Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Miss Iskalla - 14 mars 2008 12:09

Rektorn på en liten mellanstadieskola i Beaverton, Oregon, hade problem med att några av de äldre flickorna börjat använda läppstift. När de smetade på det inne på toaletten brukade de sedan trycka läpparna mot spegeln och lämna avtryck.

Han försökte komma på ett sätt att stoppa detta innan det gick överstyr. Han samlade alla flickorna som använde läppstift och sa åt dem att han ville möta dem inne på damtoaletten klockan 14.00 De samlades på utsatt tid och mötte då rektorn och skolvaktmästaren som väntade på dem.

Rektorn förklarade att det var ett stort jobb för vaktmästaren att rengöra spegeln varje kväll. Han sa att det kändes som att flickorna inte förstod vilket problem det var och att han bara ville att de skulle få se hur jobbigt det var att rengöra.

Vaktmästaren tog fram en borste med långt skaft som han sedan doppade i närmaste toalettstol, gick till spegeln och använde den för att ta bort läppstiftet.

Efter den dagen var det aldrig några fler flickor som tryckte läpparna mot spegeln.

Av Miss Iskalla - 14 mars 2008 12:08

Gud skapade Åsnan och sa till honom:
- Du kommer att outtröttlig arbeta fån morgon till kväll, du kommer att få bära tunga bördor på din rygg och äta gräs. Du kommer att var intelligent och leva omkring 50 år och kallas ÅSNA.
Åsnan svarar:
- Jag kommer att leva som en Åsna men 50 år är för länge. Ge mig hellre 20 år.
Gud låter det ske.

Gud skapade Hunden och sa till honom:
- Du kommer att se efter din husses hus. Du kommer att vara hans bästa vän och äta det han ger dig. Du kommer att leva i 25 år och kallas för HUND.
Hunden svarar:
- Jag kommer att leva som en hund men 25 år är för länge. Snälla, ge mig endast 10 år.
Gud låter det ske.

Gud skapade Apan och sa till honom:
- Du kommer att hoppa från gren till gren. Du kommer att göra dumma saker och vara underhållande, leva i 20 år och kallas för APA.
Apan svarar:
- Jag kommer att leva som en Apa men 20 år är för länge. Snälla ge mig endast 10 år.
Gud låter det ske.

Till slut skapade Gud Mannen och sa till honom:
- Du kommer att vara en Man, den enda förståndiga levande varelse på denna jord. Du kommer att använda din intelligens för att kontrollera andra djurarter. Du kommer att domminera världen och leva i 21 år.
Mannan svarar:
- Gud, jag kommer att leva som en Man, men att leva endast 21 år är alldeles för lite. Varför inte ge mig de 30 åren som Åsnan nekade, de 15 åren som Hunden inte ville ha och de 10 åren som Apan nekade?.
Efter övervägande beslutar Gud att tillmötesgå mannens önskan.

Som ett resultat kom mannen att leva 21 år som Man. Han gifter sig och lever de kommande 30 åren som en Åsna, arbetande och bärande på tunga bördor. Efter det att hans barn är vuxna och utflugna spenderar han 15 år med att se efter sitt hus och äta det som ges till honom. Till slut när han har blivit gammal, drar han sig tillbaka och tillbringar de kommande 10 åren som en Apa, hoppande från hus till hus eller från barnstadie till barnstadie, gör tokiga saker, allt för att underhålla barnbarnen.

Av Miss Iskalla - 14 mars 2008 12:06

Närhelst dina barn är utom kontroll, kan du finna tröst i det faktum att inte ens Guds makt inbegrep hans egna barn. Efter att han hade skapat himmel och jord, skapade han som vi ju alla vet människan, Adam och Eva. Det första han sa till dem var:

- Nej!
- Vaddå, nej? svarade Adam.
- Nej, du får inte äta den förbjudna frukten sade Gud.
- Förbjuden frukt? Har vi förbjuden frukt? Eva! Vi har förbjuden frukt!
- Va? Det har vi väl inte?
- Johoo, det har vi visst det!
- Ät inte den frukten! sade Gud ånyo.
- Varför inte då då?
- För att jag är er Fader och jag bestämmer, sade Gud, och undrade samtidigt varför han inte hade slutat skapa när han hade gjort elefanterna.
Några minuter senare såg Gud att barnen tog en fruktpaus, och han blev arg.
- Sade jag inte till er att ni inte fick äta frukten? frågade ur-föräldern.
- Mmmm mumlade Adam med munnen full.
- Varför gjorde ni det då?
- Vet inte svarade Eva.
- Det var hon som började skrek Adam.
- Nähää, det var det inte alls det gapade Eva.
- Johoo
- NÄHÄÄ!

Nu hade Gud Fadern fått nog av barnen, och bestämde sig för att straffa dem båda.
Straffet skulle bli att Adam och Eva skulle få egna barn, därmed skapade Gud ett mönster som står sig än idag. Det finns en liten tröst i den här historien:

Om du med mycket möda och stort besvär har försökt lära dina barn sunt förnuft, försökt ge dem den visdom de behöver i livet, och de ändå inte har tagit till sig något av detta, bli inte nedslagen - om Gud hade såna bekymmer med sina barn, varför skulle du klara av det?

Av Miss Iskalla - 14 mars 2008 12:04

Det var tre killar som kom till helvetet: Sadie, Sören och Micke Wester. Dom var lite bekymrade i denna pressade situation. Dom blev invisade i ett rum. Plötslig öppnas det en dörr, där står den fulaste kvinna dom någonsin hade sett. Hon var 150 cm lång och lika bred, skitig och luktade så illa att det rann i ögonen på våra hjältar.

Då hör djävulens röst "Sadie! Du har syndat. Du är kommenderad att tillbringa 24 timmar om dygnet i sängen med denna kvinna", och ett gäng demoner tar tag i Sadie och leder honom in i ett sovrum tillsammans med denna monster.

Detta chockade de andra två, så båda hoppade till när en ny dörr öppnades, där stod ett ännu mer missfoster, det var en jättekvinna som var 2.10 lång, monsterlik, hon hade ett flottigt äckligt hår, och ett gäng spyflugor svärmande ovanför sitt huvud. Åter igen hördes djävulens röst " Sören! Du har syndat. Du är kommenderad att tillbringa 24 timmar om dygnet i sängen med detta freak", Och Sören blev också hämtad av ett gäng demoner.

Micke Wester som nu var ensam, kände sig otroligt rädd och fruktade det värsta, när den tredje dörren öppnades. I dörren stod ..Cindy Crawford! Micke Wester sken upp och slickade sig om munnen samtidigt som han spanade in en mycket lättklädd Cindy. Mums tänkte Micke.
Då hördes djävulens röst igen "Cindy! Du har syndat"

Av Miss Iskalla - 14 mars 2008 11:49

En dag , efter nära en evighet i Edens lustgård, så kallar Adam på Gud.
- Herre jag har problem.
- Vad har du för problem?, svarar Gud.
- Herre jag vet att du skapade mig och har gett mig denna underbara trädgård med alla underbara djur. Men jag är inte lycklig.
- Varför, svarar Herren.
- Herre jag vet att du skapade denna platsen för mig, med all denna underbara föda, och alla dessa underbara djur, men jag är ensam.
- Ok Adam ! I så fall har jag den perfekta lösningen. Jag ska skapa en kvinna till dig.
- Vad är en kvinna Herre?
- Denna kvinna kommer att bli den mest intelligenta, känslosammaste, ömhets givande och vackraste varelse jag någonsin gjort. Hon kommer att bli så intelligent, att hon kommer att kunna räkna ut vad du vill innan du ens vet att du vill ha det. Hon kommer att bli så känslosam och öm att hon alltid vet vilket humör du är på och kan göra dig lycklig. Hennes skönhet konkurerar med himlens och jordens skönhet. Hon kommer utan frågor att ta hand om dig och dina önskningar. Hon kommer att bli en perfekt följeslagare till dig., svarar den himmelska rösten.
- Låter underbart, svarar Adam.
- Hon kommer att bli till men det kommer att kosta dig Adam.
- Hur mycket kommer hon att kosta mig herre? frågar Adam.
- Ett ben , en arm, ett öga, ett öra , och en testikel.
Adam funderar en stund med pannan lagd i djupa veck . Till slut frågar han:
- Uh! vad får jag för ett revben.

Av Miss Iskalla - 14 mars 2008 11:29

Fem tjejer var ute på semester. De kom till ett femstjärnigt hotell där det stod:
Endast för tjejer.
Då de inte hade pojkvänner med sig beslutade dom sig för att boka in sig.

Dörrmannen, en attraktiv kille, förklarade att det fanns fem våningar.
Efter varje våning fanns en förklaring hur det fungerade, det var bara att trava på.

De gick upp en trappa och fann en skylt:
"Alla män här är förfärliga älskare men de är snälla och känsliga."

Tjejerna skrattade lite och gick vidare utan att tveka. De kom upp en våning till där det stod:
"Alla män här är underbara älskare men de behandlar kvinnor illa."

De tyckte inte detta lät bra utan gick upp ytterligare en våning där det stod:
"Alla män här är fantastiska älskare och lyhörda för kvinnors behov."

Detta lät ju bra men det återstod ju två våningar och eftersom de var nyfikna så fortsatte de upp och fann följande skylt:
"Alla män här har perfekta kroppar, är känsliga och uppmärksamma mot kvinnor, perfekta älskare, singlar och mycket rika."

Detta var för bra för att vara sant. Dock, girighet och nyfikenhet tog överhand och de tog de sista stegen upp till femte våningen där det stod:
"Det finns inga män här. Denna våning byggdes endast för att bevisa att det finns inget sätt att göra en kvinna nöjd."

Av Miss Iskalla - 14 mars 2008 11:25

Killen: Ditt eller mitt ställe?
Tjejen: Du får gärna gå hem till mig om du vill, men jag tänker gå hem med killen där borta.
Killen: Trevligt, då hämtar jag honom åt dig.

Killen: Dina kläder skulle se bra ut i en hög brevid min.
Tjejen: Ditt ansikte skulle se bra ut med en blåtira.
Killen: Så bra att du också gillar hårda tag.

Killen: Du är så vacker att du inte kan komma från den här planeten.
Tjejen: Nej, jag kommer från Jupiter. Där fortplantar vi ossgenom att hålla oss på ett avstånd på exakt 15 meter från varandra. Hejdå!
Killen: Kulturutbyte!!! Kul! Vi börjar med vårt sätt och sedan kan vi prova ert!!!

Killen: Är din pappa tjuv? För någon har stulit alla stjärnor på himlen och lagt dem i dina ögon...
Tjejen: Tja, du är inne på rätt spår. Han är yrkesmördare.
Killen: Bäst du ringer honom, för utan dig kan jag inte leva.

Killen: Vet du vad som skulle se bra ut på dig? Jag!
Tjejen: Tyvärr, billiga accessoarer har aldrig varit min grej.
Killen: Det måste vara dina kläder som fick mig att tro det, ber så hemskt mycket om ursäkt.

Killen: Tror du på kärlek vi första ögonkastet?
Tjejen: Ja, fast när jag ser dig så tror jag inte ens på kärlek vid miljonte ögonkastet.
Killen: Förstår det, såna som mig finns det bara en på miljonen av.

Killen: Gjorde det mycket ont? När du föll från himlen till jorden menar jag!
Tjejen: Inte ondare än vad det måste ha gjort för dig att gräva dig hela vägen upp.
Killen: Där ser du, jag gör vad som helst för dig!

Killen: Har inte vi setts förr?
Tjejen: Jo, vi satt på samma avdelning. Jag har kommit över mina värsta psykotiska utbrott. Hur är det med dig då?
Killen: Nej tyvärr, jag är fortfarande tvångsfixerad vid dig.


Killen: Vill du ha ett litet barn med mig?
Tjejen: Vore det inte grymt att föra dina arvsanlag vidare?
Killen: Jo, men eftersom din pappa gjorde det så tänkte jag att du skulle ha överseende.

Killen: Det känns som att vi mötts i ett föregående liv.
Tjejen: Ajdå, jag trodde att det var meningen att man skulle lära sig att undvika göra om samma misstag.
Killen: Det stämmer, det är därför det är jag som är här och inte din gamle pojkvän.

Killen: Kan jag få bjuda dig på en drink?
Tjejen: Jag tar hellre pengarna.
Killen: Så du är en "sån" tjej, jag brukar oftast inte behöva betala för det, men i ditt fall så ska jag göra ett undantag. Här får du en tia, säg till dina andra kunder att du är bokad för resten av veckan.

Killen: Vill inte du gå hem snart?
Tjejen: Jo, faktiskt. Sen du kom är det inte lika kul här längre.
Killen: Förstår det, jämfört med mig måste resten av världen te sig rätt trist.

Killen: Jag har beställt en taxi åt oss.
Tjejen: Vad bra, för mitt vatten har precis gått!
Killen: Så bra att jag älskar barn då.

Av Miss Iskalla - 14 mars 2008 11:23

Jag säger bara en sak: Tack gode Gud för karlar.

Kvinnor är tråkiga, alltid ska dom städa, laga mat och ta hand om barnen. Inte kan dom sitta stilla en sekund.
Nej, tacka vet jag karlar. Dom kan det här med avkoppling. Dom kommer hem från jobbet, kastar sig i soffan och rör inte ett finger förrän sporten på TV börjar.

Kvinnor är trångsynta. Dom bryr sig bara om bagateller, var man ska bo, lägenhet eller villa, hur många barn man ska ha.
Tacka vet jag karlar, dom engagerar sig i de stora frågorna. Kommer Sverige med i fotbolls-VM? Vinner Edberg Stockholm Open?

Kvinnor är oförståndiga. Dom inser inte att man är sjuk när man har trettionio graders feber, nej, dom ska upp i alla fall och laga frukost och se till att barnen kommer till dagis och skola.
Tacka vet jag karlar. Dom hostar en gång och ligger sedan däckade i sängen en vecka och blir ompysslade.

Kvinnor är oekonomiska. Dom kan inte handskas med pengar, dom sätter in dem på banken, köper kläder och mat till familjen eller nya gardiner.
Tacka vet jag karlar. Dom tar pengarna och går ut och roar sig med grabbarna eller köper en radiostyrd bil.

Kvinnor inser inte sin begränsning. Först går dom ut och jobbar i åtta timmar, sen går dom hem och jobbar åtta timmar till. Och sen ska dom leka med barnen och hinna vara vackra och kanske sova en stund också.
Tacka vet jag karlar. Dom vet vad dom kan och låter bli saker dom inte klarar av. Som att fälla ner toalettringen, plocka bort ALLA saker från bordet efter middagen, eller torka av det.

Vilken tur att vi kvinnor är så bra på att uppfostra våra söner till karlar!

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards