Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Miss Iskalla - 20 mars 2008 22:11

Den unga kvinnan var på solsemester i Spanien och upptäckte att det på taket till hotellet där hon bodde fanns en terrass som ingen använde. Hon såg här möjligheten att få en heltäckande solbränna och tog av sig bikinin och la sig på mage på en alldeles slät och blänkande del av taket.
Men när hon låg där och njöt av solen hörde hon plötsligt hur någon kom springande i trappan upp till terrassen. Hon skyndade sig att skyla sig med en handduk som hon drog upp ur väskan. I nästa ögonblick kom hotelldirektören själv ut på terrassen och gick fram till henne.
- Ursäkta mig, sa han. Jag har inget emot att ni solar här, men jag skulle vilja be er att ta på er en bikini eller baddräkt.
- Varför kan jag inte få sola naken? undrade kvinnan. Det är ju ingen som ser mig här uppe.
- Det stämmer inte riktigt, sa hotelldirektären. Ni ligger på glastaket till matsalen...

Av Miss Iskalla - 20 mars 2008 22:11

Diversearbetare Petter Algotsson hade fått i uppdrag att tjära taket på grosshandlare Frödins sommarstuga. När jobbet var klart ville Frödin ha en specificerad faktura på utfört arbete. Skrivning var just inte Algotssons starka sida. Men efter diverse tankemöda plitade han ihop en räkning:
- Hållit på mä din käring i tre timmar, 850 kronor.

Av Miss Iskalla - 20 mars 2008 22:09

Det var en gång en tysk, en rysk och en Bellman som slog vad om vem som hade längst pappa. Tysken sa:
- Min pappa är så lång att han måste ducka när han går in genom en dörr.
- Äsch, det är väl ingenting, sa ryssen, min pappa är så lång att när han sträcker på sig kan han känna på stjärnorna.
- Kan han sa Bellman? Var det varma eller kalla stjärnor? frågade bellman.
- Det var varma, sa ryssen.
Då sa Bellman:
- Då var det min pappas pungkulor!

Av Miss Iskalla - 20 mars 2008 22:09

Kvinnan till expediten i väskaffären:
- Hur i all sin dar kan den här handväskan vara så förskräckligt dyr??!!
- Jo, den är gjord av kukskinn, smeker du den blir det en resväska...

Av Miss Iskalla - 20 mars 2008 11:08

Tunneln vid Lårviken avstängd pga. sanering av oidentifierad vätska i närliggande buskage. Har ni ändå ärende till Trosa, tag Bakvägen!

Av Miss Iskalla - 20 mars 2008 11:07

En tjej skulle suga av en kille för första gången. Nervös som hon var frågade hon sin erfarna kompis:
- Hur är det egentligen? Är det mycket äckligt?
- Nja... Det är ju inte direkt njutbart, men det är bara att bita ihop!

Av Miss Iskalla - 20 mars 2008 11:04

En man kom i hög fart körade på landsbygden. Plötsligt dök det upp en tupp på vägen. Mannen hann inte få stopp på bilen, utan körde över tuppen. Bondgården låg precis i närheten av vägen och mannen gick dit och sa till bonden.:
- Jag har kört över er tupp och nu tänkte jag att jag skulle ersätta den.
- Jaha, sa bonden och synade honom fundersamt. Ja, hönshuset ligger därborta.

Av Miss Iskalla - 20 mars 2008 11:03

- Har du slutat färga håret?
- Ja, sist jag gjorde det vaknade jag mitt i natten av att min man ruskade om mej och sa:
- Det är bäst du går innan min fru kommer hem.

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards