Alla inlägg den 2 mars 2008

Av Miss Iskalla - 2 mars 2008 15:43

1. Du blev påkörd av en parkerad bil.


2. Du tror att det är iskuberna som håller frysen kall.


3. Det tar dej 2 timmar att kolla på en 60 minuters film.


4. När du gick på discot där man skulle vara över 18 tog du me 17 av dina kompisar.


5. Du ville ha en ny munk eftersom det var hål i den förra.


6. Du ringer nummer-upplysningen för att få numret till 112.


7. Du ställer dej på en stol för att höja ditt IQ.


8. Du snubblar över en sladdlös telefon.


9. Du säljer bilen för att få pengar till bensin.


10. Du kastar en sten mot marken & missar.


11. Du försöker dränka en fisk.


12. Du köper en sol-driven ficklampa.


13. Du blev inlåst i en livsmedelsäffär, o svalt ihjäl.


14. Du läser också en pucko lista


15. Du tar med en fjärkontroll till bio


16. Du tror att du skolkar från lektionen när du e på rast


17. Du har flytväst när du surfar på nätet


18. Du häller vatten i tv:n när du ska se på såpor


19. Du tror att om storkarna utrotas dör också människosläcktet ut


20. Du ramlar nerför trappan eftersom det går fortare än att gå


21. Du låser dörren och slänger nyckeln genom brevinkastet för att inte tappa bort den.


22. Du hoppar bungy jump utan lina eftersom du inte litar på gummiband.


23. Du går naken för att inte råka ut för ficktjuvar


24. Du spelar golf bara för att kunna parkera på handikaps platsen på ICA


25. Du går inte på loppmarknad eftersom han/hon är allergisk mot småkryp


26. Du ritar en världskarta i naturlig storlek


27. Du trillar ur ett flygplan men hittar inte ner


28. Du anlitar en advokat för att kunna stämma gitarren


29. Du skalar ett Kinder-ägg och äter upp inehållet


30. Du borrar lufthål i akvariet för att fiskarna ska kunna andas


31. Du gifter sig med en älgko, i hopp om att bli skogens konung.


32. Du tror att FRI-märken är gratis


33. Du får en bula när du springer in i luften

Av Miss Iskalla - 2 mars 2008 10:43

Nils körde Volkswagen och var dessutom inte någon speciellt van chaufför. Han kom till Stockholm. Det blev rött ljus vid Skanstull och Nils brakade in under en stor långtradare med sin bil. Långtradarchauffören klev ur sitt fordon, kikade på Nils som satt fastklämd under långtradaren och sa lugnt:
- Och vad sysslar du med? Diar du?

Av Miss Iskalla - 2 mars 2008 10:39

Två revolvermän i Vilda västern skulle duellera i en saloon. Den ene var en liten och oansenlig karl - men professionell bandit. Den andre var en stor och aggressiv karl som vägde hundra kilo.
- Vänta ett slag, sa den tjocke. Det här är ju inte schysst. Han får ju en mycket större måltavla när han ska skjuta.
Den lille löste problemet snabbt. Han vände sig till saloonägaren och sa:
- Märk med en krita ut en man av min storlek på tjockisen. Om någon av mina kulor träffar utanför kritlinjen räknas de inte.

Av Miss Iskalla - 2 mars 2008 10:36

Två jägare betalade en nyutexaminerad pilot för att flyga dem till norra Sverige för att jaga älg. De var ganska duktiga och lyckades skjuta sex stora älgar.
När de skulle lasta in älgarna i flygplanet så protesterade piloten:
- Det här går aldrig. Ni kan bara ta med er fyra älgar, annars kommer vi att störta!
- Nejdå, svarade den ene jägaren, förra året sköt vi sex älgar och piloten lät oss ta med allihopa då.
Till sist gick piloten med på att ta alla älgarna ombord.
En halvtimme efter start orkade planet inte mer och de kraschlandade mitt i ödemarken. När de klättrade ut ur flygplansvraket frågade piloten:
- Vet ni var vi är någonstans?
- Jag tror det, svarade den andre jägaren. Det var här vi störtade förra året.

Av Miss Iskalla - 2 mars 2008 10:34

- Ni är alltså miljonär. Hur la ni grunden till er förmögenhet?
- Ni kommer inte att tro mig, men mitt startkapital var bara fem öre. För de pengarna köpte jag en blyertspenna, som jag sedan sålde för tio öre. Så kunde jag köpa två pennor och sen sälja dem. Sedan dog min farbror och jag fick ärva tre miljoner.

Av Miss Iskalla - 2 mars 2008 10:33

Hitler kom som bekant aldrig över Engelska kanalen. I sitt ursinne ringde han därför en gång till Moses i himmelriket och undrade:
- Hur bar du dig åt för att dela Döda havet?
- Jag bara räckte ut min stav, svarade Moses.
- Jag måste ha staven. Var finns den?
- På British Museum i London ...

Av Miss Iskalla - 2 mars 2008 10:31

En passagerare satt nära fönstret i planet från New York till London och tittade ut då plötsligt en fallskärmshoppare dök upp:
- Kommer du med? skrek fallskärmshopparen.
- Nej tack, jag trivs bättre här, ropade passageraren.
- Som du vill, men annars är det jag som är piloten.

Av Miss Iskalla - 2 mars 2008 10:31

- Fick du verkligen ut 4 000 kronor för den gamla Saaben som inte klarade besiktningen?
- Visst. Jag gjorde ett lotteri -- 400 lotter á 10 kronor styck.
- Men upptäckte ingen att Saaben var kass?
- Jo, han som vann. Men han fick sin tia tillbaka ...

Presentation

Komentera gärna en historia när du hittar någon du gillar.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Omröstning

Tycker du att det är kul att läsa historierna som jag lägger ut nästan varje dag?
 Älskar dom
 Ja det gör jag
 Lite granna
 Nja
 Si-så-där
 Hatar dom
 Vet inte
 Har inte läst någon

Besöksstatistik

Miss Iskalla's gästbok

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards