Alla inlägg under mars 2008

Av Miss Iskalla - 28 mars 2008 19:42

Grosshandlare Persson är på semesterresa i Tyskland.
Anländer till Hamburg och söker på kvällen upp S:t Paulis nöjescentra. Persson hittar snart det han letar efter.
Efter femton minuters exercis avbryter Persson kärleksakten för att pusta ut. Flickan ser undrande på honom och säger.
- Are you finished?
Grosshandlare Persson svarar helt sanningsenligt.
- No, I´m Swedish.

Av Miss Iskalla - 28 mars 2008 19:41

En glad man ur ledighetskommittén stod på Strömsbron och kastade fluga. En ömmande djurvän kom förbi och frågade om han inte tyckte det ringaste synd om flugan.
- Nä, det gör jag inte. För den är konstgjord. Men det kom en riktig fluga och satte sig på den här och ville ha ett nummer. Den flugan tyckte jag synd om.

Av Miss Iskalla - 28 mars 2008 19:39

Så var det blondinen som gick till doktorn och fick beskedet att hon var med barn.
- Och ni vet inte vem som är fadern, frågade doktorn.
- Nix pix, blev svaret, men doktorn skall veta att jag kanske är LÖSAKTIG men nyfiken har jag aldrig varit.

Av Miss Iskalla - 28 mars 2008 19:36

Kalle hade varit på den första dejten med en flicka och följde henne till dörren.
- Följ med in och träffa mina föräldrar, sa flickan.
- Nej tack, svarade Kalle som inte ville bli korsförhörd efter första träffen med flickan.
- Du måste, annars kommer de inte låta mig gå på dejt med dig igen. De måste känna att de litar på dig.
Motvilligt så gick Kalle med på detta och befann sig snart nedvisad av "svärfar" i soffan. Svärfar själv satte sig på en stol mitt emot och började fråga Kalle en massa saker. Upp bredvid Kalle hoppade familjens lilla hund och satte sig. Efter ett tag kände Kalle att maten som han och tjejen ätit inte var så vänlig mot hans mage och en fis skulle bli resultatet. Kalle ansträngde sig för att släppa en pysare, men istället kom en ljudlig brakskit. Kalle trodde att svärfar skulle skalpera honom men istället ropade han:
- RUFUS!
Svärfar spände ögonen i hunden. Kalle tänkte att han hade en jäkla tur att hunden fick skulden, så han vågade släppa ut resten av den ljudliga prutten också.
- RUFUS!
Svärfar tittade åter igen på hunden. Samtalet fortsatte och efter ett tag så tryckte det på igen och Kalle kollade så att Rufus satt bredvid innan han släppte en redig prutt till.
- Rufus! Nu säger jag åt dig för sista gången! Gå ner från soffan innan grabben skiter ner dig!

Av Miss Iskalla - 28 mars 2008 19:35

Två par satt och spelade kort. Leif råkade av misstag tappa några kort på golvet. När han böjde sig ner under bordet för att plocka upp dem noterade han att Anders fru, Eva, inte hade några underkläder på sig! Lite chockad av detta råkade han slå i huvudet under bordet och rodna kraftigt. Senare när Leif gick till köket för att hämta lite förfriskningar, följde Eva honom dit och frågade förföriskt:
- Såg du någonting under bordet som du gillade? Leif erkände:
- Hmm, ja det gjorde jag. Hon sa:
- Du kan få det, men det kostar dig 1000 kronor.
Efter en minut eller två, indikerade Leif att han var intresserad. Hon berättar för honom att eftersom Anders jobbar på fredagseftermiddagar och Leif inte gjorde det, så skulle han komma hem till henne runt två-tiden på fredag. Dagen kom och Leif åkte till hennes hus. Efter att ha betalat henne 1000 kronor gick de till sovrummet och hade sex ett par timmar, sen gick Leif.
Anders kom hem vid 6-tiden på eftermiddagen och frågade sin fru:
- Kom Leif förbi under eftermiddagen?
Helt överraskad av frågan svarade Eva:
- Ja, han kom förbi i ett par minuter.
Nästa fråga Anders ställde var:
- Gav Leif dig 1000 kronor?
Eva trodde nu att Anders visste om allt, så hon svarade:
- Ja, han gav mig 1000 kronor.
- Bra, säger Anders, Leif kom förbi kontoret i morse och lånade 1000 av mig och han sa att han skulle åka förbi vårt hus i eftermiddag och betala tillbaks pengarna till mig. Det är skönt att ha vänner man kan lita på!

Av Miss Iskalla - 28 mars 2008 19:30

Den amerikanske presidenten George W. Bush besöker en lågstadieskola för att prata om kriget i Irak. När han talat en stund inför klassen, undra han om det är någon som har en fråga. En liten pojke räcker upp handen, och presidented pekar på honom och säger:
"Ja, du där. Vad heter du?"
"Dave", svarar pojken.
"Nå, Dave", säger presidenten," vad är det du vill fråga mig om?"
"Jag skulle vilja veta tre saker", säger pojken. " För det första: Varför invaderade Amerika Irak utan stöd från FN? För det andra: Varför är du president när Al Gore fick flest röster? Och för det tredje: Hur kommer det sig att Usama bin Laden fortfarande går fri?"
Min innan presidenten hinner svara ringer det ut, och han säger till barnen att de får fortsätta pratstunden efter rasten.
När de samlats i klassrummet igen, säger presidenten:
"Då kan vi fortsätta. Är det någon som har en fråga?"
En annan liten pojke sträcker upp handen, och när presidenten frågar honom vad han heter säger han:
"John."
"Och vad vill du fråga John?"
Jag har fem frågor, säger John. Den första är: Varför invaderade Amrika Irak utan stöd från FN? Den andra är: Varför är du president när det var Al Gore fick flest röster? Den tredje: Hur kommer det sig att Usama bin Laden fortfarande går fri?"
Den fjärde: Varför ringde det till rast tjugo minuter för tidigt? Och den femte: Var är Dave?"

Av Miss Iskalla - 28 mars 2008 00:26

Tre män står och pratar och den ene säger:
- När min fru väntade barn läste hon "Sagan om de Två Tornen" och det blev tvillingar.
- Vilket sammanträffande, säger den andre. När vi fick trillingar läste min fru "De Tre Musketörerna"!
Den tredje mannen säger då skärrat:
- Min fru är gravid och hon läser "Ali Baba och de 40 rövarna"!!

Av Miss Iskalla - 27 mars 2008 22:55

Lille Olle kom på sin pappa på väg till sängkammaren med en kondom i handen.
Olle som är en nyfiken liten parvel fråga pappan vad han skulle göra. Pappan blev lite generad men kom snabbt på en ursäkt:
- "Jag skall jaga mal."
Då sa Olle:
- "Vad skall du göra när du fångat en mal? Ha sex med den?..."

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards