilse och stannade med sin sportbil på en liten väg i Norrland och såg sig omkring och upptäckte en man som kom gående med ett metspö i handen.
- Hallå där, ropade han, vet ni möjligtvis hur långt det är till Knäsjö?
Mannen med metspöet stannade och funderade en liten stund innan han sa:
- Nä, vet inte.
- Men du kanske kan säga mig hur jag lättast kommer dit?
Den andre funderade igen och sa:
- Nä, vet inte.
- Men kan du åtminstone säga mig var närmaste bensinstation ligger, så att jag kan fråga efter vägen där?
På nytt funderade mannen och sa sedan:
- Nä, vet inte.
- Du vet inte mycket, du, sa Torbjörn med illa dolt förakt.
- Nä, sa mannen, men jag är i alla fall inte vilse...

Av Miss Iskalla - 27 april 2008 23:50

En man kommer in till doktorn och säger:
- Jag är 108 år och har aldrig varit sjuk tidigare men nu har jag blivit döv på mitt högra öra.
Doktorn tar fram sitt undersökningsinstrument och lyser in i örat, han svarar:
- Det är inte konstigt att du hör så dåligt, du har ju ett stolpiller i örat.
Den gamle mannen säger då:
- Tack doktorn, då vet jag var jag har gjort av min hörapparat!

Av Miss Iskalla - 27 april 2008 23:37

De två männen har suttit tysta i roddbåten en lång stund medan de metat, då den ene plötsligt säger i indignerad ton:
- Du får ursäkta, men jag måste verkligen få säga det här. Jag tycker att det är rent skamligt att du inte har pratat med din fru på femton år!
- Men hur skulle jag ha kunnat det? säger den andre och slår uppgivet ut med ena handen. Jag har ju inte velat avbryta henne...

Av Miss Iskalla - 27 april 2008 23:36

Polisen stoppar en bil med en hund som förare.
- Varför i all sin dar låter du din hund köra?
- Det är inte min hund, jag bara liftar, svarar mannen.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards